|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
maler
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerDet verste er at jeg tror det egentlig er 5. klasse som har hovedansvaret her. Ergo er det jeg klager over ingenting mot det vi skal gjennom neste år.
![]() |
#22 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHer skjer det ingenting på skolen.(1-10skole med ca 300 elever tror jeg det er). Her går man i tog og ender opp ved idrettshallen, der er det festforestilling. Det er gratis inngang, men man må kjøpe det man vil spise, kaker, pølser og brus. 1-4 opptrer med skolekor, og det holdes taler. I tillegg er det leker ut. Det er skolekorpset som arrangerer alt, og dermed også får inntektene.
![]() |
#23 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerJeg har sett over listen på nytt nå.
![]() |
#24 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolervår skole har i overkant av 500 elever. 1-7 trinn på den ordinære skolen, og 1-10 trinn på spesialenheten.
![]() |
#25 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHos oss arrangerer FAU, og 17.mai-komiteen i FAU har ansvaret. Oppgavene i forkant og på selve dagen er det foreldrene i 2. og 5. klasse som står for, i hovedsak å være mannskap på aktivitetene (stemple kort og holde orden på sekkeløp og sånn) og stå i tombolaen/levere ut premier (som samme klasser står for innsamlingen av) samt kafedriften. Det er max 1 time arbeid pr. elevforesatt. Helt overkommelig. Alle andre år har alle helt fri.
![]() |
![]() |
#26 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHer er det 4. trinn som arrangerer 17. mai - med bakehjelp fra 1. trinn. Det betyr at vi som har førsteklassing i år må bake, jeg har fått tildelt glutenfri kake - takk til toro som hjelper meg med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerPå vår skole med rundt 570 elever er det to trinn som har ansvar for 17. mai. Noen uker i forkant går det ut skriv om man kan bidra med kaker og eller gevinster. Vi bidrar som regel med kake. De to årene vi var i de ansvarlige klassene (så langt) måtte jeg melde pass på grunn av eksamen 18. mai begge årene. Nå går vi straks inn i en 4-årsperiode med ansvar. Regner med å ta vår del da.
![]() |
#28 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerVi har det jeg syns er en liten skole, ca 400 elever fra 1. til 7. trinn. Hos oss er det skolekorpset som selger mat og foreldrene der som stiller på dugnad.
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerUngene våre går på en skole med ca. 500 elever. Tredje, femte og syvende klasse har ansvar for arrangementet, som er ganske omfattende, med flere kafeer, ballongsalg, aktiviteter osv. osv. osv. |
![]() |
![]() |
#30 |
villende
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHos oss er det ett trinn som står for hele opplegget. Jeg syns egentlig det er en helt grei løsning, da får man en skikkelig runde per barn og står fritt til å gjøre som man vil de andre årene. Så vidt jeg har skjønt er organiseringen satt skikkelig i system med en "oppskrift" på hvordan dette skal gjøres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Det kommer seg
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerNeste år går pompen i 2. klasse, og er da en av klassene som skal være med på arrangementet. Jeg er klassekontakt neste år, så jeg regner med at jeg får prøvd meg litt da.
![]() |
#32 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHos oss er klassekontaktene automatisk med i FAU, og så velger man seg inn i ønsket komite.
![]() |
![]() |
#33 |
Det kommer seg
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerJaja. Da får jeg se til høsten hva det blir til. Jeg har ikke hatt barn på denne skolen før, så jeg vet ikke hvordan ting foregår her.
![]() |
#34 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerJeg synes også det er en uting når alle må delta hvert år. Da blir 17.mai alltid en stressgreie. Heller en ordentlig innsats en 2-3-4 ganger og slappe helt av de andre årene. Sist redigert av rine : 17-05-12 kl 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHos oss er det ett trinn som har ansvaret for 17. mai og det vet man om fra barnene begynner. Jeg synes det er veldig greit. Vi regner med at de to årene går 17. mai ettermiddag bort i arbeid. De andre gangene kan vi bare rusle bort og være deltakere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHer er det hvert år. Dvs man kan jo ha flaks noen år i og med at ikke alle foreldre på hvert trinn stiller hvert år, men jeg har vært klassekontakt og greier ikke si nei. Kombinert med å stå langt oppe på klasselista medfører det jobb hvert år.
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerSkole her med ca 400 elever, første året jeg har barn der (og siste, vi får ny skole til høsten). Her er det 7. klasse som har ansvar for 17. mai tror jeg. 1. klassene med foreldre må på dugnad før 17. mai, helt levelig tenker jeg.
![]() |
#38 |
Det kommer seg
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerDet visst mange som reagerer på opplegget i år.
![]() |
#39 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerSkole med ca 500 elever, korps og et trinn har ansvar. Korpset får pengene. Helt greit. Vi vil jo ha musikk-korps. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
flisespikker
|
![]() Sv: 17. mai-feiring på store skolerHos oss er det 3. klasse-foreldrene som har ansvaret for leker (og gevinster til barna), og 5. klasse for maten, tror jeg. Det er gratis inngang og ikke noe loddsalg, mener jeg å huske, bare salg av is og pølser og slikt. Alt foregår i skolegården; det finnes noe utstyr til leker som jeg tror hører til skolen. Eventuelt overskudd regner jeg med at går til støtteforeningen for skolen - dette er en privatskole, og støtteforeningen bidrar til f.eks. utrustning av SFO-rom og skolegård og slikt.
![]() |
|
|