Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vår forbrukerhverdag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-11, 10:39   #11
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er hyggelig å bli beundret altså, men vi er ingen helgner
Men ja, jeg lar meg sjokkere litt av det stadige jaget etter mer, nytt, bedre...
For vår del er det i stor grad økonomi som er årsaken, men når vi leker Jeg vant 10 mill i lotto leken så dreier 99% av ønskene seg om driftstekniske ting (fjøs/traktor) rett og slett fordi vil føler at vi har det vi trenger og vel så det.
Inntekt/bursdaggave/julegave/klassekasse/shoppingtråder her inne prøver jeg å styre unna for i sånne tråder blir det så veldig synlig hvor mye mindre vi har å rutte med og at våre gaver er dømt til å bli de kjipeste og at ungene i en del tilfeller kan glemme skoleturer ( som arrangeres privat og i barnas fritid selvfølgelig) og merkeklær. Men samtidig så har vi det jo så innmari godt uten dette. Vi er mette hver dag, vi bor i et land der alle får helsehjelp og taket for frikort er likt for alle og ungene får gratis skole og barnehagen har makspris. Det blir vanskelig å gråte over at vi ikke har ipad da.

Skulle så gjerne prikket deg, men fikk ikke lov For et vidunderlig menneske du må være (ingen undertoner eller sarkasme altså, rett fra hjertet!)

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.