|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Bondesjakk(matt!?)
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: Tåttis tråkletrådDette var en inspirerende tråd! Du lager så mye fint. Spesielt artig å se strikketøyposen med blomstermønster. Jeg "arvet" nemlig slikt stoff for noen år siden som jeg sydde sommerkjole av til eldstejenta |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tåttis tråkletrådHøst betyr behov for varmere tøy, og i helgen fikk jeg sydd en fleeceutgave av Finn McMissile-jakka til Knotten. Omsider har jeg somlet meg til å tegne et mønster i riktig størrelse så jeg slipper å finne opp kruttet (= prøve å huske hvor mange cm jeg la til på ermer og lengde på det gamle mønsteret forrige gang) hver gang. Tøymerket har jeg laget av et motiv fra et stoff jeg kjøpte på Jysk. ![]() ![]() Tidligere i sommer/høst fikk jeg brukt opp noen stoffrester i en joggedress til en annen liten gutt som liker Biler. Motivet her er skrevet ut på overføringspapir og strøket på. ![]() Og så har jeg sydd flere dongeribukser med ribbkant, spesielt fornøyd med denne svarte, som allerede er godt brukt. ![]() ![]() ![]() Nå er jeg i gang med noe til meg selv! ![]()
![]() |
#165 |
Helt konge
|
![]() Sv: Tåttis tråkletråd
Dette skjer meg hver gang jeg ser et tåttiplagg. Jeg jeg blir så fascinert over sømmene at jeg nesten ikke ser hva du faktisk har sydd. Blir sittende og mye og blåse opp bildene og bare nyter det fine arbeidet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
klossemajor
![]() Sv: Tåttis tråkletrådTusen takk, Heiko. Godt at sømmen blir lagt merke til, brukeren bryr seg jo ikke om sånt.
![]() |
#168 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Tåttis tråkletrådDen dongeribuksa, fy søren så fin!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
klossemajor
![]() Sv: Tåttis tråkletrådJeg har sydd noe til meg selv! Og det skjer ikke så ofte (ennå), så det må skrytes uhemmet selv om det bare er en t-skjorte. ![]() Lett innsvinget fasong med bol og ermer i ett stykke. ![]() Med modellen inni. ![]() Halskant laget av stoffet. Søm i overgangen mellom hals og bol og i den brune stripen over det hvite. Stoffet ruller seg ekstremt, så jeg måtte ha to sømmer for å hindre det. ![]() Sidesøm. Det ble mange knappenåler for å holde delene sammen så stripene møttes riktig. ![]() Oppleggskant nederst. Sydd med tvillingnål, grønn tråd i toppen av den grønne stripen og brun tråd i den brune stripen. ![]() Modellen viser fram perfekt skuldersøm. ![]()
![]() |
#170 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Tåttis tråkletrådFin!
![]() |
#171 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tåttis tråkletrådSkikkelig fin, Tåtti |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
klossemajor
![]() Sv: Tåttis tråkletrådTakktakk.
![]() |
#178 |
klossemajor
![]() Sv: Tåttis tråkletrådTusen takk for alle godordene, det inspirerer til ny dyst! ![]()
![]() |
|
|