Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ikea-kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-11, 10:57   #21
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Vi monterte Ikea-kjøkken i 2006. Vi tegnet det i tegneprogrammet deres og etter innsending av tegning ringte en konsulent fra Ikea tilbake for å komme med innspill til noen små endringer. Ellers gikk alt på skinner. Det tok bare at par uker å få leveransen hjem på døra, (i Tromsø) og vi brukte ei uke på å montere det. Da skal det også sies at vi brukte ettermiddagene/kveldene siden vi var på jobb på dagtid begge to. Mannen skrudde sammen skapene mens jeg monterte alle skuffer og hengsler. Det er et klikksystem som er usedvanlig lett og effektivt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 10:59   #22
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Kvik har vel ekstra høye moduler, og det går ikke her siden vi ikke kan ha arbeidshøyde på over 90 cm pga. vinduene. Dessverre, for de har mange fine løsninger.

Nå er mannen i gang med oppmåling her, og når han først setter seg noe i hodet, blir det gjennomført.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 11:32   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Vi har IKEA-kjøkken med bare skuffer i sommerhuskjøkkenet, og jeg er kjempefornøyd! Det er pent, solid og uendelig praktisk. Eneste ulempen er at jeg har begynt å hate kjøkkenet hjemme.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 11:58   #24
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Du får låne mannen min litt, Pøbelsara. Han kan kanskje smitte din med litt entusiasme slik at han innser realitetene.

Her var det i grunnen bare å la ham forsøke å finne fram matvarer og stekepanner i underskapene, så ble tanken på nytt kjøkken mer og mer moden. Og han er en gjennomfører av rang. Jeg er litt mer virrete, og blir gjerne litt handlingslammet av å stå overfor sånne store valg.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 12:27   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Jeg er så i tvil om håndtak. Knotter eller håndtak. Og hvilke. Det er virkelig verdensproblemer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 13:17   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er så i tvil om håndtak. Knotter eller håndtak. Og hvilke. Det er virkelig verdensproblemer.

I sommerhuset har jeg ulike knotter på alle skuffer. Det krever litt innsats å finne så mange forskjelige, men det funker bra til den sammenraskede sommerhusstilen jeg har der. Kjører man er starightere stil, synes jeg stålhåndtak.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 14:30   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Jeg har kjøpt kjøkken fra ikea, bor i Tromsø. Jeg kjøpte for to år siden, og det var umulig å få kontakt med ikea på telefon, så det ble kun mail. Men det funket fint. Man må bare sjekke hver gang man gjør endringer, at alt man trenger er med på listen.

F.eks. hadde jeg bestilt skap med glassdører, men de er ikke så veldig gjennomsiktlig. Og jeg bestilte ekstra hyller siden det var takhøye skap (tips: de leveres altså bare med to hyller som standard uansett skaphøyde, men det er jo plass til tre hyller da). Da sto ikke ekstra hyller på ordrebekreftelsen "fordi de ikke hadde de inne på lager, det er bare å stikke innom ikea senere og få dem". Nei for tenk, det er ikke det. Så jeg presiserte at jeg skal ha med hyller, de trenger ikke være i glass. Dermed har jeg hvite hyller i alle skapene, og det funker fint.
(Til sammenligning: Det forrige kjøkkenet fra Nova ble levert med trehyller også i skapene som har glassdører.)

Jeg var også redd for å stå der uten nok foringer, så jeg bestilte ekstra av det. Og de endret til bare én, "for du trenger ikke mer". Jeg presiserte igjen at det er flere dagsreiser til ikea, så jeg vil heller ha for meget enn for lite.

Det ble noen slike runder. Forresten tror jeg de ringte meg tilbake når jeg ba om det i en mail.

Men når vi ble enige om alt, så skjedde leveransen fort og kjapt. Posten bar det hele opp tre etasjer, stakkars. Gikk greit å skru sammen skapene, og jeg hadde en innleid snekker til å montere.

