|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen? | |||
| Ja |
|
17 | 8,29% |
| Nei |
|
116 | 56,59% |
| Ny Bibel?! |
|
72 | 35,12% |
| Deltakere: 205. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Ja, den skal kjøpes. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Ja, men man kan allerede velge 2011-oversettelsen på bibel.no, er appen gratis? (Sannelig, jeg sier dere, det burde den være!)
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?
Det veit jeg ikke - det sto på sånn i bakgrunnen, så jeg bare hørte "bibel" og "iPad," og jeg skal tilstå jeg ikke løftet blikket og skrudde på ørene, før jeg hørte "iPad," og da var innslaget så godt som ferdig.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Jeg har ikke slitt ut den forrige enda, så det må nok vente litt. |
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Jeg har planer om å kjøpe meg bibel, så kanskje det blir den da. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Mannen sier han skal ha seg ny bibel, så den kommer nok i hus.
|
|
|
#9 |
|
koko
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Nei, det skal jeg nok ikke. Vi har en bibel i bokhylla, det må en komplett bokhylle ha nemlig (sitat sambo). Om den blir tatt noe særlig ut av bokhylla derimot...
|
|
|
#10 |
|
Møllspist fletthurpe
|
|
|
|
#11 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Her i huset finnes ingen bibel, og jeg har heller ingen planer om å skaffe en. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Jeg ante ikke at det kom en ny bibel. Og jeg kommer ikke til å løpe til butikken for å kjøpe den. Jeg har en som jeg fikk til konfirmasjon med navnet mitt inngravert på forsiden. Den er ikke utslitt.
|
|
|
|
#13 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Jeg kunne funnet på å kjøpe en nytolkning av de gamle originalskriftene basert på bevisbar historie og ny språkvitenskap, men ny versjon av gamle sagn og vandrehistorier presentert som om de er sannheter? Absolutt ikke.
|
|
|
|
#14 |
|
Tidsklemma
|
Oohh.. noe slikt kunne jo faktisk være interessant.
|
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Jeg var ikke klar over at det kom til å komme en ny utgave, men etter å ha lest tråden har jeg lyst på den. Har fire utgaver fra før da, så det er kanskje litt overkill.
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Nei, jeg tror ikke det. Vi har ingen bibel (men det er mulig at det ligger en på loftet), og det er sjelden jeg savner den. Vi har en barnebok med bibelhistorier da, den er fin, selvom jeg foretrekker Min gamle gudelære-bøkene hvis jeg først skal lese gude-historier for ungene. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
kamerat
|
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Flubby, da.
|
|
|
#18 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Jeg kommer ikke til å kjøpe den til privatbruk, nei. Men jeg må nok ha den på jobb (og da betaler selvsagt jobben) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Skal du kjøpe den nye utgaven av Bibelen?Jeg har ingen umiddelbare planer, men om det kommer til å gå 33 år til neste nye, så kommer nok en variant av denne i hus sånn om en 12 års tid senest. Altså, gitt at Knerten velger kirkelig konfirmasjon da, selvsagt. (Pr i dag er han godt dyttet i den retning, plassert i menighetsbarnehage som han er, men det er lenge til han er 15.)
|
![]() |
|
|