|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
29-11-12, 23:02 | #1 |
By the Sea
|
"...men det e vææældig bra på face!"Det dukker av og til opp i diskusjoner hvordan folk vekselsvis ergrer seg og humrer over at folk viser seg fra smørsiden på FB. Selv ler jeg om noen blir over the top (nærbilder av de figurskårede kålrotbitene og de økologiske speltrundstykkene i skjønn forening med beretninger om kulturelle og sposrtlige fritidaktiviteter nonstop PLUSS en hæææærlig mann!), men utover dette har jeg aldri syntes det har vært speseilt oppsiktsvekkende, humoristisk eller ergelig at folk ikke bretter ut skyggesiden av tilværelsen på FB. Javisst viser folk heller bilde fra skogsturen enn et bilde av at far i huset ligger på sofaen og spiser pottis - men er det ikke sånn overalt ellers i det offentlige rom også, da? Folk viser den noe polerte siden av seg på jobb og i gågata en lørdags formiddag også, gjør de ikke? Jeg synes ikke det er noe ugreit ved dette, egentlig, og jeg har aldri tenkt at FB-venner som er spesielt ivrige på å fortelle at de trener til maraton og vasker og baker dagen lang ikke også har noen mindre heldige aspekter ved tilværelsen. Og med det kjenner jeg ikke på noen mindreverdighetsfølelse eller irritasjon eller misunnelse heller.
29-11-12, 23:09 | #2 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Nå måtte jeg inn og sjekke hva jeg har postet i det siste, jeg er ikke like god på den polerte overflaten alltid.
29-11-12, 23:14 | #3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Jeg tenker at det vel handler om at alle er sin egen redaktør. Og enkelte er bare ikke særlig gode redaktører. |
29-11-12, 23:21 | #5 |
By the Sea
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"
Det hadde vært noe!
29-11-12, 23:42 | #6 |
fri
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Veldig enig med deg, sånn er vi jo alltid. Det likner veldig på disse diskusjonene som hver jul kommer opp om skrytete julebrev/kort. Synes det er hyggelig å lese om flotte unger jeg! |
30-11-12, 00:42 | #9 |
Medlem siden: Jan 2011
|
Det jeg syns er enda verre er de som oversharer. Jeg har ikke behov for å se rett etter operasjonsbilder når noen har strammet opp magen på feeden min. |
30-11-12, 00:47 | #10 |
Medlem siden: Jan 2012
|
Dette er jeg enig med deg i! |
30-11-12, 00:49 | #11 |
Er frisk!
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Jeg liker folk som tør å dele både gode og dårlige dager og synes ikke det er plagsomt med sutring. Hvis man for eksempel er kronisk syk synes jeg det rett og slett er teit å bli sur fordi de forteller om det på facebook. Da er det i hvert fall ikke rart om folk bare legger ut smile-hjærte-klæmme-fjes - hvis det er reaksjonen de får når de forteller noe annet.
30-11-12, 00:54 | #12 |
By the Sea
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Jeg synes det er stor forskjell på å dele noe vanskelig og å sutre.
30-11-12, 01:00 | #13 |
Medlem siden: Jan 2012
|
Det er jo nyanser her, da. I mine øyne kommer det an på hvem man deler forskjellig informasjon med også. Ville man snakket om det man skriver om på FB hvis man møtte alle man deler det med i virkeligheten? Det synes jeg utgjør en forskjell. |
30-11-12, 01:06 | #14 |
Stabilt ustabil...
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Jeg tror jeg skjønner poenget ditt, Z, og jeg kan forsåvidt si meg enig i mye av det.
30-11-12, 01:53 | #15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
|
Skal man surve på Fjas, bør det gjøres med finesse. Og ikke minst humor. |
30-11-12, 16:26 | #17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
Enig. Greit at man er sin egen redaktør, men man må også sørge for å ansette en dyktig journalist. Jeg synes ikke det er rart at man viser smørsiden på Facebook, men for meg blir det litt krampaktig å skrive kvitrestatuser (kvitrestatuser-jeg? )to minutter etter at mannen har tatt med seg barna og dratt sin kos, liksom. |
30-11-12, 16:31 | #18 |
Epikur
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Det verste på FB er meningsløs og litt nifs hinting om ett eller annet tragisk. "Utrolig lei meg nå", "Det verste har skjedd".
30-11-12, 17:10 | #19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"Miss Vane? Jeg liker deg! |
30-11-12, 17:16 | #20 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
|
Sv: "...men det e vææældig bra på face!"til MammaHeksa!
|