Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 14:38   #1
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Jeg funderer på å ta brevkurs i regnskapsføring på NKI.
Er det noen som har erfaring med dette og kan si noe om det er et OK kurs eller ikke?

Jeg er egentlig utdannet i noe helt annet, men siden både min mann og jeg er selvstendig næringsdrivende og jeg uansett holder orden på papirer og sånt, så kunne det vært greit å ha regnskapskompetanse utover det ordinære. Da kunne jeg dessuten ført regnskap for det lille firmaet mannen min og kompanjongen hans driver.

Synspunkter?

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:59   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Jeg tror jeg ville sjekket om du kan ta det samme gjennom en høgskole - til en helt annen pris. Jeg har tatt grunnleggende regnskap (7,5 stp) i høst som nettstudium (med noen "frivillige" samlinger) og betaler bare studieavgift og bøker.

Hvis du sjekker ulike høgskolers tilbud innen økonomi, bed.øk o.l. finner du sikkert noen relevante emner du kan plukke.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:44   #3
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Takk for tips. Jeg fant en høgskole der de tilbød en utvidet versjon av NKI-studiet, dog til en langt høyere pris enn for "mitt" kurs på NKI. Akkurat det var ikke særlig aktuelt for meg.
På hvilken høgskole tok du kurset?

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:52   #4
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Bare vær klar over at du ikke har lov til å føre regnskap for mannen din, så på papiret må han gjøre det selv. For å stå ansvarlig for andres regnskap må man være autorisert regnskapsfører.

Den må jeg grunne litt på, kjenner jeg.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:55   #5
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Bare vær klar over at du ikke har lov til å føre regnskap for mannen din, så på papiret må han gjøre det selv. For å stå ansvarlig for andres regnskap må man være autorisert regnskapsfører.

Må man det? Jeg fører regnskapfor mitt firma (som jeg eier sammen med en annen). Det er ikke ENK. Man er jo ikke pålagt å ha regnskapsfører? Vi har fått godkjent regnskapet i to år, og det har aldri vært noe spørsmål om dette. Eller er det ok så lenge man selv er medeier?

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:56   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Må man det? Jeg fører regnskapfor mitt firma (som jeg eier sammen med en annen). Det er ikke ENK. Man er jo ikke pålagt å ha regnskapsfører? Vi har fått godkjent regnskapet i to år, og det har aldri vært noe spørsmål om dette. Eller er det ok så lenge man selv er medeier?

Ja, så lenge det er ditt eget firma er det greit.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:56   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Det er vel forskjell på enkeltmannsforetak og andre former for selskaper.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 15:57   #8
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ja, så lenge det er ditt eget firma er det greit.



Jeg kunne trengt et regnskapskurs, jeg og.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 06:18   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.699
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Tok du kurset, LaLuna? I samme båt her.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 14:32   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.628
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regnskapsførerkurs på NKI - noen med erfaring?

Jeg har tatt liknende kurs på Utdanningshuset i Oslo (eies av samme selskap som NKI), og var veldig fornøyd. Fikk det betalt av nav, så det kostet meg ikke noe. Nå har jeg begynt på bachelor i regnskap gjennom NKI, og foreløpig liker jeg opplegget godt. Dyrt, men praktisk mulig å få til ved siden av jobb.

Man kan godt føre regnskap for andre uten å være autorisert regnskapsfører, men man må ha regnskapsfører til f.eks. årsoppgjøret. Detaljene for hva man ellers kan gjøre selv, kjenner jeg ikke helt, men jeg gjør at alt det daglige som har med regnskap og lønn å gjøre på jobben, og så regnskapsføreren seg av noen rapporter og årsoppgjør.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no