Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 22:25   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.036
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Litt usikker på om dette er rett forum altså.

Eldste tok 1.klasse bilde for en måneds tid siden. Tenkte at mamma og pappa skulle få et bilde i ramme i julegave. De har hittil ikke fått et eneste bilde i ramme, men bilder de selv bytter ut. Syns liksom førsteklassebilde er litt sånn obligstorisk selv om de ikke har hengende av meg eller brodern. De har konfirmasjonsbilder av oss da, store

Men hvilken størrelse da i så fall?
20*25 eller 24*30?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:27   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.249
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Har bestilt barnehagebilde til besteforeldre i dag, og det ble 13x18.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:27   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Personlig synes jeg 20*25 er stort nok for et 1. klassebilde. Men smaken er jo som baken.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:48   #4
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

13x18 vil jeg anbefale.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:52   #5
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Smaken er som baken. så lite som mulig tenker jeg. dvs 13*18 feks.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:58   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Ja, helst mindre enn 20*25 også. 13*18 er fint.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 00:03   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.036
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

13*18 altså?
Mener det er det brodern pleier å får når han får bilder av gutta. Det er bilder jeg har tatt selv altså, så bytter han bare ut i rammene sine.
Kanskje jeg må snikspørre litt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 00:11   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

13X18 er maks, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:34   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

13x18

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:28   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.701
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Vi ga 20*25 til besteforeldrene av barnhagebilder, og de satte pris på det. Men det var da alle hadde bare ett barnebarn. Svigers har nå to, mine foreldre har fire, så noe sier meg at 13*18 hadde vært bedre ja... siden det kommer nye sånne bilder årlig var tanken at de kunne få og bare byttet det ut i rammen fra år til år. Hva jeg tenkte på når jeg ga dem det store? Vel, det gikk opp med antallet besteforelrehjem og antallet bilder i pakken, og antallet mindre bilder og antallet andre vi ga bilde til... :litt for enkel i hodet noen dager:

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:33   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Det kommer an på om de liker store bilder på veggen eller ikke. De fleste synes lett det blir for mange for store portrettbilder etterhvert. 13x18 er passe synes jeg, men noen liker jo store bilder.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:44   #12
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Vi ga vel 20*25 når det var få barnebarn, nå er det en skokk og 13*18 hadde vært mye lurere.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:48   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.839
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Vi har valgt 13x18. Mamma har elleve barnebarn, det sier seg selv at det kan bli litt i meste laget med større.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:52   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.036
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Det blir nok aldri noen skokk med unger her. Jeg får nok ikke flere trooooor jeg (alene som jeg er), og jeg har bare en bror. Han har ikke produsert noen enda, men ser jo ikke for meg en skokk der heller.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:57   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.701
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fotostørrelse til besteforeldre?

Mine foreldre har to barn, og altså fire barnebarn. Om det blir flere får tiden vise. Svigermor har tre barn, og to barnebarn (våre) Men mine to svigerinner som er rundt 20 kommer nok etter. Svigerfar er ikke mindre enn fembarnsfar, men det er vel fort rundt 20 år til hans to yngste gir ham barnebarn, omtrent når våre gir ham oldebarn... Men jeg tror likevel 13*18 hadde vært et bedre valg, dog er et altså 20*25 vi ga, og følger nok opp den i år (med klar oppfordring om å bytte det ut i ramma! De kan ikke ha et fra hvert år på veggen!)

Mine besteforereldre fikk skolebilder i 10*15 eller er det 8*13 eller noe sånn? De hadde 20+ barnebarn, så det holdt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no