Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Do-kosten

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-12, 23:19   #61
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Do-kosten

Skal vi se. Det er nå straks 2 år siden vi flyttet inn her, det vil vel trolig si at det da også er snart 2 år siden jeg kjøpte dokosten. Vel, får kjøpe ny nå som vi skal flytte.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 23:24   #62
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.158
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Do-kosten

Vi bytter sånn ca når vi flytter (som har vært 3 ganer siste 6 år eller noe).

Og selvsagt har vi dokost. Hva om man virkelig MÅ på do, og ser at man trenger å bruke dokosten hos gjester, og de ikke har? Da ville jeg vært fortvilet, altså!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 23:26   #63
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Do-kosten

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi bytter sånn ca når vi flytter (som har vært 3 ganer siste 6 år eller noe).

Og selvsagt har vi dokost. Hva om man virkelig MÅ på do, og ser at man trenger å bruke dokosten hos gjester, og de ikke har? Da ville jeg vært fortvilet, altså!

Da sier du fra om at det beklageligvis ble noen brune striper i toalettet, men at du dessverre ikke fikk vasket de bort.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 23:26   #64
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Do-kosten

Jeg er egentlig mer bekymret for hvor ofte dokosten på jobb blir byttet ut.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 00:09   #65
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Do-kosten

Og DER kjente jeg at jeg må ha en tur på IKEA :-)

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 00:11   #66
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.835
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Do-kosten

Men når må den byttes ut? Er den mer skitten etter 20 gangs bruk som ti gangs bruk?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 00:24   #67
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Do-kosten

Jeg har bodd i huset her snart et år, og har samme kost som da vi flyttet hit. Dvs at den snart runder året. Fortsatt hvit og ikke heslig.
Hva bruker egentlig dere dokosten/doen til som gjør at kosten må byttes hvert kvartal? Min blir godt skyllet i doen mens jeg vasker og skyller ned. Og en gang i blant får den en skvett klorin.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:30   #68
Vimseguri dilux
Nybegynner
 
Vimseguri dilux sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Langt oppi nord
Innlegg: 10
Vimseguri dilux har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Do-kosten

Tror jeg har litt "hetta" når det kommer til do-kosten. Når det er gått 3-4 mnd siden sist bytte så er det såvidt jeg orker ta i kosten... Men må understreke at dette er meg, og mitt hysteri er sikkert ubegrunnet i den virkelige verden....

__________________
~evig eies kun det tapte~
Vimseguri dilux er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:36   #69
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Do-kosten

Klarer man seg UTEN dokost?

Bare det å få vasket nedi vannet, hvordan får man til det, uten kost?? Tørker man den uheldige brunstripa med papir altså?

Her byttes det ved behov, rett og slett. De får ikke se stygge ut, men de svarte fra Ikea, de synes jeg holder seg godt.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:36   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Do-kosten

Hvor ofte skifter du toalettringen, da, vims? Flusher? Lokket? De tafses jo mye mer på av grufsete barnehender (eller er det bare mine som ikke aner hva en dobørste er til? ).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:47   #71
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Do-kosten

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er egentlig litt søtt at noen mener at en dokost er ren fordi den bare er noen måneder gammel. Jeg anser den for møkkete etter første bruk.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvor ofte skifter du toalettringen, da, vims? Flusher? Lokket? De tafses jo mye mer på av grufsete barnehender (eller er det bare mine som ikke aner hva en dobørste er til? ).

De vaskes jo regelmessig og ser til forveksling rene ut. Du må da ha sett en skikkelig ekkel dokost? Av den typen der den hvite busten har blitt helt gulbrun og stammen har et motbydelig belegg av brunt gørr? Det er slike jeg snakker om når jeg snakker om skitne dokoster altså. Når jeg sier "ren", så mener jeg ikke bakteriefri.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:49   #72
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Do-kosten

Mine unger elsker dokosten så mye, at den må bo oppå medisinskapet. Jeg ville helst gjemt den bak doen, men da får den ikke stå i fred, og jeg vil ikke ha dokostgørr på alt. Jeg gleder meg veldig til ungene blir så store at de ikke prøver å spise alt mulig.

Doringen får ikke bæsj på seg, og har flater som er lette å tørke av. Det blir noe annet, synes jeg.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:52   #73
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Do-kosten

Jeg kjenner jeg er veldig glad for at jeg er ferdig med den perioden der jeg måtte ha dokosten på utstilling på medisinskapet. Det har sine fordeler å ha fått større barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:54   #74
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Do-kosten

Jada, Teo, jeg gjør meg litt vanskelig, sikkert siden du disset den fine designerkosten min.

Dokoster skal bare være i do, og det er bare renheten til håndtaket som har noen praktisk betydning. Jeg er enig i at ekle dokoster visuelt sett er like ekkelt som f.eks. grå, sprukne såpestykker, men jeg mener at det siste faktisk er hygienemessig sett et mye større problem.

Mine dokoster er ikke hverken gulbrune eller vemmelige, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 09:56   #75
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.377
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Do-kosten

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mine dokoster er ikke hverken gulbrune eller vemmelige, altså.

Det er vel ingen her på FP som har ekle dokoster. Det er De Andre som har det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 11:08   #76
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Do-kosten

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Doringen får ikke bæsj på seg, og har flater som er lette å tørke av. Det blir noe annet, synes jeg.

Ikke foreløpig kanskje, men bare vent til ungene slutter med bleie og kan selv på do. Da kan det godt komme bæsj på doringen. Selv om jeg er ei dokostsjuske så vaskes doringen og andre kontaktpunkter kontinuerlig. Det er jo de man tar på.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 11:44   #77
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Do-kosten

Den byttes i vertfall ikke hvert kvartal.
Hvis man skvetter på litt klorin og skyller den godt etter å ha vasket doen, så blir den ikke så veldig ekkel altså. Jeg har ikke brunt vann nedi oppbevaringsdingsen en gang.
Det er der hvor den ikke blir skylt, men bare puttet oppi beholderen etter å ha brukt den hvor det virkelig blir ekkelt. Som på offentlige steder og slikt .grøss:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 11:46   #78
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Do-kosten

Annethvert år.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 11:53   #79
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Do-kosten

Jeg står i sjuskekøen, sånn til vanlig, men nå er det ikke lenge siden vi byttet dokostene. Skal ikke prøve å finne ut hvor lenge vi hadde hatt de forrige.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 00:59   #80
3barnsmor76
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 31
3barnsmor76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Do-kosten

Skiftes altfor sjelden... Kan ikke huske når jeg skiftet den sist, men den settes i klorin av og til og ser faktisk ikke så veldig skitten ut.

Skal kjøpe meg ny neste gang jeg er på butikken

3barnsmor76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no