Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Barselgave, hvor mye?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 13:56   #1
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Barselgave, hvor mye?

Vanligvis har jeg lagt 2-250 kroner i barselgave til venner og kolleger, men da jeg var en runde i går fant jeg liksom ingenting jeg følte "monnet" i den prisklassen. Er det jeg som ikke har fått med meg prisstigningen? Endte med to gaver faktisk, en til 380 som jeg egentlig synes er litt mye og en til 200 som jeg synes ble litt "puslete".

Hva bruker du å legge sånn ca i barselgave?
(Ja, jeg vet pris egentlig ikke skal ha noen betydning, men er litt redd for å være kjip...)

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:59   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Jeg tror også jeg ligger på 200-250 kroner. Jeg kjøper stort sett noe ullundertøy og jeg finner gjerne både body og strømpebukse til den prisen. Evt en pysj.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:01   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Jeg pleier bare å kjøpe en bitteliten ting, jeg. Det går stort sett i klær, og det er ikke så dyrt. Begge gangene jeg har vært i barsel har jeg synes det har vært overveldende mye gaver, og jeg har blitt like glad for små ting som mer påkostede greier. Kommentarer som "Det er bare en liten ting" eller andre unnskyldende, brydde meldinger, har bare glidd inn det ene øret og ut det andre. Først og fremst har jeg synes det vært koselig at noen vil komme og hilse på den nye babyen, drikke litt te og skravle litt med meg. :selskapssjuk:

Til de nærmeste venninne mine har jeg brukt å kjøpe et silketeppe, forresten. Det kostet 3-400 kroner på Alveslottet, men de fører det ikke lenger, tror jeg. Sist hadde jeg med meg boka "The no cry, sleep solution" til ei venninne - det var arvegods fra meg, ferdig understreket gjennom hele. Hun ble kjempeglad for den.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:12   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Mellom 150–300 kroner vanligvis. Jeg kjøper typisk en litt dyrere ullbody, et sett fra HM, en pysj eller tilsvarende. Jeg bruker vanligvis ganske lite penger på selve barselgaven. Til gjengjeld har jeg alltid med noe til eventuelle søsken og legger ofte mer penger i de gavene enn i gaven til babyen. (Ut i fra ideen om at dersom det er påkrevet med søskengaver, er det desto mindre påkrevet med gaver til babyen.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:14   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Jeg har nettopp kjøpt til tre vennepar med baby. Hver gave på ca 200.- 250.- en tantebaby som nettopp kom, fikk for ca 400.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:01   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Kommer an på hvor nær relasjonen er. 100-400 tenker jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:43   #7
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Jeg kjøper det samme til alle. Jeg liker kvalitet og alle får en adidasjoggedress i barselgave fra meg, i str 74.
Den pleier jeg få til 249-299kr.

Er det veldig nære venninner får de ofte litt i tillegg, til forloveren som nettopp fikk laget jeg og ei til bleiekake i tillegg.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 21:46   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Fra 250 kroner og opp, ettersom hvor nær relasjonen er.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 21:49   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Det kommer an på hvem det er, men alt fra 150-500 kr. Jeg kjøper typisk noe i ull.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 22:06   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

KOmmer litt ann på kjønn. Jenter risikerer nok å få en noe dyrer gave

Mellom 100 og 300 er nok normen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 22:08   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Sånn 200 kr. Alltid noe ull. Til bestevenninnen min skal jeg prøve å strikke noe i tillegg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 22:59   #12
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.448
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Prøver å finne noe som kan passe uavhengig av pris, men ser tendensen til litt dyrere/større gave til de som står meg nærmest; blir slik siden jeg til de gjerne vil gi noe som kan vare en stund. Til nærme har jeg gitt ting som eventyrbøker, smykker og barnebestikk/servise(hjelp, hvordan skrives nå det igjen, ikke service vel?). De litt mindre gavene er f.eks bamse, rangle, sutteklut, smokkesnor osv(liker godt teddykompaniet).

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 11:22   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Smokkesnor kan det jo hende de ikke får bruk for.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 11:35   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Kommer an på relasjonen til de som har fått. Ofte ullbodyer e.l. i litt større størrelse (type 68, 74), så det blir jo fort 200-ish. I tillegg pleier jeg alltid å kjøpe noe til moren/begge foreldrene og evt. en liten ting til storesøsken, også der avhengig av nærheten. Totalt mellom 200 og 400, tenker jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:20   #15
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.448
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barselgave, hvor mye?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Smokkesnor kan det jo hende de ikke får bruk for.

Man forsker selvsagt litt på forhånd i slike tilfeller

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no