Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cupcakes, feminismens død?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 22:47   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Jeg har aldri smakt en cupcake. :tilstår:

Hva har jeg gått glipp av? Er det noe jeg må smake før jeg dør?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:53   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

I dag har jeg laget den nydligste melisglasuren. Bedre enn smørkrem, faktisk. Nam. *søtsakefokusert*

Jeg har laget salt karamellglasur i dag. Også nam.

Gammel 03-12-11, 12:56   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men hvor mange er det da egentlig som faktisk sier opp en jobb for å være hjemme? Jeg er kanskje farget av min egne totale mangel for happymuffintendenser?

Gammel 03-12-11, 13:17   #4
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

men hvor mange er det da egentlig som faktisk sier opp en jobb for å være hjemme? Jeg er kanskje farget av min egne totale mangel for happymuffintendenser?

I følge SSB var 84,8 % av menn og 78,2 % av kvinner i aldersgruppen 25-66 sysselsatte i 2010. Stadig flere kvinner er i arbeid.

http://www.ssb.no/emner/06/01/aku/ta...-11-02-05.html

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 14:15   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri smakt en cupcake. :tilstår:

Hva har jeg gått glipp av? Er det noe jeg må smake før jeg dør?

Har du aldri smakt muffins med smørkrem?

Gammel 04-12-11, 01:01   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Har du aldri smakt muffins med smørkrem?

Nei.

Gammel 04-12-11, 01:03   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har smakt vanlige muffins, liksom, de som vi har bakt i Norge i alle år. Men aldri med smørkrem. Og ikke er jeg spesielt glad i muffins heller. I den grad jeg i det hele tatt spiser noe i en muffinsform, kan jeg strekke meg til seige brownies bakt i muffinsformer.

Jeg har dog laget muffins av gulrotkake med ostekrem på toppen. Ostekremen til f.eks. Rooms gulrotkake er fantastisk. Smørkrem er bare ekkelt. Det har jeg smakt på andre kaker.

Men nei, jeg vil ikke si at jeg har spist en cupcake, ihvertfall ikke ut fra de definisjonene jeg har skjønt at brukes.

Gammel 03-12-11, 14:24   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke heller smakt muffins med smørkrem, det frister lite. Men jeg antar det fins mer avanserte cupcakes som er gode. Det kan jo være som en minikake av mange forskjellige typer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 01:06   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har ikke heller smakt muffins med smørkrem, det frister lite. Men jeg antar det fins mer avanserte cupcakes som er gode. Det kan jo være som en minikake av mange forskjellige typer.

Det er sant. Og det kan være det er godt også. Men jeg har altså aldri smakt. Det frister veldig lite. De minigreiene de selger på f.eks. Deli de Luca ser lekre ut, men jeg bare vet at jeg ikke vil like dem, for det er som sånne kaker mannen min alltid skal kjøpe; de ser fancy ut men smaker ingenting/ ekkelt.

Gammel 04-12-11, 01:09   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har heller aldri smakt en såkalt køppkeik.

Gammel 03-12-11, 14:32   #11
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget mitt var at cupcakes ikke trenger å være så annerledes enn vanlig muffins med en eller annen fancy krem, og at det da ikke trenger så smake så veldig annerledes enn vanlige muffins.
Jeg ville dermed ikke tenke at cupcakesmaking bør stå på listen over ting man gjøre før man dør.

Gammel 04-12-11, 01:44   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Poenget mitt var at cupcakes ikke trenger å være så annerledes enn vanlig muffins med en eller annen fancy krem, og at det da ikke trenger så smake så veldig annerledes enn vanlige muffins.
Jeg ville dermed ikke tenke at cupcakesmaking bør stå på listen over ting man gjøre før man dør.

Hva er egentlig forskjellen på cupcakes og muffins?

Gammel 04-12-11, 01:48   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Hva er egentlig forskjellen på cupcakes og muffins?

Navnet. Og det er mye mer fancy-smancy å kalle muffinesene for cupcakes, som de gjør over there.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 01:18   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller aldri smakt muffins med topping, jeg er ikke spesielt glad i muffins. Mellomste lager browniesmuffins, og de liker jeg.
Ellers, så anbefaler jeg alle å lese baketråden til Salt her på FP. Vakrere muffins (og kaker) har jeg aldri sett.

Sist redigert av 007 : 04-12-11 kl 01:34.
Gammel 04-12-11, 01:34   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare skjønner at jeg må ha rosa slikkepott og matchende KA før jeg kan bli skikkelig hæppimøffin.

Jeg har et moralsk dilemma. Jeg vil gjerne gi den fordømrade møffinsboken til den intense møffindama til en venninne - det hadde vært skikkelig morsomt. Men jeg vil jo ikke at møffinsdama skal få pengene mine. Kan det kalles sivil ulydighet og ekstremfeminisme hvis jeg rett og slett stjeler en?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 01:36   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Kan det kalles sivil ulydighet og ekstremfeminisme hvis jeg rett og slett stjeler en?

Du bør stjele den. :vil&gal: Og evt kjøpe matchende forkle og slikkepott, en slikkepott er vel OK å bruke penger på?

Gammel 04-12-11, 02:41   #17
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Cupcakes skal lages med smør og sukker rørt hvitt, mens muffins lages med smeltet smør det har jeg lest på dette forumet, så da er det sånn det er.

Gammel 04-12-11, 03:56   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Cupcakes skal lages med smør og sukker rørt hvitt, mens muffins lages med smeltet smør det har jeg lest på dette forumet, så da er det sånn det er.

Jøye. Da har jeg faktisk laget cupcakes siden åttitallet.

Gammel 04-12-11, 11:35   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

I cupcakes røres smør og sukker hvitt, i tradisjonelle bursdagsmuffins skal egg og sukker piskes til eggedosis.

Gammel 04-12-11, 09:16   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Skapcupcakesdama Safran.

Forøvrig bruker jeg like ofte ostekrem og sjokoladeostekrem som smørkrem på cupcakes. Og den sjokoladeostekremen trenger man ikke sprøyte på en gang. Man kan spise den ut av bakebolla med skje. Nam.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.