Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?
Jeg hadde sendt en mail! Jeg hadde også vært litt muggen ja, for uansett betaling etter stengetid eller ei, så er de i et serviceyrke.
Selv har jeg tydeligvis vært heldig i valg av butikker å jobbe i, for der jeg har arbeidet har vi alltid fått betalt for den tiden vi er på jobb. (stempling ved inn og utgang)
Jeg har også en historie om service:
Det var en lørdag hvor jeg jobbet til stengetid, og hadde ansvaret i butikken. Fem over stengetid kommer det en desperat fyr på døra. Jeg signaliserer at vi har stengt (hadde ikke senket gitteret enda) men jeg ser at han er litt småfortvilet. Jeg åpner døra så jeg får hørt hva han sa, og han fortalte at han akkurat var landet fra jobb i Nordsjøen og hadde INGENTING hjemme. De var forsinket inn med helikopteret, derfor kom han for sent. Jeg fikk vondt av han så jeg hentet ut kassen min og lot han handle. Han tok ikke mer en max ti min. og fikk handlet det han trengte for helgen. Han takket veldig og strålte som en sol.
På mandagen ble jeg kalt opp til øverste sjefen, som hadde mottatt en mail fra denne mannen. Han hadde rost meg og butikken opp i skyene og sjefen var veldig fornøyd. Så fornøyd at jeg fikk ekstra betalt for overtiden, og en stor konfekteske med meg hjem.