Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Feriehusleie i Side, Tyrkia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-11, 10:26   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Feriehusleie i Side, Tyrkia

Noen som har leid feriehus i Side, utenom reiseselskap? Erfaringer?

Norwegian flyr til Antalya, og jeg ser jo at det vil bli veldig mye billigere for oss å reise på denne måten, i og med at vi ønsker å være der litt lenger enn vanlig charter.
Jeg ønsker å være der i 3 uker neste sommer, og ukentlig leie på leilighet/hus ligger på ca. 300€ - 350€, og da er det meget god standard. Dette er i skolens ferie selvsagt.

Flybilletter for oss 4 kommer på ca. 10000,-

Ergo får vi 3 uker ferie for 25000,- 30000,- ca.

Ønsker å høre om noen har forsøkt dette før, og om de har erfaringer med dette leiebyrået?

  Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:22   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Vi skal prøve dette i år, men privat leie. Hos oss blir det omvendt. 20 000 for fly, og 10 000 for leilighet. Men vi er seks stykker da, hvor fire av oss betaler voksenpris på fly.

Kan dele vår erfaring etter de tre ukene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 12:33   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi skal prøve dette i år, men privat leie. Hos oss blir det omvendt. 20 000 for fly, og 10 000 for leilighet. Men vi er seks stykker da, hvor fire av oss betaler voksenpris på fly.

Kan dele vår erfaring etter de tre ukene.

Hvor skal dere??
Spennende! Jeg gleder meg veldig til å kunne være der leeeenge, og litt mer på egenhånd enn på charter. Leie bil, og se litt mer utenfor Side også.
Hva som koster hva er uinteressant egentlig, så lenge totalprisen er ok

  Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 14:27   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Jepp, skulle vi reist charter igjen hadde prisen blitt en helt annen. Vi er jo ikke akkurat en gjennomsnittsfamilie, med fire barn.

Vi reiser til Alanya.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 23:40   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.202
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Vi drar på torsdag, så da skal du få rapport. Min bror har leid leilighet, den har tre soverom og jeg tror det blir veldig bra!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 10:58   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi drar på torsdag, så da skal du få rapport. Min bror har leid leilighet, den har tre soverom og jeg tror det blir veldig bra!

Kanskje vi treffer dere på Gardermoen da. Vi reiser charter denne gangen, og bare en uke, men neste år, neste år!! Jippi!
Vi har blitt litt kjent med noen som bor der nede, og jeg skal forhøre meg litt når vi er der nå, om de kanskje kan anbefale noe. De vet vel hvem som er seriøse, og hvem som ikke er det.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:11   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Har vært i Side, men med charter, det er så fint der. :drømmer:

Har leid hus, tre uker i Italia, beste ferien ever!! Så tre uker i egetleid hus i Side, det må bli bra.
I år har vil leid i bare to uker, i Kroatia. Vi kommer nok ikke til å reise charter mer, så sant det er mulig å leie privat. Mye rimeligere og man er bra såååå mye friere!!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:41   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.202
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kanskje vi treffer dere på Gardermoen da. Vi reiser charter denne gangen, og bare en uke, men neste år, neste år!! Jippi!
Vi har blitt litt kjent med noen som bor der nede, og jeg skal forhøre meg litt når vi er der nå, om de kanskje kan anbefale noe. De vet vel hvem som er seriøse, og hvem som ikke er det.

Stilig! Flyet vårt går i 17-og-noe-tiden, Thomas Cook (Ving). Men jeg vet ikke hvordan du ser ut. Jeg reiser alene med gutta mine modell 01 og 03.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:44   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Vi reiser med samme fly Det går 17.55

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:52   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.202
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Stilig! Sikkert hjem igjen også da, vi drar seint på torsdagskvelden tilbake, rundt midnatt. Vi skal også være en uke.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:18   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.202
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Du kan finne meg på FB så du vet hvordan jeg ser ut. Se prikk.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:18   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.940
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Hvorfor er man så mye friere med leid feriehus enn med charter?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:26   #13
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvorfor er man så mye friere med leid feriehus enn med charter?

Man er vel ikke direkte friere, men det føles mye friere. Synes jeg.
Det blir liksom mer privat, om man leier feriehus.
Og man kan lettere får større boenhet, enn ved charter. Enten man velger leilighet eller hus.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)

Sist redigert av Grøten : 22-05-11 kl 12:52. Årsak: Endret og føyet til....
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:34   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvorfor er man så mye friere med leid feriehus enn med charter?

Man kan reise med hvilket flyselskap man vil osv. Og det blir jo en del billigere, som igjen skaper frihet til å gjøre mer av det man måtte ønske?
Dessuten kan man leie hvor stor leilighet man vil. Ikke lett å få hus med 4 soverom f.eks hvis man reiser charter.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:39   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.202
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Det er denne leiligheten vi skal bo i: http://www.finn.no/finn/travel/holid...24&type=ADVERT

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:41   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Feriehusleie i Side, Tyrkia

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er denne leiligheten vi skal bo i: http://www.finn.no/finn/travel/holid...24&type=ADVERT

Når man ser hva det koster, så er det jo ikke noe å lure på egentlig??
Videre så fant jeg ut i dag at Tyrkiareiser har kun fly også, og det var ganske billig om jeg skal si det

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no