Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 09:10   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.703
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

Tror ikke Ryan Air er verre enn andre jeg heller - men om du er så redd som du forteller, er du ikke da åpen for medisinering fra lege? Vival, typ?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 09:32   #22
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

Takk for svar, jeg føler meg faktisk bedre nå, nå skal jeg sette meg ned å sjekke alt hos Ryan så jeg ikke får noen overraskelser med ting og tang.
Jeg holdt på å si det i går, men det hadde vært såååå kult å si at han må svinge av veien ved flyplassen istedet for å fortsette mot Oslo, det er akkurat en mnd til i dag.
Jeg trenger å vite at de er like sikre som andre, og sånn walkaround de gjør på flyet før avreise er vel bakkeansatte på Torp som gjør vel?
Så det er ingen som mener jeg bare burde bytte flyselskap?
Passet må jeg huske

Vi skal feire mannens bursdag og 1 års bryllupsdag der

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 09:36   #23
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Tror ikke Ryan Air er verre enn andre jeg heller - men om du er så redd som du forteller, er du ikke da åpen for medisinering fra lege? Vival, typ?

Joda, jeg har fått det en gang og jeg ble veldig uvel, vondt i hodet og trøtt.

Jeg har vært hos tankefelt terapaut og det hjalp litt, helt til jeg ble plassert bakerst i flyet og hørte lyder jeg ikke har hørt og en litt vinglete landing, der en pensjonert pilot som var på ferie forsikret meg om at alt var i skjønneste orden

Jeg har sett dvd fra Flight Clinic og takket være den har jeg kommet så langt som å overraske mannen med denne turen.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 14:01   #24
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Jeg trenger å vite at de er like sikre som andre, og sånn walkaround de gjør på flyet før avreise er vel bakkeansatte på Torp som gjør vel?
Så det er ingen som mener jeg bare burde bytte flyselskap?
Passet må jeg huske

Vi skal feire mannens bursdag og 1 års bryllupsdag der

Walkaround er det fartøysjefene som gjør altså kaptein eller styrmann. De går en runde rundt flyet å sjekker flyets fysiske tilstand, skader, lekasjer osv. Dette gjøres mellom hver landing og takeoff. Altså om Widerøe flyr Tromsø - Vadsø med 5stopp så er det ute av flyet i hver havn på turen og tar denne runden.
Ja RYR er like sikkert som om det skulle vært SAS/Norwegian osv.
Noen selskaper er svært imøtekommende om du er åpen om din flyskrekk. Har opplevd passasjerer har fått kommet inn i cockpit osv. Men mulig det er vanskelig her når du skal til London og de har svært strenge regler for cockpit besøk på flygninger til UK.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 14:05   #25
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hæ? Denne forsto jeg ikke i det hele tatt. Smileyen ble litt malplassert i forhold til teksten eller? Tilber?!? Jeg sitter ikke på noe spesifikk info, det er kun min egen erfaring. Det fremsto vel heller ikke som noe annet, synes jeg? Min erfaring er at Ryanair generelt lander markant hardere, hva som er grunnen vet jeg ikke, men har hørt at det er en policy. (Godt mulig rykter!) Jeg har flydd mye med både Ryanair og Norwegian. Jeg skrev heller ikke at fly hadde nødbrems.


Jammen du kan jo ikke komme å si de sparer kostnader på at de bremser hardt(de betaler jo ikke akkurat en viss kostnad per meter de taxer eller bruker av rullebanen) og tipse om at du vil oppleve hardere landing enn normalt. Hver kaptein lander på sin måte. Mye har med vind og værforhold å gjøre. Selv har jeg opplevd hardest landing med SAS og ikke RYR. Alt er inviduelt.

fordi det var post of the day!

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 14:46   #26
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

Da jeg reiste med min venninne med ekstrem flyskrekk, bestilte jeg Priority(komme først ombord) og fikk sete så langt foran som det gikk( fra rad 6 - de foran er visst forbeholdt de som bestiller og betaler for reservert sete). Dette fordi min venninne fiske fortalt at jo lenger foran i flyet man sitter, jo mindre merker man vibrasjoner og bevegelser som er en del av problematikken for henne.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:32   #27
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

RA er ikke noe værre enn andre selskap mtp sikkerhet.
Jeg har flydd med de til London, og det var helt greit. Men de er ikke veldig serviceminded da. Og vil gjerne selge diverese lodd etc på turen. Alt for å tjene penger.

Sett deg inn i regler for baggasje på forhånd, og ha med deg noe å lese på, spise og drikke på så går det fint.

Håper du klarer å glede deg litt til denne turen også. Dere kommer til å få det fantastisk!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:41   #28
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd...

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

Jammen du kan jo ikke komme å si de sparer kostnader på at de bremser hardt(de betaler jo ikke akkurat en viss kostnad per meter de taxer eller bruker av rullebanen) og tipse om at du vil oppleve hardere landing enn normalt. Hver kaptein lander på sin måte. Mye har med vind og værforhold å gjøre. Selv har jeg opplevd hardest landing med SAS og ikke RYR. Alt er inviduelt.

fordi det var post of the day!

Jeg har blitt fortalt at det var for å spare på drivstoff, men jeg ser nå at jeg har vært litt vel ukritisk.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 18:15   #29
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.626
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd ...

Har flydd med Ryanair mange ganger, og jeg har selv flyskrekk. Jeg akter IKKE å la meg styre av flyskrekken min, så jeg flyr uansett hvem det er med.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 16:40   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal overraske mannen, men nå er jeg livredd ...

Jeg har lett til moderat flyskrekk. Kommer an på formen, men er alltid redd. Hva er Vival? Jeg har bare prøvd rødvin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no