Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ormekur til katt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-12, 10:08   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Ormekur til katt

Må man til dyrlege for å få det eller kan man kjøpe det på apoteket.
Kom akkurat på at katten ikke har fått det i år.
Da vi fikk den hadde den både fått vaksine og ormekur, forfjor var han inne og opererte seg og da satt de både vaksine og ormekur og i fjor var han inne på skjekk pga operasjonen og da gav de han også ormekur.. så har jeg helt glemt det i år... Kan jeg bare gå og kjøpe eller må jeg til dyrlegen for å ha resept..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 10:16   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Hah, dette kan jeg, og det uten å ha katt. Venninna mi klaget nemlig nettopp på at man må til dyrlege for å få resept på ormekur. Så da regner jeg med at man må det overalt. Før var det visst reseptfritt, men ikke nå mere.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 10:19   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Ja, du må til dyrlegen. Men du kjøper den der, du trenger ikke ta med resepten et annet sted. Hvis det er utekatt bør han få ormekur litt oftere, og pass på å ikke bruke samme type hver gang. Vår får et par ganger i løpet av sommerhalvåret, og en gang om vinteren, sånn omtrent.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 10:24   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Oi såpass ofte? ja jeg husker vi gikk før og kjøpte det selv på apoteket. men langt i bakhodet syns jeg jeg husker at jeg måtte til dyrlegen nå. sukk og stønn. Må jeg dra med meg katten? eller kan jeg bare gå innom dyrlegen og kjøpe?

Har aldri hatt katt med orm, og håper ikke det skjer heller. æsj. holder det ikke å gi 1 gang i året altså? han er mest inne på vinteren, bare ut og tisse i skogen så kommer han inn igjen. *sofagris* Men nå ser vi han knapt. Nå er han bare innom og spiser før han skal ut igjen. best jeg skynder meg og få tak i det.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 10:26   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Jeg tror ikke du trenger å ta med katten, nei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 10:35   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Neida, du trenger ikke ta med katten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 11:15   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Her hos oss kan jeg bare ringe dyrlegen, eller stikke innom, kjøper kur der. Kattene mine får det som dråper i nakken, så slipper jeg å sloss med skarpe klør og bestemte pusedamer.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 11:19   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Drontal og Panacur er da reseptfritt? Vi har likevel fått resept hos veterinær på de dråpene man drypper i nakkeskinnet siden det er adskillig enklere å få i katten enn tabletter Tablettene koster vel omtrent en tredjedel enn dråpene, vel og merke.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 15:17   #9
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Drontal og Panacur er da reseptfritt? Vi har likevel fått resept hos veterinær på de dråpene man drypper i nakkeskinnet siden det er adskillig enklere å få i katten enn tabletter Tablettene koster vel omtrent en tredjedel enn dråpene, vel og merke.

Vi bruker de dråpene til kattene våre, men vi får kjøpt de hos veterinæren. Får ikke resept.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 17:55   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt.

så greit at det finnes dråper nå da. enkeltpenkelt. da kjøper jeg på mandag.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 19:00   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Drontal og Panacur er da reseptfritt? Vi har likevel fått resept hos veterinær på de dråpene man drypper i nakkeskinnet siden det er adskillig enklere å få i katten enn tabletter Tablettene koster vel omtrent en tredjedel enn dråpene, vel og merke.

Jeg er rimelig sikker på at venninnen min bruker tabletter og at hun må ha resept på disse, det hadde visst skjedd en endring på reglene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 19:19   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ormekur til katt.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er rimelig sikker på at venninnen min bruker tabletter og at hun må ha resept på disse, det hadde visst skjedd en endring på reglene.

Fås kun på resept nå ja. Men er det ikke fordi ormekur nå ikke skal gis uten mistanke om orm, at de derfor må til veterinær? Jeg innbiller meg det, men mulig jeg tar feil.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:26   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ormekur til katt

Utekatter skal ha ormekur hvert år de. Selv om de ikke har orm.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:19   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ormekur til katt

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Utekatter skal ha ormekur hvert år de. Selv om de ikke har orm.

Ja, jeg vet egt det. Men ormekuren virker jo ikke forebyggende og tenkte da at det var årsaken til at det nå er kommet på resept. Da tok jeg nok feil.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:21   #15
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ormekur til katt

Jeg ringer veterinæren/dyreklinikken og ber dem fakse resept til nærmeste apotek og så henter jeg ut kuren (dråpene) der. Enkelt penkelt.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:58   #16
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ormekur til katt

Vi måtte til veterinær og hente resept og så på apoteket og hente ut tablettene.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no