Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-12, 11:32   #1
Nissemor
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 5
Nissemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Hei. Er det noen her som har erfaring med plassering av Besafe Izi Kid/combi i Touran? Skal ha plass til 3 barn i baksetet hvor det ene også sitter i beltestol. Lurer også på om jeg skal kjøpe med isofix eller ikke. Hvordan er det evt å feste forankringsseler? Hørt dette kan vær litt vanskelig på Touran(har 2010 mod).

Nissemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:35   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Jeg vet ikke hvordan det er med Touran, men generelt tror jeg Izi Kid er et greit sete når man skal ha flere seteder ved siden av hverandre. Siden det er løftet litt opp, så er det litt mer plass på sidene av det. Ellers tror jeg Hi-Way er smalere.

Jeg ville ikke kjøpt isofixsete, tror jeg. Da er man fastlåst på plasseringen, sideveis. Når man skal ha tre seter ved siden av hverandre, så kan man trenge å trekke setene lenger ut på siden enn isofixfestene tillater.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:37   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Forankringsseler går, men det er ikke direkte enkelt. Vi har isofix. Den står fint. Men jeg anbefaler ikke det setet hvis dere er lange, det blir ganske trangt foran. Ellers kan det være vanskelig å montere to besafer ved siden av hverandre fordi den skal ha støtte mot setet foran, noe som gjør at du må låse forsetene i lik, fiksert stilling.

Vi har en besafe, en hiway og en beltestol hos oss nå. Bakover er det helt klart hiway som gir best plass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:38   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vet ikke hvordan det er med Touran, men generelt tror jeg Izi Kid er et greit sete når man skal ha flere seteder ved siden av hverandre. Siden det er løftet litt opp, så er det litt mer plass på sidene av det.

Jeg ville ikke kjøpt isofixsete, tror jeg. Da er man fastlåst på plasseringen, sideveis. Når man skal ha tre seter ved siden av hverandre, så kan man trenge å trekke setene lenger ut på siden enn isofixfestene tillater.

Akkurat det går bra i touran fordi isofixfestene er såpass langt ute på siden. Helt annerledes enn mondeo som er den andre bilen vi monterer stoler i, der stjeler isofixplasseringen ganske mye plass på sidene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:39   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Akkurat det går bra i touran fordi isofixfestene er såpass langt ute på siden. Helt annerledes enn mondeo som er den andre bilen vi monterer stoler i, der stjeler isofixplasseringen ganske mye plass på sidene.

Ah. Vi har Mondeo. Der kan vi ikke bruke isofixfestene når vi skal ha tre seter inn, nei.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:42   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Forankringsseler går, men det er ikke direkte enkelt. Vi har isofix. Den står fint. Men jeg anbefaler ikke det setet hvis dere er lange, det blir ganske trangt foran. Ellers kan det være vanskelig å montere to besafer ved siden av hverandre fordi den skal ha støtte mot setet foran, noe som gjør at du må låse forsetene i lik, fiksert stilling.

Vi har en besafe, en hiway og en beltestol hos oss nå. Bakover er det helt klart hiway som gir best plass.

To BeSafer (bakovervendt) ved siden av hverandre går fint i Sharan, men den er muligens bredere enn Touran? (Den er sikkert det, når jeg tenker meg om, for vi hadde fått inn ett tredje også.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:44   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

To BeSafer (bakovervendt) ved siden av hverandre går fint i Sharan, men den er muligens bredere enn Touran? (Den er sikkert det, når jeg tenker meg om, for vi hadde fått inn ett tredje også.)

Jeg får fint inn tre i bredden, men i følge monteringsanvisningen skal alle tre da låses mot setene foran, og da sliter vi litt med beinlengden i forsetet. Men det går.

sharan er muligens stor nok til at man kan ha stor avstand til seteryggen slik at de monteres riktig på den måten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:49   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg får fint inn tre i bredden, men i følge monteringsanvisningen skal alle tre da låses mot setene foran, og da sliter vi litt med beinlengden i forsetet. Men det går.

sharan er muligens stor nok til at man kan ha stor avstand til seteryggen slik at de monteres riktig på den måten.

Ja, jeg mener det. Jeg klarer ikke helt visualisere hvordan det var. (Men det er jo rimelig irrelevant for HI da. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 11:52   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, jeg mener det. Jeg klarer ikke helt visualisere hvordan det var. (Men det er jo rimelig irrelevant for HI da. )

Kanskje. Jeg vet jo ikke om det skal en eller to bakoverstoler der, og beltestolen bør stå på kanten av flere årsaker. En beltestol i midten er jo håpløs å klatre inn i og tar all sikt bakover.

Vi er snart nede på en beltestol og en bakover. Det skal bli en lettelse. Om ett år eller så. Denne plutten er ikke akkurat så stor, så han har jo danseplass i besafen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:26   #10
Nissemor
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 5
Nissemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Vi er forsåvidt like kortvokste begge to 1.67 og 1.72 så tror vi skal få plass. Ville det funket bedre med evt Izi Kid setet i midten?? Innbiler meg at det kanskje blir bedre plass i forsetene?? Beltestolen er en MaxiCosi Ferofix.

Nissemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:55   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Touran og Hts Besafe 0-18 kg

Opprinnelig lagt inn av Nissemor, her.

Hei. Er det noen her som har erfaring med plassering av Besafe Izi Kid/combi i Touran? Skal ha plass til 3 barn i baksetet hvor det ene også sitter i beltestol. Lurer også på om jeg skal kjøpe med isofix eller ikke. Hvordan er det evt å feste forankringsseler? Hørt dette kan vær litt vanskelig på Touran(har 2010 mod).

Isofix på alle tre tror jeg du kan glemme i Touran på så mange andre biler når det skal tre seter inn. Med mindre ikke setene har noe løsning som gjør at de er litt fleksible i hvordan de kan plasseres i bredderetningen selv om de er festet med Isofix. Det kan gå, men det kan f.eks. bli vanskelig å komme til beltespennen for beltestolen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no