Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken parkett skal jeg velge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 20:49   #1
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Hvilken parkett skal jeg velge?

Vi må pga vannskade skifte parkett i stua. Jeg vil ha enstavs, og den skal ikke være mørk. Står mellom hvit aske eller eik. Eller en klassisk eik natur. Synes dette er veldig vanskelig, og vil gjerne høre noen synspunkter/fordeler med de ulike fargene. Jeg er ikke særlig interiørinteressert, menjeg vil ha en jeg liker leeenge. Huset forøvrig er 30 år gammelt og mye lysmalt panel, veggene og tak i stua er lys (stua er stor).

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 20:51   #2
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: hvilken parkett skal jeg velge

Hvitoljet Ask er fint syns jeg.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:03   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken parkett skal jeg velge?

Vi valgte til slutt enstavs eik til stua og er veldig fornøyd med det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:13   #4
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hvilken parkett skal jeg velge?

Hvilken farge valgte dere? Når en sier at ask er hvitoljet, betyr det da at den er lakket med lakk som ser oljete ut eller?

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:25   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken parkett skal jeg velge?

Vår heter antikk børsta. Kanskje en bittelien anelse lysere enn klassisk eik.
De har den på Maxbo

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:26   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken parkett skal jeg velge?

Vi har nettopp lagt kvitmattlakka einstavs eikeparkett. Det var lenge snakk om ask, men endte opp med eik til slutt. Visstnok er ask litt grovare i veden - gir altså litt grovare mønster enn eik, men om det faktisk stemmer er eg usikker på.

Golvet vi har lagt har ein del kvist, men eg er fornøgd med det likevel. Det er frå svenske Kährs.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:27   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken parkett skal jeg velge?

Forøvrig har vi mørkt golv her vi leiger (laminat, merbau-kirsebær look alike), og eg kan ikkje fordra det! Kvart eit lite støvfnugg lyser mot ein.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no