|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend:bluss: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendPå Guttungen sin skole, er matpausa på et kvarter, og i dette kvarteret ser de Supernytt mens de spiser.
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendPå skolen vår er det 30 minutter spising for elever fra 1.-4. klasse og 15 minutter for elever fra 5. -7. klasse. Mens de spiser, leser vi høyt for dem. Og vi har ikke smartboard...
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg synes muggent brød er å dra det for langt den andre retningen. :åpplyser: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendHos oss har tenåringene 10 min spisetid. De må gjerne spise inne neste halvtimen også, men da er det uten mitt blide åsyn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendDrømmedama: Du er sitert!
|
|
|
#8 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
På ungdomsskolen sluttet jeg å ha med mat. Da kjøpte jeg meg enten mat på kiosken eller fikk en skive av noen andre, eller som oftest gikk jeg uten mat.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Nå har du ikke møtt min mann, men han former gjerne egg og skjærer ut rare figurer. Men han er jo designer og opptatt av estetikk.
|
|
|
#10 |
|
Whatever, never mind
|
Nja, det er ingenting i veien med oppdragelsen jeg fikk. Jeg kan lage matpakke, men har aldri interessert meg for å lage noe som helst. På videregående kjøpte jeg stort sett ferdig påsmurt horn med ost og skinke. Hadde jeg hatt tilgang på junk hadde jeg garantert kjøpt dette. *jo mer frityrfett, jo bedre* |
|
|
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Det er mulig. Mine smører egen frokost og kveldsmat og er nok fullt ut i stend til å smøre sin egen matpakke også. Hvilken tenåring kan ikke legge pålegg på en brødskive, tro?
|
|
|
#12 |
|
Guardian of the galaxy
|
Ungdommen har bankkort. Der er det ukelønn, eller bursdagspenger, eller småpengene de fikk fra bestemor da de vasket koppene, eller penger de får ved å jobbe, eller et eller annet.
|
|
|
#13 |
|
|
Det synes jeg ble litt kjipt sagt, er det egentlig slik at barna som får hjerteformet agurk ikke gidder å spise vanlig agurk? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Elsker gamlis- godis
Men det er vel sjelden slik? At barn nekter å spise annet enn figurmat? Jeg synes dette blir litt som å harslerer med folk som pynter en bursdagskake, fordi den smaker det samme uten fotballpynt, eller pene klær fordi det er vel samme det så lenge de er passe varme, eller med fol som ønsker seg sort bil fordi fargen spiller ingen rolle ifht funksjon. Eller blomster! Hvorfor i huleste gidder noen bruke penger på blomster, de har jo ingen funksjon. Ikke pene servietter heller.
2005 og 2010 Sist redigert av Apple : 05-09-12 kl 21:15. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg flirte litt i den andre tråden og kom med en kommentar om "tro om Ingrid Espelid Hovig fikk motbør da hun introduserte persillekvasten" eller noe i den duren. Sist redigert av m^2 : 05-09-12 kl 20:01. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Her har jo gartneriene begynt å produsere hjerteformet agurk slik at når man skjærer skiver av agurken og legger på skiven så er disse hjerteformet!!! I tillegg finnes jo mini paprikaer, agurker, tomater og diverse annet som jo er perfekte som snack! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Det er vel forskjell på hverdag og fest selv om noen lager en litt anderledes matpakke?
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Ungdommer er ungdommer. De holder stengt for ombygging. Har de ikke med seg matpakke så går de på butikken, har de med seg matpakke så kaster de den og går på butikken. (Absolutt ikke alle, og absolutt ikke hver dag.) Det som blir testen er hva de gjør etter at ombyggingen er over. Da dukker ofte de gode vanene fram igjen, og man får igjen for arbeidet man la ned i barneåra.
Hva betyr AP-verden? Arbeiderparti?
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Dere brukte vel ikke Vanish, tenker jeg.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg skjønner ikke hvorfor voksne har krav på lenger patpause enn barn. |
|
|
|
![]() |
|
|