Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Frp] Rett skal være rett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-11, 10:33   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Frp] Rett skal være rett

Jeg tror han har brukt en informasjonsrådgiver for toern.

Eller, han er mer kynisk enn vi helt klarer å se for oss, og visste udmerket godt hva han gjorde både da og nå. Ordbruken den gangen var så hinsides, men så sammenhengende og "gjennomtenkt" at han MÅ ha visst hva han gjorde. Han gjorde det FrP alltid gjør: Skriver noe rablende mørkebrunt noe, samler opp en masse velgere de ellers ikke snakker direkte til, bare satser på at skal komme til dem om de tilkastes et kjøttbein i blant, og så trekker de det forsiktig, men ikke uforbeholdent, tilbake.

Gammel 11-08-11, 10:51   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kollegene min i FrP er travelt opptatt med å vaske hender og snu kappen. :rapporterer:

Ellers kan jeg rapportere om at Unge Høyre plutselig har bestemt seg for å forkaste det gamle Franco-slagordet "Heller død enn rød".
http://www.bt.no/nyheter/valg/Vraker...d-2552857.html

Når Unge Høyre skal være riktig sprelske, så brenner de bøker eller bruker gamle fascistslagord. Timetallet i historie må definitivt økes i skolen.

Gammel 11-08-11, 12:36   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ellers kan jeg rapportere om at Unge Høyre plutselig har bestemt seg for å forkaste det gamle Franco-slagordet "Heller død enn rød".
http://www.bt.no/nyheter/valg/Vraker...d-2552857.html

Når Unge Høyre skal være riktig sprelske, så brenner de bøker eller bruker gamle fascistslagord. Timetallet i historie må definitivt økes i skolen.

Urk. Jeg har ikke fått med meg at Unge Høyre bruker den type metoder før nå. Jeg trodde de hadde glattkjemmet hår og brukte pene ord.

Beklagelsen fra Tybring-Gjedde tar jeg med en solid klype salt. I hans meningsfellers miljøer er tonen "Ap kan takke seg selv". Men utad er det selvsagt bedre at han beklager enn at han ikke gjør det, det kan jo være at det får noen til å tenke seg litt om.

Gammel 11-08-11, 10:53   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper han har fått beskjed om å moderere seg slik at de ikke skulle miste masse Oslostemmer, han har sutret og nektet, han har fått en god bøtte kjeft, og kommunikasjonsrådgiveren har skrevet saken. Det har jo virkelig tatt sin tid før dette kom. Da har jeg mer respekt for de umiddelbare ytringene fra andre FrP-politikere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:58   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det han skrev den gangen har blitt noe verre i lys av det som har skjedd. Jeg syntes det var ille nok da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:04   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som var interessant med den der er at jeg tror den i Oslo fungerte veldig mot sin hensikt. I hvert fall tror jeg den fullstendig parkerte Carl I. Hagens ordførerkandidatur. Det ble veldig åpenbart for de aller fleste at en by som nå en gang ER multukulturell absolutt ikke kan ha en ordfører (en ordfører er jo litt til stas og litt som en slags "hele byens pappa/mamma", og MÅ jo ha en samlende funksjon) som åpenbart er direkte frastøtt av store deler av befolkningen. Det er noe annet i byrådet - det er mye mer hverdagspolitikk.

(Og hvor har Carl I. Hagen vært de siste to ukene, forresten? Han var jo mye ute og hoppet før i sommer. Har han blitt parkert, eller parkert seg selv?)

Gammel 11-08-11, 11:06   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Og hvor har Carl I. Hagen vært de siste to ukene, forresten? Han var jo mye ute og hoppet før i sommer. Har han blitt parkert, eller parkert seg selv?)

(Han slapper nok av i den norske kolonien i Spania.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:57   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er et blogginnlegg om Gjeddas kronikk: http://friogfreidig.blogspot.com/201...nossagang.html

Sitat:

Tybring-Gjedde er mannen – flankert av Kent Andsersen (likestiller islam med nazi) – som rulles ut i media når FrP vil spille på fremmedfrykten som preger deler av velgermassen deres. Hans rolle er å personifisere alt det brune grumset som befinner seg i partiet, og er en hendig brikke å spille ut når meningsmålingene ramler og det er behov for å mobilisere den xenofobe delen.

Men dette har ikke vært like lett etter ABBs manifest er blitt kjent og fordømt. Tybring-Gjeddes kronikk skiller seg ikke milevidt hverken fra ABB eller Fjordmans ideer om islams påvirkning på Norge. Men Tybring-Gjedde har fått en reddende hånd gjennom debatten om debatten. Man begynte å snakke mindre om hva som ble sagt, og mer om hvordan det ble sagt. Det ble plutselig veldig riktig at alle skulle få si sin mening, bare de sa det på en fin måte.

Dermed kunne Tybring-Gjedde gå ut og si "ja, jeg beklager språkbruken" og fremstå som en passende ydmyk – og samtidig si "men det jeg sa er politisk riktig".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:56   #9
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne twittermeldingen fra i går var ganske betegnende:

Sitat:

Å sette fokus på Breiviks TI ÅR lange forhold til FpU er ikke å bedrive heksejakt. Det er journalistikk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:19   #10
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nemlig, Tallulah!

