|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendVåre har endelig begynt å bli slitte. Håndklene, altså. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrend
Da er det jo en perfekt tid å begynne å la familiemedlemmene begynne å velge seg ut farge.
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendForøvrig tillater keg meg å fnise av både det ene og det andre om jeg synes det er litt annerledes enn det jeg synes er Tingen. Ikke høyt og latterliggjørende, men litt sånn i smug. Noen ganger litt sånn lettere beundrende av venninnen som står opp halv seks for å bake boller (hun er veldig A-menneske, og slukner klokka halv ti om kvelden). Andre ganger litt sånn
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg har nå muffins i ovnen jeg, i skrivende stund. Og mel i håret. Og det kjennes deilig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendSelvsagt er det lov å diskutere, og selvsagt går det an å diskutere noe over flere tråder. Det jeg reagerer på er hvordan man tillater seg å omtale de som legger litt ekstra kreativitet i matpakka. For å ikke snakke om hvilke motiver man tillegges. Hvorfor er det akseptabelt å angripe noen for å lage en delfinbrødskive, men bursdagskaker bare får skryt og beundring? Hvorfor er det greit å si at andres estetiske sans er teit?
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Fordi det skal være en stor og veldig merkbar forskjell på hverdag og fest her til lands. På samme måte som man helst skal ha det litt vondt før man kan ha det riktig godt (beinfly helt til toppen av Huttetunuten før Kvikk-lunsj'en kan nytes). Og som at mat helst skal smake litt vondt før den blir riktig god (rakfisk). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendDenne bloggen kom jeg "ufrivillig" innom via facebook i dag. Fjernet link. Sist redigert av Filifjonka : 06-09-12 kl 21:56. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det var jo ikke det hun skrev da; |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendMen da håper jeg det er holdningene til daa du reagerer på, ikke brunostfigurene? Dama hadde vel vært like teit uten dem. Eller mener du seriøst at jeg er i samme kategori som henne fordi jeg også former maten til morsomme figurer i ny og ne?
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJa, du har rett, hun brøt med prinsippene sine og ga henne makrell i tomat. Etter at hun hadde ønsket seg det i flere dager, riktignok. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Men det du skrev var teit var jo at hun omtaler barnet sitt som en prinsesse, stikker ut brunostfigurer, og ikke vil putte klinete makrell i tomat i matpakken (men gjør det allkevel. Jeg forsto det som at hun hadde et prinsipp mot klinete mat i matpakken, og det er jo ikke teit vel?). |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Veldig hårsåre her nå syns jeg. Prinsesse og lillegutt er ikke det samme. Hvis du legger ut bilder med kjendiser med samme matboks, vel ... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Jeg er ikke hårsår, jeg tok det på ingen måte ille opp, og du må få synes jeg er så teit eller ikke du bare vil - det endrer ikke mitt handlingsmønster og er ikke noe jeg bærer med meg videre |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
men da er det jo ikke cupcakesen i seg selv, man syns er teit, men hele greia rundt i de bloggene. Jeg syns jo ikke det er akseptabelt å gå inn i en tråd om bakverk og si at cupcakes er teite, slik som det gjøres om matpakker. Jeg vet om mange helt ok blogger som omhandler matlaging, interiør og hverdagsliv som slett ikke er på dentinistanivå.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forskere advarer mot fancy matpakketrendJeg syns det er greit å sende med mat ungen rekker å spise, og ville aldri prioritert estetikk framfor innhold og funksjon. Sønnen min har som regel en matboks med ett eller to rom, av og til en liten ekstraboks. Jeg tror de har minst 15 minutter å spise på, om ikke mer. Så vidt jeg kan huske hadde vi 30 minutter.
|
![]() |
|
|