Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bakte du sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 13:09   #921
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Jeg skal straks sette kanelboller i ovnen (laget med rørsukker, revet eple og kanel som innmat, mel - mandelmel, bokhvete, mel, spelt, grovt mel)

Også har jeg laget raw jordbærkake og peppermynte dessert med sjokoladesaus + lagde raw sjokolade i går (uten vanlig sukker)

Vi skal feire mamma sin bursdag

Nip er ikke aktiv  
Gammel 30-09-11, 13:24   #922
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Det der tilhører det utvidete kanelbollebegrep, Nip.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå  
Gammel 30-09-11, 13:29   #923
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Det der tilhører det utvidete kanelbollebegrep, Nip.

hehe...

Nip er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 19:24   #924
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Det siste jeg bakte var disse rundstykkene, veldig gode.
http://dinmat.aftenposten.no/Finn-op...er-med-yoghurt




Jeg bakte rundstykker av halvparten og et brød. Rundstykkene ble aller best, men til å være brød var det også veldig bra. Ikke noe smuling, ikke noen skorper som ramler av.

Dette er nok ikke like grovt som mye av det jeg har prøvd før, og det er nok sikkert mye av årsaken til at dette gikk bedre. Jeg har punsjet inn oppskriften på den melkalkulatoren, det er 3/4-grovt på den skalaen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 19:29   #925
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.351
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Bakte solskinnsboller på fredag.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 19:52   #926
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

HAr brownies i ovnen nå. Det er strengt tatt ikke jeg som baker - jeg har bare satt ungene i arbeid fordi mor hadde lyst på noe godt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 21:04   #927
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Jeg har laget tortillalefser i dag med 50-50 grovt og mel. Brukte litt fint rugmel og hvetemel + sammalt hvete.

Også lagd dansk rugbrød til kjæresten - bare ferdigblanda som han hadde kjøpt med

Nip er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 21:06   #928
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Oreobrownies mmmmmmmm

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 21:31   #929
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Verdens enkleste "brownies", men de er bare så knakanes gode!

Langpanne:
8 egg
12 dl sukker
6 ts vaniljesukker
4 kryddermål salt
16 toppete ss kakao
6 dl hvetemel
400 gr meierismør.

Bland ingrediensene i samme rekkefølge som de er nevnt i oppskriften (IKKE VISPE TIL EGGEDOSIS), bruker du kjøkkenmaskin er røren ferdig på null-tid.
Tøm røren over i smurt form. Nederste rille i 35 minutter ved 175 grader.
Prøv med en pinne for å se om kaken er gjennomstekt.

Voila.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 23:02   #930
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Bakte grove rundstykker til frokost i dag og vafler til kvelds.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-10-11, 23:29   #931
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Det siste jeg bakte var glutenfri Oreokake. Smakte HELT som den skal!

 
Gammel 04-10-11, 12:50   #932
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Peanøttkake

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 12:51   #933
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Nannas knekkebrød, type svidd og polarbrød, type hjerte og stjerne.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 12:55   #934
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Bakte ei kokoskake i lanpanne forrige uke, den ble kjempegod og en knallsuksess på sambos styremøte

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 13:23   #935
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Fyrstekake til pappan min

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 13:43   #936
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.032
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Forrige helg ble det boller og grove pizzasnurrer. Nå i helga ble det eplekake og pikekyss.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 05-10-11, 19:44   #937
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.237
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Fire eplekaker (vi har høstet epler, ja ) og to brett med Nannas knekkebrød.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 05-10-11, 19:45   #938
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Bakte i dag grove rundstykker på slump. De ble gode.

Kreps-77 er ikke aktiv  
Gammel 05-10-11, 19:53   #939
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Bake off rundstykker med masse godt inni.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 05-10-11, 20:12   #940
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg har laget tortillalefser i dag med 50-50 grovt og mel. Brukte litt fint rugmel og hvetemel + sammalt hvete.

Også lagd dansk rugbrød til kjæresten - bare ferdigblanda som han hadde kjøpt med


Oppskrift?

Idag ble det bakt tre brød og et foccacia brød

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no