Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai og regnvær, hva har man på seg i toget?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 21:57   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

17. mai og regnvær, hva har man på seg i toget?

Her hvor vi bor er det meldt regnvær, og jeg trenger noen tips for hvordan vi kan overleve toget....

Hva har man på? Fullt regntøy eller finklær og paraply? Er støvler ut?

Gammel 14-05-12, 21:58   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai og regnvær, hva har man på seg i toget?

Hvis det virkelig pøsregner (og evt blåser friskt i tillegg) så nytter det lite med annet enn fullt regntøy og støvler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 21:59   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har etter flere runder med meg selv konkludert med at om vi går, så blir det med regntøy.

Gammel 14-05-12, 21:59   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min plan rå få tak i sånn gjennomsiketig regntrekk, i alle fall til guttungen.

Mikro blir i vogna, med regntrekk, mannen har frakk, og sikkert paraply. Jeg har caps spm holder ganske greit, og skaut som sikkert blir gjennomvått, og paraply muligens.

Gammel 14-05-12, 22:00   #5
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten får i så fall støvler på beina ja.

Gammel 14-05-12, 22:00   #6
Malama

Malama sin avatar

Standard

Og jeg har svarte goretexsko

Gammel 14-05-12, 22:02   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av oss bruker bunad, jeg skal ha på meg en rød regnkåpe og en eller annen kjole/skjørt, og så tar jeg, helt uten skam, på meg Ilse Jacobsen-støvlene om det regner.
Minsten skal sitte på en trøtraktor, så han får på fullt regntøy og støvler. Eldste får en regnponcho (gjennomsiktig) over en varm kjole og jakke, og støvler. Men vi ser an været.

Gammel 14-05-12, 22:05   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt tre regnponchoer på Europris i dag. Hvis det blåser i tillegg til regnet, kan det bli et festlig syn med ungene i en sånn. Rene spinnakeren.

Gammel 14-05-12, 22:14   #9
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har kjøpt tre regnponchoer på Europris i dag. Hvis det blåser i tillegg til regnet, kan det bli et festlig syn med ungene i en sånn. Rene spinnakeren.

Ser det for meg

Gammel 14-05-12, 23:42   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai og regnvær, hva har man på seg i toget?

Haha, jeg søkte etter gjennomsiktig regnponcho og kom bekvemt nok hit på forumet.

Andre steder enn Europris? Er dette noe Nille har også?

Gammel 14-05-12, 23:43   #11
Malama

Malama sin avatar

Standard

Må kjøre et stykke for å komme til europris.

Men hey, hey, jeg skal f timene til p gå i morgen, i påvente av et håp om bud på huset, så jeg har tid til å kjøre tur... Nille hadde dog vært enklere.

Gammel 14-05-12, 23:47   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis trumfer bunad med cape de fleste regnbygene, men det er for min egen del. Storebror får velge med eller uten regnjakke uten på sine skjorteermer til toget - traumatisert etter omgang med grønn boblejakke i egen barndom. Lillebror får nok regnøy på.

I år passer neppe bunaden, så da kommer jeg i pynteklemme og vil vel satse på en kjole under regnkåpa.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:49   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg satser på sol jeg. : optimist:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:53   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Heldigvis har jeg bunad, så her er det ullundertøy som gjelder, med gjennomsiktig regnponcho og bunadsparaply. Jeg tror regnponchoen min er kjøpt på Husfliden.
Her er det spådd 2 mm nedbør på 6 timer, så jeg håper det holder med paraplyen. Men ullundertøy blir det okkesom.

Gammel 15-05-12, 00:09   #15
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg må se om jeg kan få tak i regnponcho på husfliden så blir det bunad med cape og regnponcho på meg og største. Minste har jakke til sin bunad så om det ikke regner så veldig går han bare i den. Den tåler en del vann før den blir våt

Gammel 15-05-12, 00:11   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://m.aftenbladet.no/vaeret/Full-...l#.T7GBQIlhjTo

Det gjelder å være optimistisk, ser jeg!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 00:12   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Satser på bunadsparaplyen tenker jeg. Eller kanskje jeg bør ta en tur til europris i morgen å handle regnponcho? Det var egentlig en god idè, så takk for tips.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 00:24   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sort paraply, ullbunad og ullundertøy her. Morris solgte regncaper på Karl Johan i dag. Pøbelprinsessen kjører korpsuniform med regntøy over.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 09:03   #19
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her jeg bor er det også meldt regn og det er uaktuet å prioritere finklær over det å være tørr og varm. Hvorvidt vi kler på fullt regnutstyr eller bare bruker paraply kommer an på hvor mye det regner.

Gammel 15-05-12, 12:50   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelper lite med fine klær hvis de er gjennomvåte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.