Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 23:19   #1
lavendeldrøm
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 38
lavendeldrøm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Vi har fått resept på melkeerstatning til sønnen vår på nesten 1 år, Neocate. Legen har søkt om at vi får det dekket, men vi har ikke fått svar på det enda, så vi må legge ut. Og vet jo heller ikke om vi kommer til å få det dekket... Pakken inneholder ti poser med pulver til ca 4dl melk. Og kostet 1200kr!!!! Det er jo helt vilt!! Vi kan da ikke bruke 1000kr/uka på dette her. Kanskje det er billigere i Sverige?

Og hvor mye melk trenger egentlig en ettåring? Legen skulle vel liksom rådføre oss på det, men han var vi ikke veldig begeistret over...

lavendeldrøm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 08:52   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Jeg har ikke helt tro på at vanlig melk er viktig i ett kosthold, sønnen min fikk nutramigen men likte ikke smaken men han fikk i seg litt i grøt ol, jeg tror det er viktigere å finne andre kaliumkilder. (Det har vel noe med at jeg akkurat er ferdig med steinalderkost - bok, i tillegg til kjernesunn familie ol)

Det hørtes veldig dyrt ut og kanksje bare vente til man ser om man får det dekt? Vi fikk blå resept på nutramigen.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 10:09   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.686
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Ta vare på kvitteringene, ring til NAV, spiser han noe utenom?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:16   #4
lavendeldrøm
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 38
lavendeldrøm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Ta vare på kvitteringene, ring til NAV, spiser han noe utenom?

Ja, han spiser masse mat utenom. (et skikkelig matvrak ) Jeg har egentlig ikke tenkt på det at de skal ha melk ved siden av før det ble nevnt at man måtte passe på å erstatte det med melkeerstatning. Før fikk han bare vanlig grøt med melk, ikke særlig annet. Nå får han melkefri grøt og brød med pålegg.

Legen på helsestasjonen mente ved 6mnd kontrollen(?) at det ikke var nødvendig med erstatning når jeg sluttet å amme han, men det visst ikke helt enighet rundt det har jeg skjønt.

Nå har vi i alle fall kjøpt en pakke med den rådyre melken, så den får vi i alle fall bruke. Så får vi se hvordan vi synes det fungerer. Og kvitteringen tas godt vare på...

lavendeldrøm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:38   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.686
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Om han får i seg et godt og variert kosthold med masse proteiner etc så er ikke den melka så viktig i en periode altså. Men det kan være greit å få oppfølging av ernæringsfysiolog altså. Det hadde jeg nok bedt om okke som.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:11   #6
lavendeldrøm
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 38
lavendeldrøm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Dobbeltpost...

lavendeldrøm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:16   #7
lavendeldrøm
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 38
lavendeldrøm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Om han får i seg et godt og variert kosthold med masse proteiner etc så er ikke den melka så viktig i en periode altså. Men det kan være greit å få oppfølging av ernæringsfysiolog altså. Det hadde jeg nok bedt om okke som.

Ja, det har jeg også tenkt på. Hvordan kommer man i kontakt med det? Googler og ringer noen eller skal det via lege?

lavendeldrøm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 22:26   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.686
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkeerstatning til en gutt på 1 år

Man kan bli henvist ja.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no