Jeg bestilte forresten benkeplatene også fra ikea, snekkeren kuttet de til her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 14:31   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Ja, og så har jeg en foring eller to i hvit høyglans til overs hvis du trenger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 09:49   #29
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Nå har vi målt, satt opp et forslag, og kommer nok til å gå for det. Vi trenger masse oppbevaringsplass på kjøkkenet, så det blir innredning med overskap. Vi skal ha Abstrakt fronter i hvitt, og to glass vitrineskap over oppvaskbenken. Jeg har lyst på Strecket håndtak, og de fantes visst i planleggeren, men jeg leser at de egentlig er utgått? Har noen peiling?

Har Ikea noen andre spiselige alternativer, evt. finnes det andre leverandører, evt. på nett som har fine, minimalistiske håndtak i liknende stil uten at det koster det hvite ut av øyet.

Vi er ikke sikre på benkeplate. Valget står vel mellom valnøtt evt. eik, og muligens svart/grå laminatplate. Fliser vet vi heller ingenting om. Vi kommer til å kjøpe induksjonstopp, stekeovn og vifte lokalt, og gjenbruke våre nesten nye hvitevarer (svartevarer? de er svarte) fra Bosch og Asko når det gjelder oppvaskmaskin og kjøl/frys.

Jeg burde vel opprette en kjøkkentråd etterhvert, men det er altfor rotete der nå til å ta bilde.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 10:05   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Ikke kjøp oppvaskmaskin fra IKEA. *klok av skade*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 10:21   #31
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Nei, det har jeg sett mange som har sagt, og derfor argumenterte jeg for at vi beholder vår fine, bortimot lydløse Bosch.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 10:31   #32
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Vi har IKEA-kjøkken som vi monterte for omlag to år sidan. Det som er veldig kjekt er at det er lett å få tak i ekstradeler, når vi finn ut at vi for eksempel treng ei hylleplate ekstra inni det eine skapet og slikt.

Når det gjeld skuffer har vi brent oss litt på å plassere bestikkskuff rett under kokeplatene. Det tenkte vi var praktisk, men viss du skal ha kokeplate innfelt i benk (vår er ikkje får IKEA), bør du ikkje ha skuffe øverst. Bestikket blir veldig varmt, når vi lager mat og vi må åpne skuffa for at varmen skal sleppe ut. Det betyr at vi blir ståande å røre i gryter og bøye oss over ei åpen skuff... (Vi skal gjere nokre endringar akkurat der, og bytte ut skuff nr. 2 som er djup med to grunne skuffer).

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Og angående U-kjøkken med skuffer så kan du få et tips av meg - sjekk at alle skuffer kan åpnes uten å kræsje i hverandres dørhåndtak.

Her kan vi ikkje åpne kjøleskuff, hjørneskap og oppvaskmaskin samtidig.

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Ikke kjøp oppvaskmaskin fra IKEA. *klok av skade*

Nei, den fraråder eg også. Vi krisekjøpte oppvaskmaskin frå IKEA. Vi er veldig fornøgd med kjøleskuffene, og tenkte at det var snobbete at folk dreiv og fraråda oss å kjøpe kvitevarer der. Dessutan rauk oppvaskmaskinen og vi trengte ny, og han kosta halvparten så mykje på IKEA som alle andre plassar. Men du får det du betaler for. *gleder meg til denne oppvaskmaskinen ryk og vi kan kjøpe ny med godt samvit*.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 11:20   #33
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Er det forresten noen som har NCS-koden til Abstrakt hvit? Jeg antar det ikke er ren hvit, men muligens brukket mot svart?

Jeg tenker foreløpig at vi maler veggene i grått (mannen er enig), muligens noe ala S 3000-N eller liknende. :tenker høyt:

Jeg har ikke peiling på hvilket gulv vi vil ha foreløpig, men det kan gjerne være belegg eller liknende. Vi skal etterhvert bytte ut parkettgulvet i stua, men det står ikke som førsteprioritet, så det er ikke så nøye at det matcher perfekt, da er det bedre at det blir ekstra kontrast.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 22:03   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Vi har IKEA-kjøkken som vi monterte for omlag to år sidan. Det som er veldig kjekt er at det er lett å få tak i ekstradeler, når vi finn ut at vi for eksempel treng ei hylleplate ekstra inni det eine skapet og slikt.

