Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er det i Vestfold?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 23:57   #41
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg er oppvokst på Nøtterøy, Vestskogen, og savner det ikke. Det vil si, jeg kan tidvis savne beliggenheten, men miljøet var slett ikke bra om du ikke passet inn i det mer skal vi kalle det "blå" sjiktet? Et fint feriested, for meg var det ikke egentlig et godt sted å vokse opp. Mamma var for rød. Og for innflytter. Og det er du med mindre du kan spore familien din tilbake en fem, seks generasjoner.

Tja, tror kanskje det med antall generasjoner ikke er å nøye nå, men det er blått, ja.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 10:25   #42
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg er oppvokst på Nøtterøy, Vestskogen, og savner det ikke. Det vil si, jeg kan tidvis savne beliggenheten, men miljøet var slett ikke bra om du ikke passet inn i det mer skal vi kalle det "blå" sjiktet? Et fint feriested, for meg var det ikke egentlig et godt sted å vokse opp. Mamma var for rød. Og for innflytter. Og det er du med mindre du kan spore familien din tilbake en fem, seks generasjoner.

Blått og konservativt er store deler av fylket, men det er da jammen plass til oss som er opprørere også.

Jeg opplever at både Nøtterøy og Tønsberg er mindre blått og konservativt enn det var da jeg vokste opp på 70-tallet, slev om begge kommunene er sterkt FrP-styrt.
Og det har i mange år vært stor tilflytting(det er mange som pendler til Oslo), og mange av disse "okkuperer"kystlinjen.

I Tønsberg er det to store flaskehalser, Kanalbrua som er veien ut til Kaldnes, Nøtterøy, Hvasser og Tjøme og Kilen/Presterød som er veien til Husvik, Basbergrønningen, Ringshaug, Råel. Dette er veldig populære byområder, spesielt for innflyttere fordi det er områder som ligger langs sjøen. Dette er også de dyreste områdene.
Men det har vært investert mye penger i skolene i både Tønsberg og Nøtterøy kommuner, og det blir mer.

Det er mange og gode idrettslag, drevet av ildsjeler. Det er mange muligheter for ungene også utenom idrettslagene. Kulturskolen i Tønsberg er stor og populær(det er lange ventelister og det er vel ikke usannsynlig at en gitarlærer vil være populær). Det er flere store selskaper som har avdelinger her og jeg opplever at det stadig blir fler.
Det er Steinerskolen i Vestskogen(Nøtterøy) og Montesorriskole på Jareteigen(mot Horten).

Nøtterøy og Bakkenteigen Kulturhus har gode program hvert eneste år, Slottsfjellfestivalen og apparatet rundt generer et aktivt musikk og konserttilbudet hele året igjennom.
Det tar 50 minutter å kjøre til IKEA på Slependen, det går ekspressbusser til Oslo og Gardermoen hver time, det skal også gå tog, men det er vel delte meninger om tilbudet er godt nok.
Det tar 20 minutter å kjøre til Torp, det tar 20 minutter til Horten og Bastøfergen, og en time fra Moss og ned til Nordbysenteret på Svinesund.
Det tar 30 å kjøre til Sandefjord(og nye E18 er ferdig om et år) og der har du Colorline til Strømstad. Det tar 45 minutter til Larvik og du har Superspeed til Hirtshals.

Selvfølgelig er det ting vi ikke er fornøyd med, men det er ikke verre enn andre steder, og det er sjønært, det er flotte friluftsområder, det er lavere huspriser enn i områdene rundt storbyene og det er hyggelige mennesker i flertall.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 16:41   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Tusen takk for veldig gode og informative svar. Vi ser vel at vi sirkler oss inn mot Tønsberg/Nøtterøy om dette skal bli aktuelt, for for oss er skolen veldig viktig.

Er det sånn at køen på brua står mest i retning Tønsberg om morgenen og andre veien på ettermiddagen? Så om skal til Nøtterøy om morningen, så blir man ikke stående i kø?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 17:19   #44
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Tusen takk for veldig gode og informative svar. Vi ser vel at vi sirkler oss inn mot Tønsberg/Nøtterøy om dette skal bli aktuelt, for for oss er skolen veldig viktig.

Er det sånn at køen på brua står mest i retning Tønsberg om morgenen og andre veien på ettermiddagen? Så om skal til Nøtterøy om morningen, så blir man ikke stående i kø?

Mindre trafikk den veien, ja, men trafikk åkke som.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 20:02   #45
KidOki
Nybegynner
 
KidOki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 18
KidOki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

I Vestfold har du landets fineste utsikt. Til Østfold.

__________________
Camilla ('95)
KidOki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:49   #46
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Det er kø gjennom byen, begge veier, morgen og ettermiddag.
Skulle jeg valgt ville jeg mye heller bodd på Nøtterøysiden, enn på
Tolvsrød feks(men det er fordi jeg er født og oppvokst der).

For sju år siden var det sånn at når du flyttet til Nøtterøy kommune ble du ønsket velkommen og fikk barnehageplass dersom du hadde behov for det(vet ikke om det er sånn fremdeles) og det er ikke sånn i Tønsberg kommune.

Men det er også Steinerbarnehage ved siden av skolen i Vestskogen. Hella, Munkerekken, Vestskogen, Torød, Hårkollen, Oserød, Knarberg, Duken, Bergan, Teie og Kaldnes(bynært) er flotte områder med lett tilgang på skog og sjø. Kaldnes er blokker i gåavstand til byen, med "bystøy" på kjøpet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:01   #47
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er det i Vestfold?

Jeg pendler for tiden ut av fylket, mot Telemark og bruker langt kortere tid på lenger strekke enn når jeg må andre veien.
Når jeg skal ut på jobbjakt om noen måndter kommer jeg til å se etter jobb i sørflyket heller enn mot Oslo med tanke på vei og kjøring !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no