Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg lar meg irritere …

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 22:47   #101
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg irriterer meg også over slike ting som dette. Jeg har mange eksempler...

La oss starte med at ALLE nord for Tromsø sier TOY om vanlig tyggegummi. "har du en toy?" Og så mener de vanlig tyggegummi...

Åh nå ble jeg helt nostalgisk her Har vokst opp i Finnmark og husker godt at vi sa Toy. Men det kommer jo av det gamle tyggegummimerket som het Toy.

Initiativ er forresten et ord mange uttaler feil.
Forøvrig er jeg av den oppfatning at man skal respektere ulike uttaler så lenge det skyldes ulike dialekter. Når det gjelder navn synes jeg man skal uttale det slik navnets person ønsker at det skal uttales

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:10   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg siterer forøvrig gjerne min gamle lærer: Hvis man sier intelekkelell, så har man sannsynligvis ikke så mye til overs for den saken.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:40   #103
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.


Og hva med personer som er usosiale?

Usosial er det motsatt av sosial. Mange bruker uttrykket asosial som et antonym til sosial, men asosial betyr å være utenfor samfunnet, utenfor den sosiale orden, kanskje til og med over i det halvkriminelle hvis man kan kalle det det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:43   #104
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Usosial er det motsatt av sosial. Mange bruker uttrykket asosial som et antonym til sosial, men asosial betyr å være utenfor samfunnet, utenfor den sosiale orden, kanskje til og med over i det halvkriminelle hvis man kan kalle det det.

Å! Da lærte jeg noe nytt i dag også, og skal slutte å irritere meg over dette

Takk kjære!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:45   #105
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Et par stykker jeg kjenner sier og skriver veDLedighet. De tror altså fullt og fast at det er slik det skrives.

Er det forresten bare jeg som synes det er rart å uttale ordet kritikk som kritikk? Altså med lang i, som "seasick" (fant ikke noe norsk ord i farta)?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:46   #106
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg siterer forøvrig gjerne min gamle lærer: Hvis man sier intelekkelell, så har man sannsynligvis ikke så mye til overs for den saken.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:47   #107
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg kjenner både en Wiiiiibeke og en Wibeeke og en Krisstin og en Kristiiin. Krever litt konsentrasjon å huske hvem som er hvem

Eller så lurer jeg på hva folk mener når de snakker om fordeler og bakdeler?? Det heter da vitterlig ulemper??

Bare sånn til opplysning; Det er lov å si bakdeler og mene ulemper. Selv om det høres teit ut. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...t=j&OPP=bakdel

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:49   #108
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Og så er det jo noen som synes at en situasjon er mistenksom, det syns jeg er litt morsomt.

Olabukse høres litt gammeldags og rart ut for meg, som noe bestefaren min kunne sagt i 1975. Jeg legger merke til at Nenne og Kaija (som sier at de sier olabukse) kommer fra samme trakter som mannen min. Han sier nemlig olabukse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:49   #109
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Bare sånn til opplysning; Det er lov å si bakdeler og mene ulemper. Selv om det høres teit ut. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...t=j&OPP=bakdel

Det trodde jeg faktisk ikke. Da lærte jeg jammen noe nytt i dag også - og skal prøve å slutte å irritere meg over bakdelene.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:55   #110
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og så er det jo noen som synes at en situasjon er mistenksom, det syns jeg er litt morsomt.

Olabukse høres litt gammeldags og rart ut for meg, som noe bestefaren min kunne sagt i 1975. Jeg legger merke til at Nenne og Kaija (som sier at de sier olabukse) kommer fra samme trakter som mannen min. Han sier nemlig olabukse.

Jeg sier olabukse. Alle mine venner sier faktisk olabukse. Iallefall alle de gamle vennene mine. Dere sier visst noe annet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:58   #111
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Fornuftige olabukser heter dongeribukser. Det er bare de kule som heter jeans...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 23:59   #112
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Olabukse er kanskje blitt et dialektord? Her bruker unger det også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 00:00   #113
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Fornuftige olabukser heter dongeribukser. Det er bare de kule som heter jeans...



Men over til noe heelt annet: begynner Lost om 3 dager? Fredag?

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 00:02   #114
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg sier dongeribukse. Uttalt dongribukse. Uansett om de er fornuftige, kule, til barn eller til voksne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 03:22   #115
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du snakker om å ta Skien i en annen hånd?

Knegg. Knegg.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:21   #116
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og så er det jo noen som synes at en situasjon er mistenksom, det syns jeg er litt morsomt.

Olabukse høres litt gammeldags og rart ut for meg, som noe bestefaren min kunne sagt i 1975. Jeg legger merke til at Nenne og Kaija (som sier at de sier olabukse) kommer fra samme trakter som mannen min. Han sier nemlig olabukse.

Jeg er innflytter, og sa olabukse lenge før jeg kom hit til Grenland. Tror nok heller det er kjerringfaktoren som slår inn for min del.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:39   #117
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg sier olabukse og er verken fra Grenland eller kjerring. (Tror jeg.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:01   #118
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg har noen svigerinner i Skien, og jeg holder på å få fnatt når de spør: "hvem hus er det?" eller "Hvem bil er finest?".. Det heter for f*** HVILKET eller HVILKEN!!!

Helt enig

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:08   #119
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Jeg sier dångri!! (Og selvfølgelig med klar skarre-R) Men jeg skriver jeans.. Skulle vel kanskje begynne å skrive djiins?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:13   #120
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg sier dongeribukse. Uttalt dongribukse. Uansett om de er fornuftige, kule, til barn eller til voksne.

Jeg synes dongeribukse høres mye mer gammeldags ut enn olabukse.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no