Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 12:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Neida, jeg tror vi kommer til å få en flott tur ja. Og sånn innerst inne så er jeg jo glad for å lese om hva bla. AI gjør mot lokalmiljøet, slik at jeg kan bli mer opplyst og ta klokere valg fremover. Ikke at jeg er fan av AI uansett, og her tok vi det kun fordi det ikke gikk an å ta det bort fra akkurat den reisen (jeg er jo veganer, så AI er jo litt dødfødt formeg uansett).
Neste gang blir det som sagt USA, håper jeg.

Gammel 01-04-12, 12:13   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har skikkelig lyst på tre uker i USA jeg også. Kun vært der uten barn, men jeg virkelig elsker alt man kan se og oppleve der, nesten uansett hvor man drar. Men da må vi nesten hoppe over en skikkelig reiseferie et år, og spare pengene, så vi har skikkelig budsjett. Det holder hardt kjenner jeg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:14   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har gjort det meste fra all inklusive bak væpnet vakt i feriemaskin til å kjøre europa på kryss og tvers i egen bil og se der vi vil på hva vi vil. Alle formene har sine sider. Men man kan ikke forvente kulturopplevelser og å bli kjent med et nytt folk på ekstremcharter såklart. Men noen ganger er det ikke det man vil heller. Vi ville ha bading og avslapning i Egypt med innlagt tur til pyramider, og så da luksushotell det meste av ferien, og litt mer av landet da vi tok buss hundre mil for å se nevnte pyramider.
Det er en fin ferie det altså.

En helt annen opplevelse var det å kjøre seg bort i fjellene i Tyrol og spørre seg frem mot Italia blant folk som var veldig hyggelige men som kun snakker østerriksk. Som også var en super dag med kun lokalbefolkning og fin natur.

Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 12:18   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egypt med pyramidene er et drømmereisemål. Jeg og Fibi har bestemt oss for å ta en jentetur dit en gang, bare vi to. Når vi blir 40 eller noe.
Vi er like gale etter oldttidens Egypt, begge to. Helt spinnville.

Gammel 01-04-12, 13:42   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, Simone. Jeg ble litt forvirra av alle reaksjonene, (til og med i andre tråder ) for jeg gikk ut fra at våre inntekter var ganske på gjennomsnittet. De var iallfall det sist jeg sjekka.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 13:54   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har da ikke brukt ordet om andres ferie, men for meg er det et helvete. Jeg bruker f.eks også uttrykket Ikeahelvetet om Ikea på en lørdag (og omtrent alle andre dager) men andre får gjøre som de vil. :raus:

Og "få andre til å angre?" Jeg spiser svinesteik med god samvittighet, jeg, og kunne ikke drømt om å beskylde Dixie for ødelegge middagsopplevelsen min. Man har selv ansvar for sine følelser. (Jeg har for øvrig likevel sagt til henne.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 14:10   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på ikea i går, og det var et sant helvete. Men jeg visste det jo, men så har man fri og er opplagt og sånn.

Jeg synes ikke ferien din høres spesielt dyr ut, Dixie! Bare i mat + drikke + is på 2 uker går det jo uhorvelig mengder penger, så all inclusive er noe vi måtte ha satset på også, hadde vi planlagt en sånn tur.

Gammel 01-04-12, 14:46   #8
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det går jo på hva man prioriterer og trives med. Jeg føler ofte på at folk forventer at vi skal reise i feriene, mens vi foretrekker å være hjemme og slappe av. Ungene oppfatter også forventningene, og kommer og maser om å få dra hit og dit; til legoland, dyreparken, syden, etc. Men i realiteten begynner de å krangle, mase og sutre før vi kommer til ferjekaia (10 minutter hjemmefra).

Vi har brukt mye penger på et stort hus, og bruker også en god del på hverdagsluksus. Andre prioriterer å spare inn på dagliglivet for å få mer penger i feriene. Begge deler må være greit.

Gammel 01-04-12, 17:26   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg ble overrasket over reisetidspunktet denne gangen. Sist vi var på chartertur gikk flyet før kl 6 om morgenen og hjem igjen midt på natta. Denne gangen går det i 21-tiden på kvelden bort, og hjem igjen på ettermiddagen. Vi er såklart fremme litt sent, men da går vi rett i seng etter å ha pakket ut og sånt. Og så kommer vi hjem igjen på et ganske så greit tidspunkt.

