Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tåttis tråkletråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-12, 15:35   #161
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)

TripptrappTREsko sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tåttis tråkletråd

Dette var en inspirerende tråd! Du lager så mye fint. Spesielt artig å se strikketøyposen med blomstermønster. Jeg "arvet" nemlig slikt stoff for noen år siden som jeg sydde sommerkjole av til eldstejenta
Jeg er inne i en syperiode nå, så jeg stikker innom senere for inspirasjon...

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 12:41   #162
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Høst betyr behov for varmere tøy, og i helgen fikk jeg sydd en fleeceutgave av Finn McMissile-jakka til Knotten. Omsider har jeg somlet meg til å tegne et mønster i riktig størrelse så jeg slipper å finne opp kruttet (= prøve å huske hvor mange cm jeg la til på ermer og lengde på det gamle mønsteret forrige gang) hver gang. Tøymerket har jeg laget av et motiv fra et stoff jeg kjøpte på Jysk.

Tidligere i sommer/høst fikk jeg brukt opp noen stoffrester i en joggedress til en annen liten gutt som liker Biler. Motivet her er skrevet ut på overføringspapir og strøket på.

Og så har jeg sydd flere dongeribukser med ribbkant, spesielt fornøyd med denne svarte, som allerede er godt brukt.

Nå er jeg i gang med noe til meg selv!

Gammel 01-10-12, 12:44   #163
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal du sy til deg selv?

Og så syr du så pent. En dag skal jeg også sy fine rette sømmer- kanskje.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 13:06   #164
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Joggedressen er nesten aldri i skapet - den er enten på eller i vaskemaskina!

Gammel 01-10-12, 13:17   #165
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Og så syr du så pent.

Dette skjer meg hver gang jeg ser et tåttiplagg. Jeg jeg blir så fascinert over sømmene at jeg nesten ikke ser hva du faktisk har sydd. Blir sittende og mye og blåse opp bildene og bare nyter det fine arbeidet.

Gammel 01-10-12, 13:21   #166
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk, Heiko. Godt at sømmen blir lagt merke til, brukeren bryr seg jo ikke om sånt.

Jeg har store ambisjoner om å fornye meg litt i klesveien i høst, og har gitt opp butikktråling (), så her skal det bli både t-skjorter, bukser, skjorter og jakke. :uendelig optimist:

Gammel 02-10-12, 17:47   #167
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du er rå!! Og for noen detaljer!!

Gammel 02-10-12, 18:13   #168
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Den dongeribuksa, fy søren så fin!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 08:25   #169
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Jeg har sydd noe til meg selv! Og det skjer ikke så ofte (ennå), så det må skrytes uhemmet selv om det bare er en t-skjorte.

Dette er altså første plagg i min planlagte desibeL høst-/vinterkolleksjon. Gjennomgående farger blir grønt og blått i ymse nyanser kombinert med brunt og svart. Og et og annet friskt innslag av rødt. :store planer:

Jeg har slengt med et par sømdetaljbilder til glede for Heiko. Striper i stretchstoff er ikke det enkleste, men jeg fikk dem til å møtes. Særlig skuldersømmene ble kule.

Det var forresten bare så vidt at ikke hele greia havna i søpla rett før slutt. Da jeg skulle renklippe halskanten etter søm, presterte jeg å klippe et lite hull i stoffet. Men jeg syntes det var for gæli at alt arbeidet skulle være bortkasta, så jeg stoppet det for hånd. Og ettersom det er helt oppe ved halskanten bak i nakken, må man være ekstremt godt kjent med meg for å komme nær nok til å oppdage det, så da er det greit nok.

Lett innsvinget fasong med bol og ermer i ett stykke.

Med modellen inni.

Halskant laget av stoffet. Søm i overgangen mellom hals og bol og i den brune stripen over det hvite. Stoffet ruller seg ekstremt, så jeg måtte ha to sømmer for å hindre det.

Sidesøm. Det ble mange knappenåler for å holde delene sammen så stripene møttes riktig.

Oppleggskant nederst. Sydd med tvillingnål, grønn tråd i toppen av den grønne stripen og brun tråd i den brune stripen.

Modellen viser fram perfekt skuldersøm.

Gammel 08-10-12, 08:33   #170
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Fin!

Gammel 08-10-12, 08:39   #171
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Skikkelig fin, Tåtti

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 08:46   #172
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Takktakk.

Gammel 08-10-12, 10:02   #173
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du er utrolig dyktig!! Og tålmodig!

Og så kledde du den kjempegodt!

Gammel 08-10-12, 10:30   #174
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fine Tåtti!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 10:32   #175
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Wow! For en nøyaktighet og detaljoppmerksomhet. Gleder meg til å se resten av denne kolleksjonen!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 11:35   #176
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Så fantastisk! Du er rett og slett utrolig flink til å sy, og kul smak har du også!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 18:49   #177
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Jeg sier det igjen, du er utrolig flink. Jeg ville aldri klart de sømmene der. Og det mønsteret, det er jo perfekt!

Gammel 09-10-12, 09:21   #178
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Tusen takk for alle godordene, det inspirerer til ny dyst!

Den som hamstrer, har. I går fant jeg et stykke olivengrønn fleece jeg hadde glemt at jeg hadde, og det passer perfekt inn i fargetemaet mitt sammen med resten av det blå fra Knottens jakke og en brun pleddrest!

Lekte litt med fargeblyantene til Knotten (fikk allernådigst låne ) i går kveld, og tror jeg skal prøve meg på noe sånt som dette:

Gammel 09-10-12, 09:52   #179
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 14:51   #180
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Ser veldig lovende ut. Også så fargekoordinert.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.