|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cupcakes, feminismens død?Limpistol er pedagogutstyr. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg forbeholder meg nå uansett retten til å slettes ikke heie på hverken jenter eller kvinner eller andre som tar rare valg eller følger usunne trender jeg da. Om trenden nå er å være heroin-chick, sexy husmor, eller formfull som Rubens kvinner. Jeg er for sunne trender, og mg teite trender. Og "alle burde prioritere barna sine gjennom å ha en schtilig blogg om blonder"- trenden greier jeg å styre meg for. |
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Cupcakes, feminismens død?
Det er jo det som er så fint; man heier på de man føler for, eller så lar man være. Det er til og med helt greit å si blæ, om man synes det er givende, men da må man regne med reaksjoner fra andre surpomper, som for eksempel meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Cupcakes, feminismens død?Trude Mostue er gjest hos "Trude" på TV2 førstkommende onsdag.
|
|
|
#5 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg beklager at jeg gjentar meg selv, men det er fortsatt ingen som har kommet med annet enn anekdotiske bevis på at cupcakes-husmødre er et utbredt fenomen. Derimot finnes det forskning som tilsier det motsatte. SSB har f.eks en artikkel som nettopp diskuterer hvem som er husmødre i Norge i dag. Her er konklusjonen:
Link til artikkelen:http://www.ssb.no/ssp/utg/201101/02/ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Dette stemmer med mitt inntrykk.
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Og her sier hun nøyaktig det jeg også mener.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har magisk evner og kan ordne det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Nå orker ikke jeg å lese hele diskusjonen en gang til, men det er ikke mitt inntrykk at noen har påstått dette heller.
|
|
|
#12 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Tror det er denne linken:
|
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Lurer på hvilken verden hun lever i? Er det noen som klager over at menn ikke oppvarter dem? Jeg er et voksent menneske og i full stand til å klare meg selv. Noen ganger gjør mannen min hyggelige ting for meg og andre ganger er det motsatt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Hver gang jeg leser en såkalt Råzza-blogg, hvor alt tilsynelatende er perfekt og fargekoordinert har jeg denne i bakhodet:
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Celine Felicia. |
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
|
|
|
#20 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg befinner meg i dette hjørnet akkurat nå, og kan derfor ikke la være å fryde meg litt over følgende kommentar (fra annen debatt) til fru Mostues siste utspill: Jeg trodde Mostue var en intelligent kvinne, men det var kanskje ikke uten grunn at hun strøk første gang hun gikk opp til veterinæreksamen? |
|
|
|
![]() |
|
|