|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?
Jeg synes jo at det er litt trist at denne tannlegedamen, som jeg tror er utdannet tannlege (og ikke bare gift med en) og Trude Mostue som er utdannet dyrlege at det er utdannelser som ligger brakk. (nå er det mulig Trude Mostu jobber litt?) Det er ikke det at jeg mener det skal være yrkespåbud, men det er nå trist at samfunnet koster på disse dyre utdannelsene, og så går de hjemme og baker muffins.
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg har en egen kategori for lykken er, men ... bruker jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg var nylig på et heller ufrivillig besøk hos en av arten tannlege, da jeg knakk deler av ei jeksel på en mandel i en sjokolade, som lå på pauserommet på jobben. (Tenk, sjefen nekta å godta at det var en arbeidsulykke og dermed dekke regninga.
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Her er litt rosablogging fra sekstitallet: http://www.welcometothedrapers.blogspot.com/ |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg har lyst til å løfte frem et perspektiv til. Mange av dem jeg kjenner som jobber deltid bruker av ekstra tid og overskudd på fritidsaktiviteter og tilbud for barn og unge. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fjellpiper
|
Dette er en av mine kjepphester også, at samfunnsøkonomisk nytte av ulike typer aktivitet ikke bare bør måles i kroner. I nasjonalregnskapet blir produksjonen i offentlig sektor regnet ut på grunnlag av lønn, dvs at en hjelpepleier bidrar til BNP tilsvarende det han eller hun tjener på jobben sin. Hvis samme hjelpepleier går ned i halv stilling for å ta seg av sine syke foreldre blir ikke dette registrert på noen måte i BNP. Det samme gjelder alle andre former for ubetalt pleie- og omsorgsarbeid, og all produksjon av varer og tjenester som foregår utenfor det økonomiske markedet. Det er mange gode grunner til at det er sånn, ikke minst vil det være mye av dette som det er vanskelig å måle i kroner og øre, men når vi skal diskutere hva som er samfunnsøkonomisk fornuftig for samfunnet mener jeg at vi ikke må se oss blinde på lønn og økonomisk inntjening av ulike aktiviteter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg er som vanlig litt Zelig, og er enig med alle dere som skriver foran her. Jeg synes forresten det er synd at Blåklokke opplever at hun og andre hjemmeværende mødre blir beskyldt for å ha så mye tid til selvrealisering. Det er i hvert fall ikke mitt poeng med å skrive i denne tråden.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 06-12-11 kl 12:41. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Fra http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld...html?id=625681
Altså: Norske kvinner jobber mer og mer, og færre og færre jobber deltid. Av de som jobber deltid er det færre som jobber veldig kort deltid. Sist redigert av Heilo : 06-12-11 kl 13:46. Årsak: Uthevet litt |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Nå er jeg riktignok ganske sosialkonstruktivistisk innstilt, men jeg tror altså ikke profilen til KK eller noen kakelykkelige bloggere har så veldig stor betydning for menn og kvinners deltakelse i arbeidsmarkedet. Lønnsforhold, arbeidsmarked, kvaliteten på og tilbudet av barnehageplasser, boligprisene, foreldrepermisjonsregler og ikke minst graden av press i arbeidslivet tror jeg har større betydning for de regnestykkene som gjøres av hver enkelt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Retromum
|
Jeg er enig i dette, tror man tillegger muffinsbloggerne litt for mye påvirkningskraft.
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Cupcakes, feminismens død?Har aldri _noen gang_ åpnet et interiørblad. Helt sant. : oppsiktsvekkende utrendy: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg kjenner at det at Se og Hør går tilbake er en hyggelig trend i seg selv. Og man kan fint lese både interiørblader, Innsikt og Kamille. Hvert magasin til sin tid. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Cupcakes, feminismens død?Jeg har jo vært i et interiørblad.
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Har du limpistol? Det vil være det avgjørende her.
|
|
|
|
#19 |
|
This is normal!
|
Ok, få deg en rumperakett, så kan du kalle deg en early adaptor eller noe.
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
|
![]() |
|