|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Hertuginne
|
Sv: Julebakst - 2012!
Kokosmakronene jeg har linket til over her er uten gluten, de er laget på eggehvite, kokos og melis.
|
|
|
#2 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebakst - 2012!Pepperkakehus ja! Det har eg ikkje laga sidan eg var barn sjøl! På tide å introdusere dette til eigne barn... ENDELIG er vi heime hos oss sjøl i jula - er så lykkelig for det!!
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var vanskelig å bestemme seg for Nissby eller Mummihus, skal jeg si deg! Kansje vi ombestemmer oss. http://mathildesskatter.blogspot.no/...erkakehus.html |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebakst - 2012!Jeg pleier å bake 9 sorter, men i fjor gikk det ut over lavkarbodiettene med ett brak og jeg føk opp noen julekilo. I år baker jeg litt for utskeiing og litt for ungene, utover det skal jeg lage lavkarbokonfekt til meg og Kjære.
|
|
|
#7 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Julebakst - 2012!FP-bakst som alltid - Nessies SB, Adriennes kokosmakroner og Divines kolakaker. I tillegg blir det Ikeas pepperkakedeig som ungene skal få kjevle ut. Og kransekakepinner. Og marsipankuler. Og mozartkuler. Og så tror jeg at hvis søstern lager Reese's-kuler i år, så skal jeg jammen bytte til meg noen av dem mot noen SB'er.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebakst - 2012!Sarah Bernhard |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Julebakst - 2012!Jeg skal bake lefser og lage bounty og konfekt. Fikk nesten julestemning av å nevne det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Julebakst - 2012!Jeg har meldt meg på kurs, 7 slag til jul. Starter på torsdag med å sette kransekakedeig, den skal visst stå en uke i kjøleskap. Også skulle vi bake smultringer.Vi skal visst bake de tradisjonelle kakene, morsomt blir det uansett, bare det å få tilgang til storkjøkken, det kjenner jeg er greit. Tenker det blir litt konfekt laging med ungene her hjemme.
|
|
|
#13 |
|
One of These Days
|
Sv: Julebakst - 2012!Første advents helg blir det aniskringler. Ellers blir det pepperkaker, napolitanske godbiter, risboller, berlinerkranser, sandnøtter, kanskje sarah bernhard, kanskje smultringer, delfiakake, colakaker og kokosmakroner. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Julebakst - 2012!I tillegg til pepperkakehus og -figurer, baker jeg kokosmakroner og sandnøtter. Jeg er en temmelig middelmådig baker, så det får rekke. Men så lager jeg i tillegg to sorter sild og lammerull. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det lager jeg også hvert år, det og Snickersbiter. Tror kanskje jeg må droppe noen ting i år, for det ble plutselig litt mye. Men konfekten (Bounty, Snickers og Rocky road) er et must.
|
|
|
#17 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
![]() |
Sv: Julebakst - 2012!Julemann, risboller og Maryland cookies er standarden her i huset. Lurer på å prøve meg på Sara Bernard i år, men det sier jeg hvert år uten at noe mer skjer. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Julebakst - 2012!Men dere som lager Bounty- og Snickersbiter, for eksempel, det er da i grunnen like greit å kjøpe ferdige biter av dette? Blir det ikke litt hipp som happ når det gjelder smak, og langt mer tungtvint å lage selv? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg lager det selv fordi jeg må ha veganske utgaver av dem. Man får faktisk kjøpt melkefri Bounty og Snickers (og Mars og Crispo osv) og det gjør jeg også, men det er jo så moro å lage selv. Og billigere.
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Blir dette myke eller sprø kaker?
|
|
![]() |