Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Lage maskemarkører selv?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-11, 22:02   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Lage maskemarkører selv?

Det har jeg lyst til ! Har du tips ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:37   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage maskemarkører selv ?

Eg har laga mange sånne. Heilt enkle lager eg med små nøkkelringer, staver med auge og forskjellige perler.


Små nøkkelringer


Staver

Så berre trer eg staven inn på nøkkelringen, trer perler på staven og bøyer enden inn i siste perle. Nokre markører bruker eg karabinlås på i staden for nøkkelring. Du trenger ikkje så mykje utstyr då, men ei rundtang til å bøye inn enden.

Eg må visst ut på perlejakt, for no fekk eg lyst til å laga nye.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:39   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.532
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lage maskemarkører selv ?

Det er ikke så lenge siden det var en sånn tråd her, med flere som viste frem bilder av hjemmelagde maskemarkører.

Jeg spurte ikke da, men nå MÅ jeg. Hva i huleste bruker dere de til, og hvordan?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:45   #4
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage maskemarkører selv ?

De brukes i strikking, hvor du skal markere etter så og så mange masker i forhold til mønster eller for- og bakstykke. Da trer du en sånn inn på pinnen for å vite hvor omgangen begynner, hvor du skal øke/felle, hvor mønsteret skal starte osv.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 22:46   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lage maskemarkører selv ?

Trer dei inn på strikkepinnen når ein skal markera auking/ felling i strikketøyet, t.d. i raglanstrikk der ein fell på same staden over fleire omgangar. Og for å markera antall masker når ein tell opp. Eg markerer kvar 100. maske, så slepp eg å byrja på 1 igjen om nokon snakker til meg. (Irriterande når ein er komen til 467 m )

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no