|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Billige familieferier?Har skikkelig lyst på tre uker i USA jeg også. Kun vært der uten barn, men jeg virkelig elsker alt man kan se og oppleve der, nesten uansett hvor man drar. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Billige familieferier?Vi har gjort det meste fra all inklusive bak væpnet vakt i feriemaskin til å kjøre europa på kryss og tvers i egen bil og se der vi vil på hva vi vil. Alle formene har sine sider. Men man kan ikke forvente kulturopplevelser og å bli kjent med et nytt folk på ekstremcharter såklart. Men noen ganger er det ikke det man vil heller. Vi ville ha bading og avslapning i Egypt med innlagt tur til pyramider, og så da luksushotell det meste av ferien, og litt mer av landet da vi tok buss hundre mil for å se nevnte pyramider. |
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Billige familieferier?Egypt med pyramidene er et drømmereisemål. Jeg og Fibi har bestemt oss for å ta en jentetur dit en gang, bare vi to. Når vi blir 40 eller noe.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Billige familieferier?Takk, Simone. Jeg ble litt forvirra av alle reaksjonene, (til og med i andre tråder |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Billige familieferier?Jeg har da ikke brukt ordet om andres ferie, men for meg er det et helvete. Jeg bruker f.eks også uttrykket Ikeahelvetet om Ikea på en lørdag (og omtrent alle andre dager) men andre får gjøre som de vil. :raus: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Billige familieferier?Jeg var på ikea i går, og det var et sant helvete.
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Billige familieferier?Det går jo på hva man prioriterer og trives med. Jeg føler ofte på at folk forventer at vi skal reise i feriene, mens vi foretrekker å være hjemme og slappe av. Ungene oppfatter også forventningene, og kommer og maser om å få dra hit og dit; til legoland, dyreparken, syden, etc. Men i realiteten begynner de å krangle, mase og sutre før vi kommer til ferjekaia (10 minutter hjemmefra).
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Billige familieferier?Jeg ble overrasket over reisetidspunktet denne gangen. Sist vi var på chartertur gikk flyet før kl 6 om morgenen og hjem igjen midt på natta. Denne gangen går det i 21-tiden på kvelden bort, og hjem igjen på ettermiddagen. Vi er såklart fremme litt sent, men da går vi rett i seng etter å ha pakket ut og sånt. Og så kommer vi hjem igjen på et ganske så greit tidspunkt.
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Herlig. Jeg er sikker på at dere får en helt fantastisk tur med masse fine minner av glade unger!
|
|
|
#11 |
|
Unik
|
Sv: Billige familieferier?Utgjer verkeleg feriepengar så mykje hjå vanlege familiar ?
|
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Ja, det skjønner ikke jeg heller. Når mine faste utgifter er trukket fra de såkalte feriepengene så er det ikke 100 000 eller 80 000 kr igjen å bruke på ferie altså.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Her får mannen utbetalt ca 15-20 000 kr mer vil jeg tro, enn normalt. Så det utgjør en forskjell på vår «vanlige» junilønn iallefall.
|
|
|
#14 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Billige familieferier?Det var vel snakk om 100 000 alt i alt, ikke 100 000 igjen til ferie? Med to voksne i full jobb blir det jo endel ekstra. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?Mulig vi får igjen rundt 20 000kr av feriepengene etter vanlig lønn har dekket utgiftene?? Men jeg jobber ikke fullt da.... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Metallica!!
|
Sv: Billige familieferier?Charter kan være helt fint det, jeg hadde gladelig betalt en del for å dra tilbake til sunwing resort sandy bay på kypros, men jeg gidder ikke følge utfluktene eller ha AI da, jeg vil ha fordelene charter gir ved direktefly, hotell og henting på flyplass, men resten av ferien vil jeg planlegge og ha kontroll over selv.
|
|
|
#18 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Billige familieferier?Vi brukte vel rundt 70.000 på ferien vår i fjor (rundtur i USA med MASSE shopping og opplevelser), så i år blir det Norgesferie. Eller, ferie og ferie... Det blir flytting, flytting, flytting. Turer til Tusenfryd og Sommarland i Bø, tenker jeg. Og hvis vi ser at vi har litt ekstra god råd - Dyreparken i K.sand. Ungene maser om Sabeltann. :sliten:
|
|
|
#19 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Billige familieferier?Jeg liker Sunwing med barn. Fordi vi slipper å planlegge så mye i forkant, det er lekeplass, direktebuss og direkteflight, tilrettelagte svømmebasseng, nærhet til strand osv.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Det er det heller ingen som gjør.
Sist redigert av Tallulah : 01-04-12 kl 21:28. |
|
|