Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ødelagt skjerm på bærbar

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 11:38   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ødelagt skjerm på bærbar

Noen har klart å ødelegge skjermen på den bærbare PC'n min

Lønner dette seg å reparere?
Det er en 1 år og 5 mnd gammel PB.
Funker det å koble den opp mot en annen skjerm?
jeg er ikke avhengig av å ha den med på skolen selv om det hadde gjort ting litt enklere, men jeg har endel skolestoff lagret på den som jeg gjerne skulle hatt tilgang til.

Jeg var ikke så lur at jeg kjøpte ekstra tabbeforsikring da jeg kjøpte den.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:22   #2
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Jentungen min fikk skjermen ødelagt på sin pc og vi kjøpte ny. Mannen sier at det går fint å koble den opp mot en ekstern skjerm.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:32   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Du kan koble den opp mot en ekstern skjerm, det har jeg gjort med min gamle IMB som plutselig ble svart.

Min nerd av en sønn sier at det ikke lønner seg å reparere, men kan det være en garantisak? Den er jo ikke to år gammel en gang?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:34   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.059
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Trenger du en skjerm så har jeg en liggende.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:41   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Da forsøker vi med ekstern skjerm.

Det er ingen garantisak all den tid noen i husstanden har vært litt uheldig. Derfor hadde det vært greit med tabbeforsikring nå.
Har sendt forespørsel til forsikringsselsakpet da, men det spørs vel om det lønner seg.

Jåla: vi har skjerm. Ellers takk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 09:35   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Hvis man kan få tak i skjermpanel billig, for eksempel via ebay, og man har noen som kan gjøre jobben, så kan det lønne seg. Kommer litt an på maskinen også. Blir vel raskt sikkert minst 1000 kr for nytt skjermpanel.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 09:46   #7
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Men altså, inn med t-skje, hvordan kobler man da?? For skjermen på min PC gikk også, ble bare masse grønnfarger, og jeg har ganske mange bilder der inne jeg gjerne skulle hatt. Det er jo bare USB på laptopen? Ja kanskje en sånn annen dings...ser muligheter her.. *krysser fingrene for at jeg ikke kastet den før jul*

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 10:25   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Skjedde det hjemme? Og har du innborforsikring med ulykkesdekning (innbokasko)? I så fall er det mulig at du får den på innboforsikringen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 11:17   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Men det er gjerne en egenandel, og ofte er den noen tusen, slik at det ikke lønner seg å ta en rimelig pc på dette.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 11:25   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men det er gjerne en egenandel, og ofte er den noen tusen, slik at det ikke lønner seg å ta en rimelig pc på dette.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her? Det er jo bedre å få utbetalt "verdien av en to år gammel laptop, minus egenandel" enn å ikke få utbetalt noe som helst. Man er jo ikke pålagt å reparere for pengene. Man står fritt til å bruke dem til å kjøpe ny maskin for,

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 11:26   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Og det er ikke bonustap ved bruk av innborforsikring, slik det er for bil, så man taper ikke noe på å bruke forsikringen, selv om beløpet man får utbetalt er lite.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 12:58   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ødelagt skjerm på bærbar

Jeg kan ta det på innboforsikringa.
Egenandel 1500 kr.
Så da får jeg litt igjen, som er bedre enn ingenting.

Jeg har koblet den til ekstern skjerm med hdmi-kabel.
Funker helt fint.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no