Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-11, 14:23   #1
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vaskemaskin?

HJELP! Vaskemaskinen sa jaggu meg takk for seg i løpet av helgen gitt.... Den har riktignok gått nesten hver dag, jevnt og trutt i snart 8 år og ifølge de som påstår de har greie på det så er det nok det man kan forvente..... Haugen av klær begynner allerede å hope seg opp - og her må det ut og investeres i en fei! Men: HVILKET merke skal man velge (AEG, Miele ???) og HVA bør man se etter? Vi er to voksne og to barn som ennå skifter ganske ofte, så det blir jo endel vask..... HVOR mye må man regne med å investere??? Huff, vaskemaskin er liksom noe man bare HAR og som skal fungere........ALLTID!

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 14:41   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.520
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Vi kjøpte denne i sommer: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-ewf169542w

Så langt er jeg veldig fornøyd, den vasker rent, og man kan stille inn lengden på vaskeprogrammet etter hvor skittent tøyet er. At den tar 9 kg skader heller ikke, skittentøyskurven har aldri vært så tom som den er nå - den gamle maskina tok 5 kg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 16:31   #3
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Miele

Vår tok kveld i fjor da jeg var høygravid med nummer 3, og jeg insisterte på at jeg måtte ha en vaskemaskin jeg kan stole på fremover med 3 barn og dertil klesvask. Så da ble det en Mielemaskin med 7 kg kapasitet til ca. 12 lapper. Den bør helst vare de 20 årene den er forespeilet.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 17:18   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Så da ble det en Mielemaskin med 7 kg kapasitet til ca. 12 lapper. Den bør helst vare de 20 årene den er forespeilet.

Enig. Vår har dessverre hatt flere reparasjoner på de 3-4 årene vi har hatt den, så Miele står ikke like høyt i kurs hos meg lenger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 17:23   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Vist jeg hadde hatt råd da jeg måtte kjøpe vaskemaskin, så hadde jeg kjøpt en Miele. Har en LG maskin nå. Den har dyneprogram som ikke virker fordi det blir for tungt. Går ikke på reklamasjon heller.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:24   #6
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Det ble en ASKO med 8kg kapasitet - også går den så stille.......
http://www.elkjop.no/product/hviteva...emaskin-w6567w sparte til og med 1000 kroner ved å ta et kjapt søk på plass i butikken og vise til konkurrentens pris.....

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 00:01   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Er du fornøyd? Jeg leter etter ny maskin nå, og vil ha en med god kapasitet, godt ullprogram og så er det fint om den har sånn skallklærprogram som jeg har lest noe om et sted. Noen tips?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 00:48   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Jeg ble også anbefalt Miele siden disse skal holde godt selv om de blir kjørt ofte. Men siden vi har såpass mye klesvask med 3 små barn og 2 voksne, og jeg ikke fant noen Miele som tar 9 kg, endte valget på en Whirlpool AWOE 9514.

Den tar 9 kg, har alle de programmene jeg kan ønske meg (inkl ullvugge), mulighet for å stille sentrifugering (evt slå av) slik at man kan vaske impregnerte klær, 1400 o/min, A+++, LED-display med resttid, og ikke minst veier den tøyet for å finne ut hvor mye vaskemiddel man skal bruke. Den er rett og slett knallgod!

Sjekket den først hos Elkjop.no, men de hadde den ikke i nærheten av oss og det ville koste over 700 kr bare å frakte den om de i det hele tatt sendte den så langt (altså totalt ca 7300,-). Sjekket på kelkoo.no om noen hadde den rimeligere, men fant ikke noen andre som solgte denne, men så fant mannen den på bestbuy.no og der fikk vi den for under 5800,- inkludert frakt Tror kanskje den var på tilbud da, for den er visst dyrere nå (i underkant av 6200,- inkl frakt), men de leverer i alle fall kjapt og yter god service (det var transportskade på vår og vi fikk først en servicemann som så på den og fikset den noenlunde til vi fikk levert en ny uten skader).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 01:13   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Takk Odelia! Jeg tenker at den kan godt bli utslitt på en ti år, jeg trenger ikke en maskin som skal vare i 20. Om ti år finnes det sikkert teknologi jeg vil ha i en vaskemaskin, og jeg vil ikke humpe avgårde med min gamle i 10 ekstra år fordi den funker. Skal sjekke ut den du beskriver, den har jo alt jeg vil ha og er ok pris på. Vi har Elkjøp i umiddelbar nærhet, skal sjekke den der.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:45   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.263
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Jeg startet denne tråden for et par måneder siden. Vi endte opp med en Miele med en kapasitet på 7 kg. Jeg trodde at dette i utgangspunktet skulle være lite, men det holder i massevis for oss.

Jeg er godt fornøyd! Enkel oversikt over ymse program. Hurtigprogram for å skylle gjennom ting som ikke er særlig skitne. Program for jeans/mørke klør. Ullprogram (selvsagt!). Spesiallaget trommel som ikke skal slite på klærne. Og så bortetter.

Den miljømessige siden ved det hele - at maskinen holder i mange år - er heller ikke dumt. Særlig i forhold til at jeg hater det når ting ikke funker mer. Dritten med å måtte skaffe seg ny maskin, få ut den gamle, få fraktet den nye inn, få den nye maskinen i vater slik at den vasker og sentrifugerer på best mulig måte. GIDDER IKKE! Det er godt å vite at denne maskinen vi har nå skal vi ha lenge lenge lenge!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 17:11   #11
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Her ble det Ariston Hotpoint for litt siden når den forrige tok kvelden. Veldig fornøyd så langt.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 17:52   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Vi har miele. Jeg er veldig godt fornøyd, kjøper samme merke hvis den ryker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:10   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Jeg skal kjøpe meg ny vaskemaskin ganske snart og skal ha Siemens' toppmodell.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 18:26   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Hvorfor? Beskriv.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 20:36   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Fordi Teofelia og Smilefjes har det og er kjempefornøyd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 20:40   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Ok, det er ofte den beste grunnen det

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:15   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Fordi Teofelia og Smilefjes har det og er kjempefornøyd.

Og vi er som kjent superhusmødre, som burde vite hva vi snakker om.

Men jeg er veldig fornøyd med maskinen min altså. Mest fordi den tenker for meg, så jeg slipper å være superhusmor selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 14:43   #18
ArneBjarne
Nybegynner
 
ArneBjarne sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3
ArneBjarne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Jeg ville gått for denne maskin fra LG: lg-f1443kd

Den har stor kapasitet og LG kjører med 10 års garanti på motor som forøvrig er veldig stillegående. Den tar også hele 11 kg, greit når du har noen barn som griser litt.

Kjapt søk på prisjakt så er det bare whiteaway som selger den til 8.515
Link til produktet

Den hvite er litt dyrere og kan fås på elkjøp

ArneBjarne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 11:33   #19
mayya
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
mayya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaskemaskin?

jeg har elektorlux og det er bra vaskemaskin

mayya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:14   #20
shanlaily
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 5
shanlaily har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaskemaskin?

Skal sjekke ut den du beskriver, den har jo alt jeg vil ha og er ok pris på. Vi har Elkjøp i umiddelbar nærhet, skal sjekke den der.

shanlaily er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no