Han beklager ikke hva han sa, men måten han sa det på.

(Akkurat som han fyren (husker ikke navn) som ble avslørt med skattejuks. Han beklaget ikke hva han hadde gjort, bare at han ble tatt.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:17   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, "beklager språkbruken" er virkelig så langt fra å beklage som det går an.

Men det er jo i og for seg en ærlig sak. Da vet vi at han fortsatt mener at multikulturelle samfunn er ille, ille greier, at det er altfor, altfor mange innvandrere i Oslo, at innvandrere skaper masse trøbbel, at islam er en skrekkelig religion, og at Oslo kommer til å gå ad undas hvis man ikke gjør etellerannet drastisk (god knows what). Han ville bare brukt andre ORD for å skrive det enn det han gjorde sist.

Gammel 11-08-11, 14:23   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo i og for seg en ærlig sak. Da vet vi at han fortsatt mener at multikulturelle samfunn er ille, ille greier, at det er altfor, altfor mange innvandrere i Oslo, at innvandrere skaper masse trøbbel, at islam er en skrekkelig religion, og at Oslo kommer til å gå ad undas hvis man ikke gjør etellerannet drastisk (god knows what). Han ville bare brukt andre ORD for å skrive det enn det han gjorde sist.

Jepp. Å beklage språkbruken blir omtrent som å beklage at folk blir lei seg, istedet for å beklage det man gjorde som gjorde folk lei seg. Helt meningsløst.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:28   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kommer til å få vondt i øynene og sjelen, men sjekk ut korsfarer.no

Blant annet en fin oversikt over hvem som er for og mot innvandring og islamisering i dette landet.

Sitat:

Schultz, Jon-Håkon

«Hei. Jeg er 13 år og norsk muslim jeg føler det er min feil. Han sier han drepte alle de fordi jeg er her. Burde jeg flytte ut for å beskytte norske barn i framtiden? Det er det jeg føler” skrev en jente. Svaret fra NRKs innhentede krisepsykologer Jon-Håkon Schultz og Siri Thoresen var følgende: «Kjære Sophia! Bli i landet vårt! Vi trenger deg! Dette er ikke din skyld! Hilsen Jon Håkon og Siri.»

Tja – men er hun ikke inne på noe?

Gammel 11-08-11, 14:29   #14
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Godt at folk ser gjennom den billige beklagelsen hans.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:41   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper heller ikke denne 'beklagelsen'. Men samtidig, hvis han skulle nekte på at han faktisk mener det han sier så blir det jo helt useriøst.

Men i min bok hjelper ikke denne unnskyldningen det spøtt. Dette var ikke noe som var sagt i en opphetet diskusjon. Det var en veloverveid kronikk innsendt til Aftenposten. For meg var dette akkurat like uspiselig før 22. juli som det er nå.

At han mener det er vel på sett og vis OK. Kan ikke nekte han det, og det er sikkert mange med han som mener dette.

Jeg håper at man kan føre en respektfull innvandringsdebatt. Ikke minst i respekt for de som allerede bor her, og som vi faktisk talt er ganske avhengige av. Men det bør kunne debatteres. Vi skal ikke være så nestekjærlige at vi stikker hodet i sanden og ikke later som at integrering ikke kan være problematisk. Det kan det absolutt være, men vi behøver ikke å oppføre oss som tullinger selv om vi skal debattere det.

Gammel 11-08-11, 14:47   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

"Jeg synes det du sier er dumt og slemt, og ingen burde mene det eller si det!"

"Hva?! Er du i mot ytringsfrihet, eller? Det kan du ikke si!"

"Sier du at jeg ikke kan si at du ikke kan si det jeg mener du ikke bør mene? Er du i mot ytringsfriheten, eller? Jeg synes ikke du kan si det!"

Osv. osv. osv.

Bare et lite malapropos til ytringsfrihetsdebatten i det siste.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 20:27   #17
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

De gir seg ikke lett, det skal de ha..

http://www.dagbladet.no/2011/08/12/n...riks/17649400/

Gammel 13-08-11, 11:47   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thomas, her.

De gir seg ikke lett, det skal de ha..

http://www.dagbladet.no/2011/08/12/n...riks/17649400/

Lest også om dette på vg-nett i dag. En av de mer gyldne kommentarene fra en artigkar i Buskerud FRP var: ABB hadde ikke vært innvandringsfiendlig hvis det ikke hadde vært innvandring.

Gammel 11-08-11, 14:46   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jepp, det er viktig at vi ikke sier "å, men han har beklaget - alle kan gjøre feil - han mener ikke dette lenger nå!". For han har IKKE beklaget det han sa, han har IKKE ombestemt seg, og det han står for er like fælt nå som da. Selv med andre ord.

Gammel 13-08-11, 16:46   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra Opplysningskontoret:

Sitat:

Leder av Buskerud Frp mener de drepte 22/7 var "de første ofrene for norsk innvandringspolitikk". Ingen jøder, ingen Holocaust.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.