Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bor mellomste og jeg i London?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-12, 14:14   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvor bor mellomste og jeg i London?

Vi skal på snartur til London, mellomste og jeg. I september. Vi skal på Madame Tussaud, London Eye og museum.
Kan noen bestemme et hotell for oss? Det er viktigere at det er i nærheten av ett eller annet enn at det er billig. Det trenger likevel ikke koste tre tusen per natt. To er helt greit. Vi skal bare være en natt, så det blir jo ikke dyrt likevel.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 14:26   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Skal dere på Harry Potter greia!?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 14:27   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Dere bor her:

http://www.booking.com/hotel/gb/mill...1976cb9;dcid=1

Fint gammeldags engelsk hotell rett over gata til sentral t-banestasjon, gåavstand til Hyde Park og museene i det området.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:19   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Skal dere på Harry Potter greia!?

Hva er det for noe?

  Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:19   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Dere bor her:

http://www.booking.com/hotel/gb/mill...1976cb9;dcid=1

Fint gammeldags engelsk hotell rett over gata til sentral t-banestasjon, gåavstand til Hyde Park og museene i det området.

Er dette langt fra London Eye?

  Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:43   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Noen stopp med T-banen, uten bytte så vidt jeg husker. Det geniale med hotellet er nærheten til t-banestoppet. Også har det den der litt gammeldagse engelske sjarmen (inklusive litt loslitt tapet i noen av gangene såvidt jeg husker, men fint og shinet i inngangspartiet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:43   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Hva er det for noe?

De stiller ut masse rekvisitta fra filmene, man kan ta en guidet tur gjennom. Se her: http://www.wbstudiotour.co.uk/ Jeg vil dit!

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:45   #8
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Eventuelt bor dere her: http://parkplaza-county-hall.hotel-r...FUM4cgod_lwCQA

Da er det 3 minutter å gå til London Eye. Men desto lenger til andre ting. Veldig fancy schmancy hotell for pengene, men litt samlebåndsfølelse over frokosten.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:54   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.999
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Hvis du vil ha en leilighet så kan du bo her. Prøv å finne noe som er i nærheten av Gloucester (uttales Glåster) Road undergrunnstasjon - da har du tre av de mest brukte linjene i London på stasjonen nær deg.

Lenke til leilighetshotell

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 18:55   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Jeg ville ikke valgt hotell ut fra kort vei til London Eye tror jeg. Det er lett å komme seg rundt, og det er hyggeligere å bo ikke så langt fra hyde park synes jeg.

http://www.melia.com/hotels/united-k...use/index.html Her bodde jeg sist jeg var i London. Man kan ikke klage der for å si det sånn, men jeg aner ikke hva det koster.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:02   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?



Jeg tenkte egentlig bare at da kunne vi starte dag to på London Eye. Vi skal jo ikke ut og inn til hotellet så mye - bare inn på kvelden og ut på morgenen. Og starte dagen der køen er verst?

  Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:11   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.999
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Det er rett og slett ikke et hyggelig område, business og trafikk er gjennomgående - ikke hyggelig og rolig og gode hoteller. Du kommer deg kjapt til Embankment fra Kensington. Både gul og Grønn linje går dit, og de går fra Gloucester station - det er seks stopper. Det går relativt raskt.

Du kan kjøpe deg Fast Track billett og slippe unna alle køer. Det er ganske fint å ta pariserhjulet om kvelden og se London by night også. Her er info om billettkjøp

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:13   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

De stiller ut masse rekvisitta fra filmene, man kan ta en guidet tur gjennom. Se her: http://www.wbstudiotour.co.uk/ Jeg vil dit!

OMG!!!

Vi skal så ufattelig dit!

Åssen finner jeg ut av tog? Vi lander på Gatwick, jeg må finne ut hvor lang tid vi bruker dit bort.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:14   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Smart, Åsmund. Vi bosetter oss i Kensington vi.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:20   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.079
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Tog fra Gatwick tar ca. en halvtime med Gatwick Express, og fem-ti minutter lenger med Southern, som koster mye mindre. GE går hver halvtime eller noe sånt, ofte i hvert fall.

Du vet om Oyster Card, sant? Kjekt å bare fylle opp det, så slipper dere billettstyr på tuben. Du kan kjøpe det på nett på forhånd, eller på Victoria station eller andre store stasjoner.

Jeg ville heller ikke bodd i nærheten av London Eye, det er så kjapt å komme seg dit uansett. Fast track-billett er nok verdt pengene for å slippe kø, det kan du sikkert også kjøpe på nett.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:21   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.079
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Kensington er superfint! Mange butikker der også, ca. de samme som i Oxford street, uten så sinnsvakt mange mennesker.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:58   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Å, nå tror jeg vi har en plan her.

Ankomme Victoria, spise deilig frokost der et sted, videre til Harry Potter klokka elleve, tilbake klokka seks. Middag, London Eye, sove etterhvert.
Neste dag Big Ben, Tower of London (de ligger nær hverandre, ikke sant?) og kanskje Tussaud og deretter hjem.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 20:00   #18
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Høres ut som en super plan. Jeg vil også. Storepropellen også.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 20:06   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.070
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Eventuelt bor dere her: http://parkplaza-county-hall.hotel-r...FUM4cgod_lwCQA

Da er det 3 minutter å gå til London Eye. Men desto lenger til andre ting. Veldig fancy schmancy hotell for pengene, men litt samlebåndsfølelse over frokosten.

Enig Det er 2 minutter til LE, og dermed mulighet til å starte tidlig i køen for å slippe timesvis senere. Veldig bra hotell, og et av de beste jeg ha bodd på i London. Veldig koselig italiensk restaurant ved en Piazza rett ved også, jeg likte med godt i området. Rett over broen fra LE ligger Big Ben, og er det både tubestation og flere busser.

Be om å få rom fra 9th floor og opp, da får dere panorama og en fantastisk utsikt over London by Night.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 20:10   #20
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.999
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor mellomste og jeg i London?

Big Ben tar dere på vei til, eller etter London Eye, den ligger rett over elva omtrent. Så reiser dere direkte til Tower, som ligger videre nedover elva med Circle line (den gule) eller District line (den grønne) til Tower Hill.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no