Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 20:54   #1
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Her er morgendagens lunsj til Pluggen. Stekt karbonade og agurk i polarbrød, en brødskive med skinkeost, et egg, fruktmos, kiwi, og en mix blåbær, jordbær og druer!

Spiser han alt det der? Eller er det til flere måltider?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:21   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Spiser han alt det der? Eller er det til flere måltider?

Matboksen er omtrent tom når jeg får den tilbake. Er kanskje en halv skive igjen. Han er fryktelig glad i mat, og spiser mye for tiden.

Gammel 12-09-11, 21:01   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

fruktmos

/

Det er forøvrig favorittfruktmosen til min jente.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 14:46   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Her er morgendagens lunsj til Pluggen. Stekt karbonade og agurk i polarbrød, en brødskive med skinkeost, et egg, fruktmos, kiwi, og en mix blåbær, jordbær og druer!

Det som også er fint med den er jo at flaska kan brukes som kjøleelemet.

Gammel 08-09-11, 23:23   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har også fått høre at Knerten bruker lang tid på maten, men det er mer i form av "Han koser seg sånn med maten, han er sånn som nyter den!" Men han går i barnehagen da, de har vel ikke så travet der...

Gammel 08-09-11, 23:30   #6
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har også fått høre at Knerten bruker lang tid på maten, men det er mer i form av "Han koser seg sånn med maten, han er sånn som nyter den!" Men han går i barnehagen da, de har vel ikke så travet der...

Ja, jenta vår var slik i barnehagen også. Alltid sist ferdig med maten. Hun koser seg, også tror jeg rett og slett at hun er litt vimsete og glemmer seg bort og gjør andre ting i stedet. Som å snakke med sidemannen osv. Det hender vi sender med enkel matpakke med kun brødskiver og litt grønt, og da kommer den gjerne uspist tilbake. Så vi kommer nok til å fortsette å variere i matveien.

Gammel 08-09-11, 23:40   #7
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten spiser ikke opp matpakkene sine uansett. men grønnsaker og frukt spiser han opp da, det er skivene som kommer tilbake. Jeg har glemt å tømme dagens matboks, jeg er spent på om han spiste pizzabollen jeg endte med (Jeg bakte grove pizzasnurreboller i går.) Men han BRUKER lang tid på å spise hjemme også, og ja, det er vims. Han snakker, tuller med søstra (som sitter i vippestol på gulvet i påvente av å opparbeide nok balanseegenskaper til å kunne støttes opp i en høystol, og setter derved stor pris på at noen snakker med henne..) men også SPISER han. Han gjør det, men lenge. Så jeg er ikke overrasket over at han gjør det i barnehagen også. sånnsett litt spennende hvordan det virker inn at de nå har delt opp gruppen med. De eldste, som han er en av (siden han går i en barnehage der treåringene går på liten avdeling) sitter faktisk på det lille rommet som før var soverom, i fjor var lekerom, og altså nå har blitt spiserom for denne gruppen, for å få mer ro i spisesituasjonen.

Gammel 09-09-11, 08:12   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går var det strandtur for 1.-4. klasse, og da hadde poden to innbakte pølser, en kiwi, rips og rugfras i matboksen.

I dag har han fiskekake, ost og salat i grovt hamburgerbrød, to plommer, og et hardkokt egg.

Gammel 09-09-11, 08:53   #9
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vetle hadde visst fått litt mye oppmerksomhet med fiskepuddingformene fra de andre klassekameratene, så han ville ikke ha det mer de hadde ikke ertet eller noe, bare vært nyskjerrige - de fleste ville vel likt det?

Så da får jeg styre unna formfigurer på skolen fremover :O

I dag får han brødskrive, gulrotstenger, melonskiver, bell-ost og spekepølse

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 08:56   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden liker ikke oppmerksomhet av den typen, så han vil helst ikke ha noe som vekker for mye oppsikt.

Gammel 09-09-11, 14:52   #11
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøvde meg igjen i dag, med en liten fot-pepperkakeform på ferdigoppskjært, halvtint brød. Mye, mye bedre!

Gammel 12-09-11, 20:48   #12
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi hadde kalkunkjøttboller til middag i dag, og når jeg spurte om Knerten kunne tenke seg et par slike i matboksen spurte han med stjerner i blikket om de kunne være frokostboller? Jada, sa jeg, han kunne få dem som frokostboller og han kunne få frokostpasta.

Så da får jeg vel holde det, i alle fall.

Gammel 12-09-11, 22:01   #13
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Pakker alltid tett i plast hvis jeg lager kvelden før - blir det ikke tørt i kanten når det ligger fritt?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:29   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KJøpte den her!

