Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Antisemittisme i Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-12, 11:32   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det er det som har slått meg også når jeg har lest om dette tidligere. Det er så fryktelig enkelt å legge alt dette på muslimske innvandrere og skylde på Israel-Palestinakonflikten, og dermed på en måte legge skylden over på jødene, siden det er de som oppfattes som den sterke part i den konflikten.

Men dette handler om mer enn muslimske skoleunger som utøver sin frustrasjon på jødene. Hadde det vært så "enkelt" så ville ikke resultatene i spørreundersøkelsen (der det er voksne mennesker som er spurt) vært så høye som de er.

Det er eg einig med deg i. Eg har lenge tenkt at den trakasseringa jødiske barn opplever handler om jødar-muslimar, fordi det er dette eg har observert sjølv. Men denne rapporten viser jo at det ikkje er så svart-kvitt. I samandraget står det blant anna om korrelasjon mellom invandringsdiendtlege haldningar generelt og anti-jødiske haldningar. Og vi _veit_ jo med rimeleg stor sikkerheits at det ikkje er muslimar som står bak invandringsdiendtlege haldningar. Dette overraska meg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.