Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

MacBook Air eller Pro?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 20:21   #61
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Jeg kjøpte Pro. Veldig fornøyd med det valget

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:14   #62
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Jeg derimot kjøpte en Air. (Etter å først ha frarådet både Toffen og faren min å kjøpe det. : slemme jenta: )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:17   #63
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

You naughty!!

Hm. Jeg bruker den til bilder (har 45.000 i iPhoto), nettbruk, tekstbehandling og regnskap. Ikke de verste oppgavene, men tror kanskje pro er veien å gå.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:21   #64
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Jeg har gått fra MacBook Pro, til den nye MacBook Pro med retinaskjerm. Den er litt lettere og smalere enn den vanlige Pro. Og mangler cd-rom. Oppdaget jeg etter at jeg kjøpte den.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:25   #65
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Jeg har pro. Uten Retina, da, den var jo grisedyr. Dessuten ville jeg ha 13 tommer, jeg har jo en diger iMac hvis jeg trenger større skjerm.

Pro er veldig fin altså. Og den har sånn USB 3 som en eller annen snakket om lenger oppi her.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:29   #66
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Lot du deg blende, Irma?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:36   #67
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Lot du deg blende, Irma?



Jeg kjøpte den faktisk uten å ha sett den, den hadde ikke kommet utstilt i butikk. Det har den kanskje ikke enda? Nå var min gamle fra 2008 eller noe sånt, men jeg merker stor forskjell på skjermene. For min del ble det ikke så mye dyrere å kjøpe retina-Pro kontra ordinær-Pro, siden jeg måtte ha lagt i en del penger for matt skjerm på ordinær Pro. Jeg orker ikke speilblank skjerm, og retina er noe mattere.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:37   #68
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Joda, de hadde en utstilt på Elkjøp. Den var veldig fin.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:52   #69
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Bestilte Pro 13" til min kjære her om dagen.
Etter en samtale med en kar hos mpx.no som forklarte litt om forskjellene så var Air utelukket...
Dette gikk på RAM kapasitet, men viktigst var grafikk løsningen.
IFlg han så hadde Air bare integrert grafikkort, mens Pro hadde både integrert løsning + et dedikert grafikkort.

Lurer på om vi skal ha oss en eksternskjerm men dissa skjermen fra Apple er jo grisedyre...
Det funker vel like bra med en "vanlig" 27" pc-skjerm som koster fra 1300,- til 2500,- ?

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:59   #70
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Bestilte Pro 13" til min kjære her om dagen.
Etter en samtale med en kar hos mpx.no som forklarte litt om forskjellene så var Air utelukket...
Dette gikk på RAM kapasitet, men viktigst var grafikk løsningen.
IFlg han så hadde Air bare integrert grafikkort, mens Pro hadde både integrert løsning + et dedikert grafikkort.

Lurer på om vi skal ha oss en eksternskjerm men dissa skjermen fra Apple er jo grisedyre...
Det funker vel like bra med en "vanlig" 27" pc-skjerm som koster fra 1300,- til 2500,- ?

Annen skjerm fungerer helt greit. Men skal du ha samme oppløsningen som på Apples 27" må du opp i ca. 4 500 kroner. Personlig hadde jeg ikke valgt å kjøpe 27" uten å gå for en med 2560x1440-oppløsning - skulle det være bare 1920x1080-oppløsning kunne jeg vel omtrent heller gått for en vanlig 23-24" og heller valgt en modell med bedre fargegjengivelse etc.

Mye blir jo et spørsmål om hva pc-en benyttes til. Holder man mye på med foto er det kjekt med en skjerm som ikke viser spinnville farger.

De fleste rimeligere skjermene har kun DVI eller HDMI som tilkobling. Nye Macbook Pro har vel HDMI, mens Pro 13" fortsetter vel kun å ha Mini-Displayport. Da trenger man å kjøpe en overgang fra Apple som vel koster ca. 300 kr.

De litt dyrere 27" har Displayport. Mulig en del også har mini-Displayport. spille ikke noe stor rolle - er bare at man er obs på hvilken kabel man skal kjøpre. Altså om den skal være mini-displayport i begge ender eller om man skal ha en som er vanlig displayport i en ende og mini i andre enden.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 22:16   #71
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Har Air også unibody? Og er den like solid bygd som Pro?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 22:37   #72
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Jeg satser og håper på at Air er helt super for min er på vei i posten. Jey!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no