Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting i stor båt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-12, 09:26   #1
2barnsmamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Overnatting i stor båt

Vi har det slik at jeg og mannen må ha hver vår ferie med barna (jenter på snart 3 år og 7 år) for å få sommeren til å gå opp. Planen er at vi skal ta en uke i mai/begynnelsen av juni som vi alle har ferie. Utenom det skal vi finne på noe hver i våre uker.
Mine 2 jenter elsker tanken på å skulle sove i en stor båt. Jeg bor på Sørlandet, og vurderer en Oslotur med jentene når jeg skal ha ferie med dem. Har veldig lyst til å overraske dem med en fergetur med overnatting. Men hva anbefales Kielferga?? Eller Københavnferga?? Ev. andre forslag? Hvilke lugarer er greie?? Jeg ønsker å ha 3 senger tilgjengelige (og ikke "sprinkel"seng til minsta).

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 09:30   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting i stor båt

Jeg hadde tatt dfds til København og betalt litt ekstra for å få commodorelugar med plass til dere alle i. Kiel synes jeg er en mye kjedeligere by enn København, og jeg likte meg i tillegg bedre på Københavnbåten enn på Kiel båten. Jeg hadde fin lugar på begge båtene.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 09:32   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i stor båt

Med unger i den alderen anbefaler jeg København. Dere rekker en tur på Tivoli i løpet av den tiden båten ligger i København.

Vi har tatt den turen flere ganger, men pleier å legge på noen overnattinger i København også. DFDS har en del gode pakketilbud på slikt. Men da har vi vært to voksne. Det er kanskje greiere å bare sove på båten når man er alene.

Bare en liten advarsel. Hvis 3-åringen stort sett klarer seg uten vogn, så ville jeg latt den bli hjemme. Vogn på bussen i København er skikkelig styrete. Vi var i København i sommer med 3-åring uten vogn, og det gikk helt greit. Vi tok ham bare på skuldrene litt innimellom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
alenetur, barn, ferge


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no