Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva koster et nytt bad, nå til dags?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-11, 16:21   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?

Du rakk å se vårt nye bad, ja? Det kostet 220 000, men det var inkludert riving av en tykk murvegg, nye rør fra kjelleren, ny varmtvannsbereder og nytt vindu. Til gjengjeld var innredningen fra IKEA og kostet knappe 7000, og badekar hadde vi fra før. Vi brukte et supersolid firma og la mesteparten av pengene i håndverkstimer, og knapt noe i fliser eller "pynt".

Du kan sikkert få det ned mot 150 000, gitt at du kan gjenbruke alt av toalett, dusj, baderomsmøbler mm, men jeg ville nok ha rom på kontoen for å kunne strekke meg mot 200 000 hvis det trengs.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 16:25   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?

Egentlig burde det kunne komme på ganske mye under 150 000 også, siden dere egentlig "bare" skal legge nytt gulv og vegger. Det skal jo ikke flyttes på rør eller elektrisk eller noe av det andre som er skrekkelig dyrt. Jeg tenkte totalrenovering i mitt innlegg, men det er jo ikke det dere skal gjøre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 16:31   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Fliser koster alt fra 50 til 500 kroner kvadratmeteren eller mer for den saks skyld. Det er flisene, samt andre materialer og jobben, timene, som virkelig koster.

Vi kjøpte helt ok fliser til gulv og vegger til et bad på 7 kvm for rundt 5000 kr. Det er alltid salg på en aller annen flistype på de fleste butikkene, og vi erfarte at man fikk mye fint til 100-150 kr/kvm. Så med mindre man vil ha noe spesielt, eller skal ha fliser i marmor, trenger ikke flis å koste noe videre på et bad av normal størrelse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:02   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?

Vi hadde det problemet på vaskerommet i fjor, men der var det en annen type membran som ikke hang sammen med veggene slik det gjør nå. Ellernoesånt. Det løste seg med dusjkabinett for vår del der og da. Uansett, hvis vi skulle totalrenovert det rommet, fikk vi tilbud på 80000, 150000 og 220000 fra tre uavhengige firma, alle regnes vel som seriøse. De sa forøvrig at det ikke spilte så stor rolle for prisen om man brukte baderomsplater eller flis på veggene, men jeg vet ikke? Akkurat det syntes jeg hørtes litt rart ut for å være helt ærlig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:15   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?

Hent inn flere anbud i hvertfall.
våre anbu var med hundre tusen i forskjell fra det billigste til det dyreste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:21   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?

En ting jeg har lurt på når jeg har hentet inn anbud til diverse i huset, er om endel større firmaer priser seg ut av bildet med vilje. Altså at de gir en helt hinsides pris fordi de ikke vil ta på seg så små oppdrag. For det hender at prisoverslagene man får er helt hinsides all fornuft sammenlignet med mindre entreprenørfirmaer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 18:21   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et nytt bad, nå til dags?

Jeg har inntrykk av at prisene varierer endel utifra hvor man bor også, og selvsagt hvilke løsninger man går for. For meg var det uaktelt å velge en løsning hvor jeg ikke hadde en hovedentrepenør eller hva det heter som er ansvarlig for papirarbeid og organiserer samkjøring av de som skal inn å jobbe (rørlegger, murer, snekker, elektriker). Som har papirer og referanser og hva de nå skal ha for å utføre slikt arbeid i orden. Og som jeg kan ringe til om det skulle skje noe i år, neste år, eller om noen år. Og som jeg får papirer på at har utført jobben på en skikkelig og vettug måte. Og som jeg kan betale hvitt, for all del.
Det er også uaktuelt for meg å begynne å lempe fliser fra Flishuset eller hva de nå heter disse billigsjappene, eller å bære og kjøre bort avfall selv til søpla, eller spikre eller legge varmekabler eller gjøre noe av jobben selv.
Alt dette er selvsagt fordyrende.
Du har ikke en svigerfar med sans for pene vinkler og parallelle linjer å sette i sving elns da, Polyanna?

Også bor jeg ikke lange biten fra Polyanna - jeg er stygt redd prisene for å få arbeid utført her ligger godt opp i øvre sjiktet av prisskalaen, for å si det sånn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no