|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?
Og leser jeg hele tråden, ser jeg jo at flere klage over hullete tøy. Merkelig, her er det som sagt like fint etter røff behandling både av brukerne og vaskedama. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Drømmer
|
Som de andre sier, det blir fort hull. Vi har opplevd flere ganger at det er hull etter 1-2 gangers bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Har kjøpt endel Pierre Robert både til meg og tiåringen. Det ser fint ut i fargene, er lett tilgjengelig siden det selges i matbutikken, og ganske ofte på tilbud. Men jeg opplever også kvaliteten som ganske dårlig. Småhull og rakning stadig vekk, enda ingen av oss er så veldig røffe brukere, og vaskemaskinen har snilt ullprogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Mine klarer stort sett bare å bruke Devold sitt kløfrie. Hvor 'pent' der er i forhold til annet tøy det tror jeg overhode ikke var med i vurderingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Hvis du vil ha ullklær som kan vaskes i maskin på 40 grader er ikke Nøstebarn et alternativ, det er ubehandlet ull som ikke tåler mer enn 30 grader på ullvask, eller håndvask. Skal ulla tåle 40 grader må det være superwashbehandlet, eller syntetisk stoff som nylon el. l i seg i tillegg. Det i seg selv er likevel ikke noen garanti for at det holder seg fint etter 40 gradersvask. Ullvaskemiddel er også et must, samme åssen vask det går på, for å holde ullfibrene fine |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Er det bare meg som "synder" og vasker Nøstebarn på ullprogram av og til? Det ser ikke ut til å ha gjort ubotelig skade, altså. Men klart, hyppig vask på 40 tåler det ikke.
![]() |
#7 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Nøstebarn går på ullvask 30 hos meg. Håndvask skjer ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Vi har et POP ullundertøy sett som er godt brukt. Det er fortsatt helt og mykt. Ellers liker vi Nøstebarns ull/silke undertøy. Vaskes sjelden på 30 grader med Nøstebarn såpe eller Ecover. Noen trøyer er brukt i mer enn fire år. Vi har endt opp med kun MP ullstrømpebukser. Janus, JOHA, Pierre Robert har vi både og erfaring med.
![]() |
#9 |
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Det tåler ullprogram, bare ikke 40 grader =) tror ikke jeg hadde orka å vaske for hånd hele tida selv. Så lenge det får ullvaskemiddel er det vel greit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Vi har endel av PR og endel fra McKinley. Det er tykk og god kvalitet på det, og mister ikke fasongen.
![]() |
#11 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Lite tips for å unngå hull er å vaske ullplaggene i vaskeposer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket ullundertøy burde jeg velge til mine barn?Vårt ullprogram er på 40 grader, ikke alltid jeg husker på å sette ned temperaturen. Har gått fint likevel.
![]() |
|
|