|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha? | |||
| Ja, jeg har sikret meg. |
|
17 | 11,56% |
| Nei, jeg bryr meg ikke. |
|
93 | 63,27% |
| Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. |
|
23 | 15,65% |
| Smør? |
|
14 | 9,52% |
| Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Bekymret for smørmangel?
Du virker bare som en useriøs aktør når du sprer produktet ditt med "snikreklame". Ta vekk linken, så får du kanskje skikkelige svar og. Sist redigert av Adrienne : 28-11-11 kl 08:23. Årsak: Fjernet egenreklame i sitat |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Velkommen til forumet Lucaus, jeg tror faktisk det er temmelig vanlig at norske lavkarbo-følgere spiser mye bønner og linser. Du kan kanskje ta bort reklamen for kurset ditt, som du har med i hvert eneste innlegg?
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?Om man skulle få smør med kort dato frys pakken. Da forlenges holdbarheten med noen måneder. Den smøpakken jeg fikk tak i varer til ut i februar, og det er jo helt greit for julebaksten. Testsmak smøret, det er veldig tydelig når det begynner å harskne, så det kan være fint selv om datoen ikke er opptimal. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Det syns ikke jeg. Vi er 6 stk og det går minst 2 pakker melkefritt "smør" i uka. Det brukes til alt av matlaging og på brødskiva til de som spiser det.
|
|
|
#5 |
|
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg spurte mannen min om dette her om dagen. Han bare trakk på skuldrene og sa: "Nei, hvis det går tomt så kan vi jo lage".
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?Nå er det skikkelig tomt i butikkene her. Hørte på radioen at tollsatsen på smør endelig er satt ned, og ikke akkurat for tidlig. Har noen etter hvert observert utendlandsk smør i butikkene? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Princess Skids and Scars
|
Kommer i uke 49. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Min lokale delikatesseforretning har ihvertfall fransk smør nå. |
|
|
|
#11 |
|
Peppy!
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg har ikke hatt smør i hus på mange uker. Og det i lefsesesongen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Se prikk, pepper. |
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg har vært overalt denne og forrige uke uten å finne smør. Men, nå i kveld fikk jeg sms fra en venninne som klarte å få tak i 4 pakker smør til meg, jippi! I tillegg ringte ex nå i kveld og kunne fortelle at han fikk tak i 2 pakker til meg. I morgen blir det pepperkakebaking (selvsagt hjemmelaget deig, noe annet liker ikke vi), serinakaker og bountykuler i neste uke.
|
|
|
#14 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg har fortsatt mine tre pakker jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til.
|
|
|
#15 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Bekymret for smørmangel?Det nærmeste vi kommer her er små porsjonspakninger med Meierismør og flytende Bremykt.
|
|
|
#17 |
|
Kakemonster
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Vi er ingen storforbrukere av smør, men det er meierismør og Bremykt vi bruker. Da vi ukehandlet i går hadde de tre halvkilospakker pakker Bremykt, og vi kjøpte en. Med de to meierismørpakkene jeg har kjøpt tidligere tror jeg vi har nok for en god stund. Inkludert julebakst.
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bekymret for smørmangel?Tomt her og,men de har i nabolandet,om ikke smørhungrige nordmenn allerede har tømt hyllene der også... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Så på nyhetene i forrige uke. Nordmenn var i Sverige å hamstre smør, ikke pakker, men brett. Butikkene ble tomme på ettermiddagene og måtte rasjonere og begrense salg pr kunde.
|
|
|
|
#20 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Bekymret for smørmangel?Jeg ser heller ikke på meg selv som en hamstrer.
|
|
![]() |
|
|