Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-11, 11:40   #21
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes ikke at å erstatte fakler med roser var så bra. Poenget her er at dette skal være uten politisk innhold. Arbeiderpartiet er rammet her så det å bruke deres symbol kan være på sin plass, men det bryter med poenget om å gjøre dette upolitisk/ tverrpolitisk.

Ikke hvis man bruker hvite roser. Symbolet på Arbeiderpartiet er vel Rød rose.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 11:43   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.020
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes ikke at å erstatte fakler med roser var så bra. Poenget her er at dette skal være uten politisk innhold. Arbeiderpartiet er rammet her så det å bruke deres symbol kan være på sin plass, men det bryter med poenget om å gjøre dette upolitisk/ tverrpolitisk.

Jeg har overhodet ikke tenkt tanken at rosene har med Arbeiderpartiet å gjøre før du sier det nå - og jeg er oppvokst i en Ap-familie med svært politksk aktive foreldre. Jeg tror ikke det er det som er tanken bak, særlig ikke bak hvite roser.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:16   #23
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Jeg kommer til å bruke røde roser, og det er ikke et politisk statement. Dette er ikke tiden for å lese politiske statements inn i alt folk gjør heller.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:16   #24
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Kommer forresten rett fra det stille minuttet på torget. Rørende. Vondt, men også fint.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:38   #25
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg kommer til å bruke røde roser, og det er ikke et politisk statement. Dette er ikke tiden for å lese politiske statements inn i alt folk gjør heller.

Hovedsaken er at folk møter opp og gjør det de føler for. Enten om de bærer med seg fakler eller roser. Vet om mange som skal gå.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:05   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Ikke hvis man bruker hvite roser. Symbolet på Arbeiderpartiet er vel Rød rose.

Du har et poeng der, og jeg har tenkt samme tanken og sendt far og barn på blomsterhadel.

Men jeg synes det er et poeng at det skal være blomster og ikke en spesifikk blomst. Ikke fordi jeg leser politikk i alt, men for å understreke at dette ikke er politisk. Dette er en tid for mange såre og vonde følelser, og der det bør være takhøyde for meninger, ikke beskyldninger. En tid for inkludering og ikke polarisering.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:24   #27
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Du har et poeng der, og jeg har tenkt samme tanken og sendt far og barn på blomsterhadel.
Dette er en tid for mange såre og vonde følelser, og der det bør være takhøyde for meninger, ikke beskyldninger. En tid for inkludering og ikke polarisering.


Det har du helt rett i

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 20:42   #28
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Jeg var også alene, men fant noen fine folk å dele stunden med.

Jeg synes det var fint å være der, og rørende å se engasjementet til alle.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 21:10   #29
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg oppfordrer også til å møte opp på Stiklestad under Olsok for der går de videre med sine planer om demonstrasjon, om enn litt nedtonet.

Hva er dette?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 21:14   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Sitter og ser på markeringen i Oslo, og er stum av beunding. Hele fokuset var anderledes i Trondheim. Glad jeg var der, men det hadde ikke den uniforme upolitiske tilsnittet og samholdet over grunnverdier på tross av politiske barrierer som jeg oppfattet over TVen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 21:18   #31
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Enig med deg, Maz. Det var en fin markering i Trondheim også, men ikke på samme måte som i Oslo. Nå kan vel været fort ha påvirket det litt også, da. :fortsatt blaut:

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:38   #32
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Jeg endte opp med roser og er egentlig glad for det. Så at mange holdt på å svi både paraply og "naboer".

Hva likte dere ikke med markeringen i Tr.heim? Synes det var en rørende og flott markering til tross for striregn og lang venting på å få gå i toget.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 23:47   #33
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fakkeltog i Trondheim, mandag kl. 18

Regnet gjorde ikke meg så mye, jeg er glad jeg var der, men når jeg så innslagene fra Oslo og vinklingen der så synes jeg det hadde en helt annen dimensjon. En dimensjon som var inspirerende, det oppfattet jeg ikke markeringen i Trondheim som .

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no