Det er det jo ikke for oss som bor et par dagsreiser unna, da.
Men jeg var hos en lokal kjøkkenleverandør og kjøpte ekstra hylleplate, de passer jo uansett, evt. er det bare å kutte dem til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:54   #35
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.504
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er det jo ikke for oss som bor et par dagsreiser unna, da.
Men jeg var hos en lokal kjøkkenleverandør og kjøpte ekstra hylleplate, de passer jo uansett, evt. er det bare å kutte dem til.

Nei, det er sant. Eg har alltid budd nær IKEA, og tenker ikkje alltid på at ikkje det finst overalt.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:07   #36
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Og der var kjøkkenet bestilt og betalt. Det dyreste ser uansett ut til å bli elektrikerarbeidet som følger med oppgradering til flere kurser, men huset er fra 1960, og ble oppgradert i 1986, så det er vi for så vidt forberedt på. En elektriker som var her i annet ærend i går antydet at vi burde budsjettere med 30 000, men sannsynligheten er at han tar hardt i. Vi har i hvertfall sendt ut prisforespørsel med tegninger, så får vi se hva slags tilbud de ulike kommer med.

Og kjøkkenet? Det blir Abstrakt hvit med de lengste Metrik-håndtakene. Vi har også bestilt oppvaskkum fra Ikea, i hvertfall foreløpig. De hvitevarene vi skal oppgradere, skal vi kjøpe lokalt, det samme gjelder benkeplate, hvor vi ikke er helt sikre på hva vi vil ha enda. Jeg vil gjerne ha heltre enten gråaktig eik eller valnøtt, mens praktikeren gjerne vil ha laminat, men han har sagt at det er opp til meg.

Leveringstiden har jeg ikke anelse om.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:19   #37
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Vi trodde det var lang leveringstid på Ikea-kjøkken, og var litt forbauset over at vi ikke hadde fått andre tilbakemeldinger enn automatisk bekreftelsesmail. Derfor var sjokket større da telefonen ringte i ettermiddag, med beskjed om at kjøkkenet ville bli levert den 12. januar.

Nå blir det plutselig veldig travelt med å avtale med elektriker, kjøpe hvitevarer, male vegger, finne gulv osv.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 20:59   #38
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Ikea- kjøkken er flott det. Vi har montert 2 stk, og samboar har monter fleire på jobb. Så han skrur dei omtrent saman i blinde. Vi skal byggja om litt det vi har i dag, og antageleg få open løysing på kjøkkenet. (Jada, eg er FP- påverka.) Einaste er at kjøkkenplanleggaren til Ikea ikkje virker på min pc.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 19:08   #39
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Synes det som regel går veldig fort fra IKEA jeg om det ikke er masse spesial greier...
Om dere har et sted å lagre det til alt er ferdig så er det jo ikke så krise da... men er jo moro og så det opp med engang.

Puslingen, kjedelig at den ikke funker...

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-12, 20:18   #40
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.007
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea-kjøkken?

Noen her i huset har det veldig travelt, så det blir riving, gulvlegging, maling, elektriker osv, og så montering av så mye som han får til rett etter levering. Jeg vurderer sterkt å flytte til svigers imens.

I dag har vi kjøpt stekeovn og induksjonstopp (Siemens), ventilator (Bosch), samt muligens funnet gulv. Mannen var først temmelig lunken til gummigulv, men har ombestemt seg etter at han så det kjipe utvalget i belegg og laminat som var tilgjengelig. Benkeplate er vi ikke helt bestemt på; igjen gjelder det å finne noe som er tilgjengelig uten for lang leveringstid. Jeg heller i retning eik eller valnøtt heltre. Veggene skal males i chi, for den er visst enda hvitere enn S-0500-N, som faktisk viste seg å inneholde både fiolette og okerfargede pigmenter, til tross for fargekoden. Jeg har nemlig vært og blitt instruert i malingsbutikken i dag, og fikk se den faktiske blandingen på de to fargene.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 04-01-12 kl 20:30.
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no