|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Vi (snuppa og jeg) har sett på serien. Elsker den...
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 18-11-12 kl 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Hvorfor heter serien dauinger?
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Dauinger er vel et sånn gammelnorsk ord for spøkelser.
![]() |
#44 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Ungene mine er hos bestemor i helgen, så jeg har ikke sett siste episode. Jeg har sett alle de andre sammen med ungene (som er 5 og 7), og vi skjønner ikke helt hvorfor den har 7-årsgrense. Ungene liker serien og synes ikke den er skummel. Vi har snakket en del om døden og spøkelser.
![]() |
![]() |
#45 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:9-åringen min lo bare da jeg spurte om hun syntes den var skummel, hun skjønte ikke hva som skulle være skummelt med den. Fireåringen har ikke sett den, men han er av samme kaliber som eldste så jeg tror ikke han hadde syntes det var noe skummelt han heller. Selv har jeg bare sett 3 episoder. Fin serie.
![]() |
#46 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Vi oppdaget serien for sent, så vi har bare sett de siste 3-4 episodene, men både jeg og jentungen på 9 har gledet oss til hver uke.
![]() |
#47 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Min snart 5 åring har også sett litt. Men han forstår kanskje litt for lite til at det blir skummelt. Snuppa er veldig rasjonell av type, men fant denne serien spennende. Men ikke alt for skummel.
![]() |
#48 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Knotten sier han har sett noen episoder. Han synes ikke den var skummel. :vet ikke:
![]() |
#49 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Hele serien ligger på NRK nett tv om noen vil se hele.
![]() |
![]() |
#50 |
kamerat
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Jeg synes serien virker fin, basert på stikkprøver, og er ikke det minste sjokkert over tematikken.
![]() |
#51 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Jeg så episoden nå nettopp, i opptak fra i går. Her er det nok jeg og mannen som har vært mest ivrige på å følge med, men Kløver har sett mesteparten, og det har blitt noen fine rett-frem-samtaler om temaer som ellers er vanskelige. Hun kom også med resonnementer rundt hvem som kunne være morderen, basert på hva hun selv hadde oppfattet som motiv! Slutten var sterk, og ingen av oss skjønte den helt, noe som jo ble enda et tema: vi kan selv tolke hva det var som skjedde til slutt. Jeg synes serien er kjempebra, noe av det beste NRK har laget på lenge!
![]() |
#52 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Vi har sett deler av serien, og verken 4, 6 eller 9 åringen reagerte på noe fra gårsdagens episode...
![]() |
#53 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Jeg liker at flere håper på fortsettelse.
![]() |
#54 |
Borte
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Vi har likt serien godt og jeg er ikke sjokkert over temaet. Eldste er ti år og sart, så hvis hun ikke tør se sånt så slår hun rett og slett av selv. Det har hun alltid gjort.
![]() |
#55 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Da har jeg fått rapport.
![]() |
![]() |
#56 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Eldste har sett den, og jeg har ansett det som greit at fireåringen har vært i samme rommet. Vi har riktignok satt i gang litt brettspill og slikt med henne, men hun har sett noe. Hun har distansert seg greit til dette og klart sett at det "ikke er på ordentlig", og synes det mest skremmende var da faren til gutten ble borte og rett og slett dro fra sønnen sin.
![]() |
#57 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Jeg må kanskje korrigere meg selv litt, iallfall presisere, for jeg er altså ikke nødvendigvis sjokkert over temaene i seg selv: sorg, savn, livet etter døden, spøkelser, mye mer.
![]() |
#58 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Det jeg har sett av den synes jeg er flott og jeg er veldig enig med Dagsavisen som roste denne serien opp i skyene og samtidig satte spørsmålstegn ved hvorfor NRK ikke klarer å lage tilsvarende kvalitetsdrama for voksene, godt spørsmål synes jeg!
![]() |
#59 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:
![]() |
#60 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Tema i barnetv-serien Dauinger :sjokk:Jeg fikk sett slutten sammen med storeguttene i dag. Både guttene og jeg likte serien godt. Tiåringen har gått fra å være livredd spøkelser, og rømme stua når serien sto på, til nå å være storfan og kose seg med både humoren og alvoret i historien. Slutten i siste episode var fin, synes jeg. Helt åpen, med rom for mange tolkninger. Lyset i heisen ble vel vist i en episode tidligere også, uten at det betydde at gutten døde, så jeg tenker det mer som det at gutten er mellom livet og døden fremdeles. Sist redigert av Kaija : 20-11-12 kl 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|