Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 13:36   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så er det greit om ikke kjøkkenmaskiner/komfyr går på samme kurs som datamaskiner og annet utstyr som helst ikke bør slås brått og brutalt av for ofte.

Komfyr står vel vanligvis på 20/25A, og det er ikke lov å koble vanlige kontakter til denne kursen vel. Man kan f.eks. koble oppvaskmaskin til denne kursen hvis den er godkjent for ampere-styrken, men da må den vel ha samme type kontakt som komfyren (altså den større kontakttypen).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:36   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Jeg tror vi har 4 ledige og det holder.
Hva trenger man så mange ledige kontakter til på kjøkkenet?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:49   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.203
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror vi har 4 ledige og det holder.
Hva trenger man så mange ledige kontakter til på kjøkkenet?

Radio, kaffekvern, kjøkkenmaskin, brødrister og blender står alltid fremme og er plugget i (ideelt sett; i praksis må kjøkkenmaskinen, brødristeren og blenderen dele på én kontakt), og så har vi en gammel iPod som musikkspiller som også er permanent plugget i til lading. Og så er det kjekt å ha noen ledige plasser til håndmikser, vaffeljern, strykejern, stavmikser, støvsuger og andre ting.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 15:56   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

I tillegg til de som går til hvitevarene trenger du 3 doble. Ett ved steketoppen, ett til kaffe og vannkoker og en ved kjøkkenmaskinen. Den ved kaffekokeren bør ha konsulentknapp for å hindre tørrkoking (sånn knapp som skrur av strømmen etter en time eller halvtime eller hva det er).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 16:15   #25
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Mange! I følge legen min skal du teikne inn så mange kontakter du trur du trenger, og så slenga på 3-4 stk til. Gjelder forøvrig alle rom i huset.

Ja, mine legetimar er kanskje ikkje heilt som andre sine. B.m. pratesjuk lege som eg har hatt i 20 år.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 16:17   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Her har vi bare tre ting på benken som trenger stikk (Ja, jeg ser den uheldige formuleringen men gidder ikke fikse): Radio, kaffemaskin og blender. Alt annet tas fram ved behov.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 17:23   #27
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men viktigere enn antall stikk: våre er fordelt på 4 kurser. Det er håpløst med 17 stikkontakter om alle går på en 10A kurs.

Vi legger inn 2 ekstra kurser, 15 A på begge. Hadde 20A og 10 fra før, og nå skal vi ha to ovner og induksjonsplatetopp, kjøleskap, fryseskap, oppvaskmaskin og micro og og og så da måtte vi utvide.

Det blir mange stikk som blir bak innredningen til alt dette, og så tror jeg at jeg ender på 8 punkter som er til fritt bruk, eller kanskje 10. Typisk til kaffemaskin, brødrister, vaffeljern, kjøkkenmaskin, lading av diverse ting etc.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 21:59   #28
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Like viktig som antall stikk er hvor de er plassert. Da tenker jeg på kontakter til løse ting.

-Vi har to ved vinduet, trenger tre til julelys og radio.
-To over den ene benken ved vask og komfyr. Mangler i den ene enden av benken. Nå kan jeg ikke ha noe som trenger strøm bortest, for da må ledningen ligge over komfyren.
-Seks over den andre benken. Vannkoker, brødrister, blender ol. Her lader vi også to telefoner i slengen.
-Jeg mangler en stikkontakt ved gulvet et sted. Så jeg slipper plugge inn støvsugeren i naborommet eller over kjøkkenbenken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 22:06   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Til det som ikke er tilkoblet de faste store tingene har vi kun to doble stikk. Det ene doble er på lyset under skapet, som da ikke funker når man slår av lyset. Så der bør man ikke legge ungenes DS til lading før man legger seg, for å si det sånn.

Men vi har knøttlite kjøkken. Ved spisebordet har vi også to doble stikk, som kan brukes hvis vi sitter ved bordet med pc-ene eller noe. Og en varmeovn.

På kjøkkenbenken har vi egentlig bare micro og kjøkkenmaskin som trenger strøm. Har åpen løsning så radioen står i stua, kaffetrakter eier vi ikke, ikke vannkoker heller...

Vi har veldig bra med stikkontakter her vi bor nå, har blant annet 10 eller 12 bak tv tror jeg, men akkurat på kjøkkenet hadde vi visst ikke så mange ekstra.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 22:48   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Nei, hva sksl man med vannkoker når man har induksjon?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 22:49   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Har 4, holder i massevis.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:34   #32
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Min mann er elektriker, så derfor har vi rikelig med stikkontakter i huset. På kjøkkenet har vi 27 kontakter inkl tik komfyr, micro osv. Han har lagt opp mulighet for tv på kjøkkenet også, og de kontaktene er sjelden og aldri i bruk.
Over kjøkkenbenken har vi 8 kontakter spredd langs benkeplaten og det er jeg veldig glad for.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:43   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, hva sksl man med vannkoker når man har induksjon?

Slippe å dra frem kjele og enkel å helle fra? Jeg kunne helt sikkert greid meg hvis jeg hadde hatt en gammeldags kaffekjele-ish sak, men det har jeg jo ikke. Vannkoker er gull verdt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:48   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Vi har fire doble over kjøkkenbenken. Komfyr, stekeovn og kjøleskap har egne.
I tillegg er det seks doble til rundt omkring på kjøkkenet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 12:10   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Slippe å dra frem kjele og enkel å helle fra? Jeg kunne helt sikkert greid meg hvis jeg hadde hatt en gammeldags kaffekjele-ish sak, men det har jeg jo ikke. Vannkoker er gull verdt.

Og den skrur seg av selv når den er ferdig. :glemsk og distre:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no