Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dagkremer med filter

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-12, 13:16   #1
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Dagkremer med filter

Jeg bruker alltid ansiktskrem med solfilter, merket er jeg ikke alltid så nøye på, de varierer fra det jeg finner på Rimi til dyrere kremer jeg får i gave eller kjøper på flyreiser. Men atte, hjelper disse? Den jeg har nå står det UVA og SPF 20 på. Siden jeg fra ung alder har vært plaget med soleksem, har jeg brukt mye filterkrem i ansiktet, dvs omtrent hele livet. Noen som kan noe om dette? Må jeg ha noe mot UVB? Tror ikke jeg har vært borti ansiktskremer med det? Noen som kan noe om dette? Eventuelle tips om kremer?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 13:32   #2
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagkremer med filter

Man bør jo egentlig bruke dagkrem med solfaktor hele året, og jeg tror at de fleste kremene med solfaktor beskytter mot UVB-stråler, men ikke alle beskytter mot UVA. UVB er jo de som gjør at man blir solbrent, mens UVA gjør at huden blir fortere gammel og rynkete. Derfor er det viktig å ha en krem som beskytter mot begge deler, og at man bruker den hele året, for UVA-strålene er der hele året. Er du sikker på at kremene du har ikke beskytter mot UVB-stråler?

Selv bruker jeg et dagserum med solfaktor 30 (UVA+UVB) i tillegg til vanlig fuktighetskrem fra Mary Kay. Mary Kay har også en egen fuktighetskrem med solfaktor 30 (mot UVB+UVA) for de som ikke bruker serumet i tillegg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 22:39   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagkremer med filter

De sier at for å få fullgod beskyttelse bør man bruke solkrem i tillegg til vanlig krem. Filter i kremen er ikke optimal beskyttelse.

Jeg bruker solkremen fra Forever living. Den ser man ikke blå ut av. Og godt med fukt har den og pga første igrediensen på listen er aloe vera.
Jeg er hektet på den, hver dag året rundt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 23:41   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagkremer med filter

Jeg har en fra Dermalogica med solfaktor 30 som jeg er fornøyd med.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 00:10   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagkremer med filter

Nei, det står ikke UVB på den jeg har nå. Da er det ikke så nøye med UVB-filter, fordi jeg soler meg ikke i ansiktet og UVA-filteret hjelper mot rynker, sant? Hvor får jeg tak i Mary Kay, forresten?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 00:17   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagkremer med filter

Mary Kay selges gjennom hudpleiekonsulenter over hele landet. Her er info om fuktighetskremen med solfaktor 30, og lenke til hvor du kan søke etter en konsulent i nærheten av deg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no