Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 19:09   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh. Jeg trodde det var den elektroniske tjenesten. Heter det etterretningspost også, da?

Visste du ikke det? Det er derfor det går kopi av all e-post til Etterretningstjenesten. Det hadde jo vært litt overkill ellers.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:11   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Visste du ikke det? Det er derfor det går kopi av all e-post til Etterretningstjenesten. Det hadde jo vært litt overkill ellers.

Suddenly it all made sense.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:23   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er forkortelse for etterretningstjeneste. Det antar jeg du har hørt om?

Ja, det har jeg faktisk hørt om. Det var lite etteretningsfeeling over e-tjenestebegrepet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:27   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Ah, denne tråden begynte så bra,
oppegående glupe mennesker. Men sannelig falt den kjapt på intellektuellskalaen gitt.

Jeg har egentlig aldri tenkt over hvor vi har spioner og ikke.
Men jeg syntes det var ganske artig å høre henne vakle underveis, for hun skjønte jo helt tydelig at hun beveget seg ut på farlig farvann.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 19:34   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Det er kanskje et poeng. At man ikke skal skjønne hva en e-tjeneste er.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:56   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.088
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Jeg må si at jeg faktisk tenker litt på hvor vi har e-tjeneste og ikke. Enten er de innmari mange eller så har jeg bare truffet en uforholdsmessig stor del av dem. For de har jo ikke vett på å holde kjeft noen av dem. Eller for å fortsette konspirasjonsteorier; tenk hvor mange de er når det sikkert bare er en liten andel som plaprer?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 23:26   #27
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg må si at jeg faktisk tenker litt på hvor vi har e-tjeneste og ikke. Enten er de innmari mange eller så har jeg bare truffet en uforholdsmessig stor del av dem. For de har jo ikke vett på å holde kjeft noen av dem. Eller for å fortsette konspirasjonsteorier; tenk hvor mange de er når det sikkert bare er en liten andel som plaprer?

Du kan jo ha truffet en uforholdsmessig stor del av dem, for de er etter hva jeg forstår ikke forferdelig mange.

Men, avhengig av hvor du har møtt dem, så er det ikke et helt ukjent fenomen at noen menn liker å tøye definisjonene av "jobbe for e-tjenesten" litt langt, og hinte ovenfor kvinnlige bekjentskaper om at de praktisk talt er en norsk James Bond. Det holder at onkelen han hadde sommerjobb hos i niende sitt rørleggerfirma en gang reparerte en dass på en kafe i naerheten av Lutvann -men de kan selvfølgelig ikke gi detaljer for det er hemmelig.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 20-01-12 kl 23:34.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 23:30   #28
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

...men aviskronikken det var linket til over synes jeg forklarer saken veldig greit. Det er ikke tvil i min sjel om at dama ikke skulle hatt den jobben, og det har vaert en viss skepsis hos hennes underordnede en stund.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 23:54   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Du kan jo ha truffet en uforholdsmessig stor del av dem, for de er etter hva jeg forstår ikke forferdelig mange.

Men, avhengig av hvor du har møtt dem, så er det ikke et helt ukjent fenomen at noen menn liker å tøye definisjonene av "jobbe for e-tjenesten" litt langt, og hinte ovenfor kvinnlige bekjentskaper om at de praktisk talt er en norsk James Bond. Det holder at onkelen han hadde sommerjobb hos i niende sitt rørleggerfirma en gang reparerte en dass på en kafe i naerheten av Lutvann -men de kan selvfølgelig ikke gi detaljer for det er hemmelig.

Jepp. Jeg kan bare signere at det ikke er grenser for hvor mange som påberoper seg å ha vært programmerere i mitt gamle baksystem hos forrige kunde. Det de ikke vet er jo at jeg har full oversikt over hvem som noensinne programmere i det baksystemet.

Jeg visste forøvrig ikke at vi hadde agenter i Pakistan, men så gir jeg igrunnen også temmelig blanke i sånt.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 00:00   #30
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Jeg ble ikke akkurat overrasket over at vi har folk i Pakistan. Nå kjenner jeg faktisk en som har vært skikkelig spion i flere år og han har fortalt endel om hvordan de forskjellige landene opererer. Han er ikke norsk, da, men kan jeg få sparken for å røpe dette?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 00:08   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg ble ikke akkurat overrasket over at vi har folk i Pakistan. Nå kjenner jeg faktisk en som har vært skikkelig spion i flere år og han har fortalt endel om hvordan de forskjellige landene opererer. Han er ikke norsk, da, men kan jeg få sparken for å røpe dette?

