|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva skjerDet at jeg drar i brekket hver gang er blitt en vane. Jeg lærte det av kjørelæreren min, og har gjort det siden. Eneste gangen jeg ikke bruker brekket er når bilen står ute og det er veldig kaldt.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skjer
Hadde vi samme lærer?
![]() |
#4 |
frakoblet
|
Min lærer var iallefall veldig, veldig bestemt på at man måtte gjøre ting akkurat sånn og sånn. Nesten litt manisk.
![]() |
#5 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjerGjør man det mange nok ganger antar jeg at håndbrekkvaieren kan bli litt slakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjerDa jeg var 18 år og nybakt sjåfør, jobbet jeg for et bilutleiebyrå. Jeg hadde jo lært å sette håndbrekket på ved parkering. Så bilen som skulle leies dagen etter, ble kjørt i vaskehallen og vasket. Etterpå parkerte jeg den utenfor bensinstasjonen til dagen etter. Det var -10 C ute, og både bilen og håndbrekket frøs. Det var 2 mm is utenpå hele bilen og håndbrekket frøs fast. De klarte å taue den inn i vaskehallen for opptining dagen etter. Leiebil måtte lånes fra et konkurrerende firma. Gjett om jeg lærte noe.
![]() |
#7 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#12 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva skjerDet er forskjell på håndbrekk på de forskjellige biler, noen biler er sånn at de nesten "stailer" når, *host* noen prøver å kjøre uten å løsne brekket, andre er sånn at du merker at noe er galt når du kommer til det første krysset og bilen akselerer litt dårlig, andre igjen er sånn at man må gi mer og mer gass når man har kjørt i 3 mil på motorvei, og allikevel klarer man ikke å presse bilen opp i 90, og så kjenner man at mange andre biler har problemer med røyklukt. *god selvinnsikt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Hva skjerEn vårdag for noen år siden, dro en bil av sted. Den stod i en bratt bakke, og det var is under hjulene. Sola varmet opp isen som smeltet og ble glatt. Bilen raste ned bakken og i en annen gate. Heldigvis gikk det bra.
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
Det eventyret har jeg hørt før! Men da var det parkerte biler bak bilen i bakken, og den krasjet inn i bilen bak.
![]() |
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
He,he. Det skjedde her i byen. Men ingen krasj.
![]() |
#17 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjerNå har jeg lest høyt for mannen og vi har fått dagens beste latter. Jeg av gjenkjennelse og han av oppgitthet ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|