Gammel 01-04-12, 18:09   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg ble overrasket over reisetidspunktet denne gangen. Sist vi var på chartertur gikk flyet før kl 6 om morgenen og hjem igjen midt på natta. Denne gangen går det i 21-tiden på kvelden bort, og hjem igjen på ettermiddagen. Vi er såklart fremme litt sent, men da går vi rett i seng etter å ha pakket ut og sånt. Og så kommer vi hjem igjen på et ganske så greit tidspunkt.

Herlig. Jeg er sikker på at dere får en helt fantastisk tur med masse fine minner av glade unger! Fikk nesten litt vondt i magen av at du kjente om enn et snev, bare, av anger! Huff! Jeg har reist charter flere ganger, sist nå i jula, og vi hadde en helt knall tur. Det viktigste for meg når det gjelder ferie er hvem man er med, så det å tilbringe 2 uker med alt linet opp for en, sammen med de man elsker mest, er luksus.

Gammel 01-04-12, 17:29   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Utgjer verkeleg feriepengar så mykje hjå vanlege familiar ?
For vår del er det pittelitt meir enn ei vanleg månadslønn, så når alt av vanlege utgifter er betalt så står det igjen nokre tusen lappar.
Då blir ferien deretter. Biltur og telt.

Gammel 01-04-12, 17:38   #12
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

For vår del er det pittelitt meir enn ei vanleg månadslønn, så når alt av vanlege utgifter er betalt så står det igjen nokre tusen lappar.

Ja, det skjønner ikke jeg heller. Når mine faste utgifter er trukket fra de såkalte feriepengene så er det ikke 100 000 eller 80 000 kr igjen å bruke på ferie altså.

Gammel 01-04-12, 17:56   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Her får mannen utbetalt ca 15-20 000 kr mer vil jeg tro, enn normalt. Så det utgjør en forskjell på vår «vanlige» junilønn iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:56   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var vel snakk om 100 000 alt i alt, ikke 100 000 igjen til ferie? Med to voksne i full jobb blir det jo endel ekstra.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:57   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det var vel snakk om 100 000 alt i alt, ikke 100 000 igjen til ferie?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 18:29   #16
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Mulig vi får igjen rundt 20 000kr av feriepengene etter vanlig lønn har dekket utgiftene?? Men jeg jobber ikke fullt da....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 18:48   #17
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Charter kan være helt fint det, jeg hadde gladelig betalt en del for å dra tilbake til sunwing resort sandy bay på kypros, men jeg gidder ikke følge utfluktene eller ha AI da, jeg vil ha fordelene charter gir ved direktefly, hotell og henting på flyplass, men resten av ferien vil jeg planlegge og ha kontroll over selv.
Samtidig så er det veldig kjekt å snekre ferier selv og la det gå litt sport i å finne rimelige men fine steder, jo rimeligere fly+bosted jo mer i lommepenger.

Gammel 01-04-12, 19:37   #18
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi brukte vel rundt 70.000 på ferien vår i fjor (rundtur i USA med MASSE shopping og opplevelser), så i år blir det Norgesferie. Eller, ferie og ferie... Det blir flytting, flytting, flytting. Turer til Tusenfryd og Sommarland i Bø, tenker jeg. Og hvis vi ser at vi har litt ekstra god råd - Dyreparken i K.sand. Ungene maser om Sabeltann. :sliten:

Gammel 01-04-12, 21:17   #19
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker Sunwing med barn. Fordi vi slipper å planlegge så mye i forkant, det er lekeplass, direktebuss og direkteflight, tilrettelagte svømmebasseng, nærhet til strand osv.

Våre barn har aldri vært på egne barneaktiviteter, vi har aldri hatt all inclusive, vi har ikke deltatt på utflukter. Så å sette enhver charterturist i båsen "separate aktiviteter for voksne og barn" synes jeg er litt feil og sneversynt.

Sånn ellers er jeg en parson som har bodd på landsbyen i både Peru og India - og elsket det. Den ferieformen kommer tilbake et stykke inn i fremtiden.

Gammel 01-04-12, 21:20   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Så å sette enhver charterturist i båsen "separate aktiviteter for voksne og barn" synes jeg er litt feil og sneversynt.

Det er det heller ingen som gjør.

For å ta opp påstanden til apan om at familiekonseptene til charterselskapene ikke setter likhetstegn mellom separate barne- og voksenaktivteteter og "barnevennlig" så limer jeg inn følgende sitat:

Fra Sunwing:

Sitat:

Og mens barna koser seg kan foreldrene for eksempel ta en spabehandling eller være med på en av våre SATS-timer. Eller rett og slett bare slappe av på solsengen.

Sist redigert av Tallulah : 01-04-12 kl 21:28.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.