Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til solferie i februar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 21:07   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips til solferie i februar?

Vi planlegger en reise til varmere strøk i februar (kanskje mars, før påske), med gutt (da 3 år) og baby på 6 mnd.

Det blir vel kanariøyene, for vi orker ikke lange flyreiser, og der er det vel passelig solsikkert. Er det Gran Canaria som er best? Har vært der flere ganger + 1 gang på Lanzarote. Fuerteventura ser så deilig ut, men det blåser vel mye der? Tenerife da kanskje?

Noen tips til et deilig feriested, med barnebasseng, lite trafikk, lekeplass, bra mat og helst mulighet for 2-roms leilighet?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:25   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Jeg tror det er Tenerife og GC som er de mest solsikre så tidlig på året. Jeg har aldri vært på GC, men jeg kan virkelig anbefale et Blue Village på Tenerife (Star Tour). Jeg skriver om det her. Det er veldig, veldig barnevennlig + sentralt, men samtidig stille og rolig. Det finnes både to- og treroms og prisforskjellen var ikke så fryktelig stor om jeg ikke husker feil, så vi valgte treroms. Det var deilig med god plass.

Jeg har vært på Lanzarote og Fuerteventura også, men ikke med barn. Det blåser veldig på Fuerteventura, så dit ville jeg nok ikke reist. Lanzarote likte jeg godt, men jeg tror det er litt mindre solsikkert der i februar - uten at jeg skal si det for sikkert. Det ene venneparet vi reiste med til Tenerife nå sist bodde her på Lanzarote og skrøt veldig av det også.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:25   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Jeg hadde definitivt valgt Egypt i februar. Flytiden dit er ikke særlig lenger enn til Kanariøyene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 22:58   #4
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det ene venneparet vi reiste med til Tenerife nå sist bodde her på Lanzarote og skrøt veldig av det også.

På Playa Flamingo er det fint; det var i allefall i 99. Skal dit med mann og barn i november - gleder meg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:32   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Lanzarote, Tenerife og Fuerteventura er mindre værsikkert enn Gran Canaria. Men ettersom jeg ELSKER Gran Canaria er jeg antakeligvis feil person å spørre. Egypt er varmt ja..., men that's it. Det er trafikkert, lite å ta seg til og maten er vel noe av det stussligste jeg har spist i hele verden....

Gran Canaria er i alle fall varmt og deilig året rundt selv om det kan være litt ustabilt i januar og februar.

Anbefaler mer enn gjerne Sunwing Arguineguin som selges gjennom Ving. Flott famillievennlig bosted hvor du også kan få 2-romsleilighet og oppgradert Royal-leilighet om dere skulle ønske det. Stort bassengområde med sportsaktiviteter, underholdning for store og små, lekeplass m.m. I området ligger også noen av G.Canarias beste restauranter.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:34   #6
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Egypt er varmt ja..., men that's it. Det er trafikkert, lite å ta seg til og maten er vel noe av det stussligste jeg har spist i hele verden....

Det er veldig fint å dykke i Egypt, men ellers er jeg helt enig med Elin! Maten er virkelig fryktelig smakløs!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:36   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Egypt er varmt ja..., men that's it. Det er trafikkert, lite å ta seg til og maten er vel noe av det stussligste jeg har spist i hele verden....

G.

Der har jeg helt motsatt erfaring heldigvis. Elsker Egypt og orker ikke tanken på Kanariøyene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:36   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Det er veldig fint å dykke i Egypt, men ellers er jeg helt enig med Elin! Maten er virkelig fryktelig smakløs!

Ja, dykkingen er kjempebra! ....

(- men dykking er bra på Malta, i Karibien, Maldivene også....)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:38   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, dykkingen er kjempebra! ....

(- men dykking er bra på Malta, i Karibien, Maldivene også....)

Jeg har aldri dykket i Egypt, men hatt det helt fantastisk likevel. Maten drømmer jeg om stadig vekk, men det er vanskelig å få tak i god arabisk mat i Norge dessverre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:40   #10
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Maten drømmer jeg om stadig vekk, men det er vanskelig å få tak i god arabisk mat i Norge dessverre.

Etter den begredelige maten vi fikk servert i Egypt, har det aldri falt meg inn å lete etter det hjemme.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:41   #11
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, dykkingen er kjempebra! ....

(- men dykking er bra på Malta, i Karibien, Maldivene også....)


Har dykket i Karibien, og ja det er bra

Håper på Maldivene snart!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:45   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Etter den begredelige maten vi fikk servert i Egypt, har det aldri falt meg inn å lete etter det hjemme.

Ikke jeg heller...og ja, arabisk mat kan være godt, men ikke smørje fra turist-Egypt i hvert fall.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 23:49   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Jeg lurer virkelig på hva dere har spist i Egypt?
Jeg har nesten ikke smakt bedre mat enn den vi fikk på restaurantene der. Mat med spennende smaker, mye koriander, godt brød, dressinger og gode supper. Nå skal det sies at vi ikke spiste all-inclusive hotellmat da. Det valgte vi bort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 08:35   #14
Nimri
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 1
Nimri har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til solferie i februar?

Maten i Egypt smakte greit nok men når man får diare ca 15 min etter hvert måltid uansett hvor man spiste blir man lei

Nimri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no