Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kurio eller 3ds?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-12, 16:33   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kurio eller 3ds?

Jenta mi på 6 onsker seg 3ds til jul. Men Kurio koster omtrent like mye. Og spill til 3ds'en er dyre. Samt at foreldre kan sette opp spilletid på Kurioen, og kontrollere mye. Jeg tror at hadde hun sett Kurio "live" så ville hun hatt den. Synspunkter?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 17:03   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio eller 3ds?

Kommer vel litt an på hva hun vil spille og. F.eks Mario-spill er det kun Nintendo som har.

Kurio kjenner jeg ikke, men vi har iPad og det er kjempesuksess. Dog står 3DS øverst på ønskelisten her i år også.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 17:44   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kurio eller 3ds?

Jeg er litt tvilende. Broren pusher på for 3ds, for det har han. Så han vil at hun skal ha 3ds, så de kan spille sammen.
Men jeg ser at hun har en mye mindre interesse for spill enn han.
Vi i familien har aldri hatt noe nettbrett. Jeg har lest mange steder at barn blir begeistret for nettbrett. 3ds er en ren spillemaskin, slik jeg opplever den. Jeg har stygge tanker om å låne Kurioen etter at hun har lagt seg.

Så kjøpe 3ds og gjøre storebror glad.
Eller Kurio, mamma og lillesøster blir glad, og storebror misunnelig?

Eller at de får se Kurio hos noen etter jul, og roper "Den vil jeg ha!"

Jeg synes ikke vi har råd til å flekke ut 3ds og Kurio til begge i løpet av kort tid. Jeg lurer på om de kan bytte på å bruke en Kurio og en 3ds... Ha ha. Tror dere?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 19:27   #4
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.505
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kurio eller 3ds?

Jeg har vurdert Kurio til Junior (2 år), og forestiller meg at det kanskje blir litt for "enkelt" for større barn og voksne? Ser egentlig for meg at det er mest egnet til mindre barn, men mulig jeg tar feil? Hva med noen mindre enkeltgaver til ungene, og en felles iPad til familien?

Junior klarer helt fint å bruke iPad'en, men jeg er livredd for at han skal miste den eller lignende, derfor jeg vurderer noe som synes å være mer beregnet på aldersgruppen.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 19:30   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurio eller 3ds?

Jeg synes ikke et nettbrett kan erstatte en spillmaskin, det er to veldig forskjellige ting, selv om man kan spille på begge to. Uten at det betyr jeg hadde kjøpt begge to.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 20:46   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio eller 3ds?

Jeg tenker også at nettbrett er noe annet. Jeg hadde nok kjøpt 3DS og invtestert i en iPad til meg selv/ familien.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 20:59   #7
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Kurio eller 3ds?

Kurio har ikke tilgang til Google Play store. Den har sin egen Kurio-store med langt mindre utvalg.
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/t...urio-7-review/
Imidlertid enig i at 3DS har svært dyre spill. 3DS har i tillegg svært begrenset bruk i forhold til et "fullblods" nettbrett. Vår DS ligger stort sett i fred på hylla - mens begge iPad'ene er daglig i bruk - av samtlige familiemedlemer. Syns de fungerer ypperlig som spillmaskin - for den typen spill som lages for nettbrett. Om det er super mario en er ute etter er selvfølgelig 3DS bedre.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 09:33   #8
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kurio eller 3ds?

Takk for svar. Dumt spørsmål i tillegg:

Kan de spillene storebror allerede har, brukes på hennes 3ds? Eller må vi kjøpe akkurat de samme på nytt?

Hvis de kan deles av begge, er jeg for å kjøpe henne 3ds, og nettbrett til familien.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no