Sparken, belønning, arrestasjon, stort gjesp - det avhenger av publikumet tror jeg. Jeg hadde nok vært forsiktig rundt Giske, bare sånn i tilfelle.

  Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 00:13   #32
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sparken, belønning, arrestasjon, stort gjesp - det avhenger av publikumet tror jeg. Jeg hadde nok vært forsiktig rundt Giske, bare sånn i tilfelle.

Pøsj, han har lært meg hvordan jeg uskadeliggjør skjeggete menn ved å bruke en finger mot (et eller annet sted) i halsen. Gammelt spionknep.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:25   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Når sjefen for PST røper at e-tjenesten, som hun forøvrig ikke er sjef for engang, så røper hun hemmelig informasjon hun har fått fra en annen instans. Ikke informasjon hun har fordi hun har vært med å bestemme, og er sjef over de det er snakk om her.
Det er hvertfall et kraftig brudd på taushetsplikten, som garantert fulgte med den informasjonen hun ble gitt.
Og det vil jo føre til at PST kan risikere å bli ansett som "lekk som en sil". Hvordan i all verden kan man stole på PST når selveste sjefen glipper ut med slik informasjon i Stortinget? For dette er garantert noe hun ikke planla å si.

Som sjefen for PST kan du ikke tillate deg å "glippe" taushetsbelagt informasjon. Sånn sett kunne det jo vært hva som helst, som om dette ikke var ille nok. Det er derfor hun må ut.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:01   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.088
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Jeg leste i dagens papirutgave av aftenposten at Pakistan nå forlanger å vite hvem de norske e-tjenestfolka i landet er, og at de skal utvises. Når Pakistan tar det så alvorlig, så skjønner jeg også bedre at det er en stor glipp.

På den annen side; det kommer nok ikke som et komplett sjokk på Pakistan at det befinner seg e-tjenste på deres jord. Men det får man altså ikke lov til å si. Jeg er klar til å vedde forholdsvis mye penger på at det er amerikansk e-tjeneste i Pakistan også, men det bør jeg visst holde kjeft om.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:18   #35
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

På den annen side; det kommer nok ikke som et komplett sjokk på Pakistan at det befinner seg e-tjenste på deres jord. Men det får man altså ikke lov til å si. Jeg er klar til å vedde forholdsvis mye penger på at det er amerikansk e-tjeneste i Pakistan også, men det bør jeg visst holde kjeft om.

Saalenge du ikke (offisielt i alle fall) jobber for CIA eller Amerikanske offentlige myndigheter kan du si akkurat hva du vil. Problemet er ikke at de ikke vet, eller antar, men at straks det er sagt aapent er det ikke noe man kan overse uten aa fremstaa som fullstendig underlegen landet som ikke engang gidder aa holde hemmelig at de spionerer paa en.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:23   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.088
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Hva vet du med sikkerhet om hvor jeg jobber? Kanskje det er en grunn til at jeg kjenner så mange som jobber i e-tjenesten?

Det fantes faktisk utrolig mange gode smilyer å putte inn der ... kanskje e-tjenesten har infiltrert utvalget av smilyer også?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:35   #37
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hva vet du med sikkerhet om hvor jeg jobber? Kanskje det er en grunn til at jeg kjenner så mange som jobber i e-tjenesten?
Det fantes faktisk utrolig mange gode smilyer å putte inn der ... kanskje e-tjenesten har infiltrert utvalget av smilyer også?

Jeg aner ikke hvor du jobber, og ikke tror jeg paa deg om du forteller det heller.
Men, som sagt, saalenge du ikke offisielt jobber med etterretning kan du nok si hva du vil.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 18:57   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.088
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet ikke "alle" at Norge har e-tjeneste i Pakistan?

Jeg bare tuller. Jeg jobber slett ikke med etterrettning. Jeg kan jo ikke holde på hemmeligheter om jeg så fikk betalt for det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no