Gammel 12-09-11, 22:35   #15
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

I dag har mannen lagd matpakke til Kosegrisen. En skive med skinkeost, og en med leverpostei. Og det var det. Hun hadde spist den med skinkeost, og så en bit av leverposteiskiva. Den ungen er altså ikke glad i brødskiver, så jeg skal helt klart fortsette med litt mer spennende matpakker!

Gammel 13-09-11, 09:29   #16
Malama

Malama sin avatar

Standard

Skulle kanskje hatt litt slikt.

Det viser seg at Knerten har blitt veldig glad i egg.
Jeg spiser egentlilg bare stekt egg, pisket og stekt på begge sider. Ja, og kalde, kokte egg på skiva av og til, mest glad i hviten og lager det ikke til for min del akkurat.
Min mann spiser også stekte egg, men er litt mer glad i kokte, kalde egg på skiva enn meg da.

Knerten har bare fått kokt egg av besteforeldrene, og de ser vi jo ikke mange ganger i året, vi tenker ikke på å koke egg rett og slett. Men gjorde det i helga, for vi ble jo nylig minnet på det da mine foreldre var her. Knerten elsker egg. Varmt, kokt egg, enten det er hardkokt eller litt bløtere, og kalde på skiva. Han liker egg. Så kokt egg i matboksen hadde nok vært en hit ja, det skal jeg tenke på.

og smågafler og sånn hadde vært kjekt. men jeg blir så overveldet når jeg ser på ebay, der er titusen ting, og jeg vet ikke hvor jeg skal velge å handle...

Uansett, dagens matboks inneholder "pastasalat" med tomat, agurk, paprika og pasta. Frokostkjøttboller, som altså er kalkunkjøttboller fra butikken. Og ei skive med prim, etter Knerten sitt eget ønske. Han spiste ei med makrell i tomat før han gikk, så han spiser neppe den som er i matboksen, men han mente han ville ha den. Så da fikk han den med.

Gammel 13-09-11, 09:51   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det viser seg at Knerten har blitt veldig glad i egg.
Jeg spiser egentlilg bare stekt egg, pisket og stekt på begge sider. Ja, og kalde, kokte egg på skiva av og til, mest glad i hviten og lager det ikke til for min del akkurat.
Min mann spiser også stekte egg, men er litt mer glad i kokte, kalde egg på skiva enn meg da.

Knerten har bare fått kokt egg av besteforeldrene, og de ser vi jo ikke mange ganger i året, vi tenker ikke på å koke egg rett og slett. Men gjorde det i helga, for vi ble jo nylig minnet på det da mine foreldre var her. Knerten elsker egg. Varmt, kokt egg, enten det er hardkokt eller litt bløtere, og kalde på skiva. Han liker egg. Så kokt egg i matboksen hadde nok vært en hit ja, det skal jeg tenke på.

Egget er det første som forsvinner fra matboksen, sier de ansatte. Og det ser jeg her hjemme også, har vi egg er det ingenting annet som frister før eggene er oppspist!

Gammel 13-09-11, 09:54   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

og smågafler og sånn hadde vært kjekt. men jeg blir så overveldet når jeg ser på ebay, der er titusen ting, og jeg vet ikke hvor jeg skal velge å handle...

Det har du heilt rett i. Eg løyser det med å finne eit produkt som eg likar, og velger da å sjå kva resten av nettopp denne butikken har. Da droppar eg å sjå på dei andre butikkane rett og slett, og handlar varer kun frå denne eine. Det er jo greit også i forhold til frakt - får alt samla i ein pakke. Eg handla her. Av ein eller annan grunn betalte eg altfor mykje frakt - det var Ebay som berre plussa på. Eg merka det ikkje sjølv noterte meg berre sluttsummen som ok - åndsfraverande som eg er, men selgar sende straks melding om at eg hadde betalt for mykje og returnerte det overskytande.

Eg betalte ikkje toll og moms, men var vel under 200 NOK.
(for å konvertere us dollar til nok, opnar du google i eit nytt vindu og skriv i søkefeltet f.eks 4.29 dollar in nok - da får du verdien i norske kroner, oppdatert etter dagens kurs. Hugs punktum, ikkje komma når du skriv dollar).

Sist redigert av Syrin : 13-09-11 kl 10:06.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 09:40   #19
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

De har sånne ting på amazon.com også, både matbokser, gafler, eggformer m.v. Amazon er kanskje litt enklere å forholde seg til (?).

Selv om det kjennes rart for meg, jeg tenker lissom på amazon som en bokbutikk

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 13:33   #20
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De har sånne ting på amazon.com også, både matbokser, gafler, eggformer m.v. Amazon er kanskje litt enklere å forholde seg til (?).

Selv om det kjennes rart for meg, jeg tenker lissom på amazon som en bokbutikk

Men hvordan får du amazon.com til å sende til Norge?? Jeg har enda til gode å finne en underleverandør av matstæsh hos dem som faktisk gjør det, jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.