Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-12, 16:52   #1
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Forutsatt at dere reparerer hjemmestrikkede raggsokker?

Jeg har mange, både strikket av meg og av mine bestemødre, og mange av dem er det hull/er i. Jeg samler dem opp i en passe stor kurv og så stopper jeg dem ved anledning/når skuffen begynner å bli tom, men hvor lange stopper dere raggsokker? Når er det liksom nok? Når jeg/dere har slitt hull i stoppingen også?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 16:55   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.624
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Tror ikke jeg har stoppet noen mer enn én gang. Det er morsommere å rekke opp til skaftet og strikke nye føtter.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 16:59   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Eh.... Jeg kaster sokker med hulli.... Bestiller heller nye eller strikket nye selv.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 17:01   #4
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Jeg reparerer ikke, for jeg har en svigermor som strikker sokker fortere enn vi klarer å bruke dem opp.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 17:22   #5
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Jeg har ingen andre som strikker til meg lenger, men jeg har heller ikke slitt dem ut ennå. Men jeg stopper dem jo, så jeg lurer på om jeg muligens nå må strikke for en sånn 'gaver i tilfelle jeg trenger gave i en fei'-eske?

En del av raggsokkene er forresten såpass godt vasket at de er litt tovet. Det er vanskelig å rekke opp foten og strikke nytt da.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 17:25   #6
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Fikser ike selv, sender dem opp til svigermor dersom det blir hull.

*elendig husmor som ikke kan strikke, stoppe sokker, som ikek vet hvorfor en tiner nugatti og som heller ikke greier å lage risgrøt*

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 18:23   #7
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

hvorfor en tiner nugatti og som heller ikke greier å lage risgrøt

Tine Nugatti? Skal man gjøre det også nå?
Risgrøt? Hva er det? Såntno' har vi ikke her...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 18:28   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Jeg ga dem til mormor for stopping da hun levde, men etter å ha lest litt rundt begynte jeg heller å kjøpe sokkegarn med litt nylon i til henne. Det løste problemet ganske greit, de sokkene slites ikke på langt nær så fort! (faktisk har jeg enda til gode å slite meg gjennom et av de parene)
Nå strikker jeg mine egne sokker, og velger garn som er slitesterk-ere

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 18:28   #9
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Her blir sokkene totalt nedslitt så det er ingenting igjen å stoppe.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:16   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.633
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Her bruker vi sjeldent slike sokker, så de slites ikke ut, de blir heller for små. Da arves de av andre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:47   #11
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Vinterstid har jeg alltid raggsokker på beina. Så det er da jeg har størst slitasje, men jeg bytter dem jo ikke hver dag - slik jeg gjør med tynnere sokker. Så det blir en smule slitasje på dem, jeg bare har ikke klart å bli klok på når jeg skal gi opp å reparere.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 22:23   #12
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Bruker dem ikke, så slipper det problemet. Har dog sett at mannen har stoppet sine sokker en gang, men neste gang det ble hull ringte han sin mor og bestilte nye.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:15   #13
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Stoppe sokker?

Strikker nye eg når det går hull i dei, og så strikker eg om det er fare for at det går hull. Ja, og så i tilfelle eg treng nokon i reserve. Og så sjølvsagt om nokon skulle trenga sokkar. Nevnte eg at eg strikker sokker??

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:18   #14
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Jeg stopper ikke sokker. Jeg strikker eller kjøper nye. Nå har jeg fått tips om at tråd med nylon kan være bra. Så da blir det kanskje flere hjemmestrikkede; og mindre kjøpesokker.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:47   #15
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

La meg gjette Puslingen - sånn av og til så strikker du sokker? Hva er foretrukket garnsort de få gangene du strikker sokker?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:02   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg reparerer ikke, for jeg har en svigermor som strikker sokker fortere enn vi klarer å bruke dem opp.

Samma her. Mamma er så glad når nokon går hol på for då kan ho strikke meir.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:12   #17
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.744
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge reparerer dere raggsokker?

Stopper ikke læstene mine. Kan ikke bruke ordet raggsokk.

Men,jeg vurderer å lære meg det,fordi jeg fikk et par nydelige Mariuslæster i fjor og det har blitt hull i dem.

Trenger ikke noen av barnas læster, oldemoren har produserer fortere enn de klarer å bruke.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no