|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Viser tenner
|
Sv: Om kjøp og salg på forum
Da lyver man jo ...
|
|
|
#2 |
|
Administrator
|
Det er jo ofte en grunn til at en får en vare på salg, utgående modell for eksempel, og i det tilfellet så er det den nye modellen som er verdt veiledende pris, mens den utgående er verdt salgsprisen. Det varierer jo selvsagt litt på hvilken type vare som omsettes. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Jeg går jo ut fra at beløpene har litt å si vel? Om noen selger godt brukte barneklær de selv har arvet gratis for 20-30 kr plagget så er ikke det "kommersiell aktivitet" i mine øyne? ikke slik som jeg har oppfattet forumreglene ihvertfall. Correct me if I am wrong! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Administrator
|
Selvfølgelig ikke, men om du feks importerer varer (via nettet, venner og kjente, eller egen butikk) og selger det videre som nytt med fortjeneste så blir det kommersielt. Om en arver eller får ting i gave så regner ihvertfall jeg det som det samme som å ha kjøpt det selv prismessig (når det kommer til å selge det videre). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Eksempel: Jeg kjøpte en Reimadress i Danmark til noen hundrelapper billigere enn samme dressen kostet i Norge. Når sesongen kom passet den ikke lenger. Lappene hang på, dressen var ubrukt og jeg solgte den for litt mer enn hva jeg betalte for den, men mindre enn den norske summen for samme dress. Kommersielt? Den ble jo ikke importert med salgsfortjeneste for øyet.
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Av alle de innleggene jeg har sett på diverse fora, så har jeg kun sett en bruker hvor jeg mistenker dette. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Om kjøp og salg på forumEnig med Missa. Det er vel ikke svindel så lenge man oppgir riktig veil. pris?
|
|
|
#8 |
|
Sv: Om kjøp og salg på forumMen for å gå til en ytterlighet; hva om man har fått plagget? Det er nytt, med lappen på, men du ser at du ikke kommer til å bruke det. Skal man gi det bort, da?
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Nei, det blir liksom litt annerledes. :logisk: Men da ville jeg latt kjøper også få en bra deal. :edel:
|
|
|
#11 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm... min bror i Sydney travet byen rundt for å finne meg en Sass & Bide bukse som jeg hadde i samme str. herhjemme. Det viste seg at buksen i jeansversion var MYE mindre enn i sort, ergo, jeg prøvde å selge den. Buksen kostet her 2000 kr dengang, jeg vet ikke hva brormann gav (utover besværet) men jeg ønsket ikke å selge buksen for en slik for det. Forærede den derfor hellere til en "real life" veninne.
|
|
|
#12 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om kjøp og salg på forumDa quotet jeg feil, gitt. Ville quote den melding som sa at kjøper bør få en bra deal dersom man selv gjorde det.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om kjøp og salg på forumJeg syns det er helt greit at noen setter opp veiledende pris. Om noen har fått en bra deal og allikvel selger det til under veiledende pris så vil jo jeg ha fått en grei deal uavhengig av hva de betalte for varen.
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om kjøp og salg på forumJeg liker godt å kjøpe på Finn. Alltid i Oslo, alltid cash/pickup. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om kjøp og salg på forumLa oss si det sånn: Finn brukes MYE som "practical joke" generator... Ikke få kompisgjenger har hatt det som sport å la vennene sine bli nedringt av folk på jakt etter de psæreste ting. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Dette er jo forumverden i et nøtteskall slik jeg ser det.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
|
![]() |
|
|